Startovní pole obohatili i účastníci rakouské Austrian Rally Challenge, kvůli nimž byla povolena výjimka pro maximální měřenou délku úseků 70 km. Ta byla překročena o 7 km, což rozvířilo debaty zda je toto pravidlo ještě pravidlem. Nicméně startovní listina obsahovala včetně historiků neuvěřitelných téměř 130 posádek. Však známé a technicky velmi náročné úseky v okolí Jamného a v kopcích nad Řikonínem si jen málokdo nechal ujít. Pořadatelé zvolili systém rz 3x3, kde dva testy byly oproti loňsku upravené a jeden zcela nový. Největší šance na vítězství se dávaly Karlu Trněnému s Oktávií WRC a rychnovskému Leoši Flídrovi, jenž se letos zúčastňuje vybraných podniků super série se Škodou Octavia WRC z dílny Věroše Cvrčka. Na poslední chvíli odeslal přihlášku i maďar Gergely Szabó, jezdící maďarský šampionát s produkčním vozem. Pro české tratě však zbrojí Focus WRC, tudíž pravděpodobně nejlepší nářadí ve startovním poli ho zařadilo rázem mezi favority. Na přední příčky absol. pořadí si dále dělaly zálusk David Komárek (ten nakonec do rally neodstartoval) a Eddy Schlager s velmi rychlými áčkově upravenými Lancery EVO 6, favoriti třídy N4 v čele s Pepou Semerádem, domácím Jirkou Volfem (loni zde jedoucí s octávií spíše po discích než po slickách) či Miroslavem Jandíkem a bez šance nebyly na těchto tratích ani dvoukolky Petáka, Šína (oživujícího dnes již legendu Peugeotu 306 Maxi) a Bergera. Očekávaná premiéra vozu Swift S1600 na českých tratích v rukou Odložilíka se nakonec, kvůli nedostatku času pro přípravu speciálu, neuskutečnila.
Odstartováno bylo navzdory předpovědi za slunečného počasí a sucha. V první sekci se předvedl velmi atraktivní a rychlou jízdou Flídr. Vyhrál dva ze tří testů a svému rivalovi Trněnému dával neustále okolo třičtvrtě sek/km. Flídr, co by stále ještě nováček za volantem WRC, těžil z převahy techniky (Flídr – evo 3 oproti evo 2,5 Trněného), kdežto Trněnému hrálo do karet množství absolvovaných soutěží s tímto vozem. Po třetí rz vedoucímu Flídrovi, stačil jen maďar Szabó jenž vyhrál rz 2 a celkově z druhého místě na něj ztrácel 9 sekund. Se třetím místem mohl být v servisu spokojen Semerád, který si připsal na řikonínské rz 3 dokonce druhý čas a průběžná ztráta 22 sekund na vedoucího dávala naději možnému postupu vzhůru. Místo těsně za ním zaujal jezdec Profika – Trněný což bylo pro něho i pro diváky spíše zklamáním. Nutno však říci že na velmi technickém řikoníně si odnesl skalp maďara. Již s větší ztrátou následovali Schlager a Volf, který nepřejícím rádoby-fanouškům po sezoně 2005 plné smůly stále více zavírá ústa. Nejrychlejším mezi dvoukolkami byl na celkově 8. místě Peták, který však v průběhu 3 testů zrychloval. Přiliš se nedařilo Červenkovi a Hozákovi. Zklamáním bylo i 23. místo Mariána Šína s „maxíkem“ , jehož porážela i „úzká“ Bergerova Octávia 2.0. Naopak překvapil neuvěřitelně jedoucí Minařík s felicií KC když stačil i některým rychlým PV.
Druhá runda se stala bohužel konečnou pro, do té doby skvěle jedoucího, Flídra. Na 4 a 5 testu ještě stačil vyhrát a navýšil svůj náskok po chybě maďara v tišnovské rz 4, kdy byl mimo trať, na úctyhodných 43 sekund, ale na řikoníně v klesání do levé 7 s pískem ho neotáčivý smyk poslal do svahu a následně kvůli prasklému disku i na střechu napříč silnicí. Posádka opustila vůz nezraněna a pilot si následně stěžoval, že se mu i na předchozím vracáku nepodařilo utrhnout zadek, tudíž na nehodě mohla mít vinu technika. Nicméně Leoš jako vždy oplýval dobrou náladou. Tu kalilo jen to, že přihlášku na další podnik super série s největší pravděpodobností neodešle. Trochu zde zaváhalo zabezpečení tratě, když traťoví komisaři asi nedostatečně mávali a Szabó se k nepřehlednému místu přiřítil v plném tempu. Situaci zachraňoval Jirka Volf. Zkouška byla následně zrušena a posádky obdržely za rz 6 náhradní čas. Ve druhém servisu byl Semerád z celkového vedení ještě spokojenější. Jandíkovi patřila druhá pozice těsně před stíhajícím maďarem. Trněný se potýkal s technickými problémy tudíž mu patřila 4 pozice. Ostré tempo Petáka vyneslo na 6. místo celkově a za něho se probojoval brněnský okruhář Firla, od kterého tyto výkony očekával málokdo.
Do poslední sekce zasáhly neočekávaně přeháňky s hustým deštěm a místy i s kroupami, tudíž pořadí pěkně zamíchaly a některé výsledky řádně zkreslily. Jisté je, že Gergely Szabó vyhrál všechny zbývající testy a po problémech Jandíka a Semeráda se posunul do čela, kde ho mohl těžko někdo ohrozit. Na druhém místě se neočekávaně ocitl Firla, který byl však následně diskvalifikován za nedodržení minimální výšky podvozku. Stupně vítězů tak přenechal Kožmínovi(vítěz N4) a Pantálkovi. Slušné 4. místo si odváží i Volf. Obrovský propad zaznamenal v rz 7 Peták s 45. časem, ale nakonec dokončil 8 a vyhrál tak skupinu. Třídu A6 zcela ovládl Minařík s náskokem bezmála 4 minut na druhého v A6 a zaslouženě si za svůj nadpozemský výkon odváží celkové 9 místo. Mezi historiky se radoval pro změnu? Tenkl na Opelu Kadett coupé a vynikající 3 místo vzhledem k technice obsadili Hejhalové.
Letošní sprint v Tišnově se opravdu povedl. Tratě byly náročné a dobře připravené, startovní listina velmi zaplněná. Řekl bych ale, že by stálo za zvážení, zařazení rakouské rally challenge za cenu výjimky z pravidel. Chápu ,že to je spíše rakouský amaterský šampionát, ale i navzdory tomu toho, dle mě, výjma jedné pěkně vypadající lancie a jedné dobře znějící S2, moc nepředvedli.
Foto: Petr Sagner / eWRC