Letošní Dakar bude svědkem posledního továrního nasazení součastných vozů Mitsubishi Pajero Evolution. Příští rok bude totiž vystřídán novým modelem stavěným podle nových pravidel a poháněným dieselovým motorem. Posádky budou tradičně Francouzi Stéphane Peterhansel, rekordman se svými devíti vítězstvími, a Luc Alphand, Japonec Hiroshi Masuoka a Španěl Nani Roma.
Největším vyzyvatelem, jako již v minulých letech, je tovární tým Volkswagen se svými speciály Race Touareg 2. V minulém ročníku modré speciály na Japonce nestačily. Od té doby však tým VW výrazně zapracoval na celkové spolehlivosti. Letos se očekává, že Touaregy budou pro Mitsubishi největším nebezpečím. Jejich 2,5litrové pětiválce se dvěma turbodmychadly dosahují výkonu okolo 275 k. Sedmiletou sérii dominance vozů Mitsubishi se budou snažit narušit čtyři tovární a jedna soukromá posádka. Do těchto Wolfsburských vozů usednou Jihoafričan Giniel de Villiers, španělská rallyová legenda, El Matadore Carlos Sainz, Američan Mark Miller a Němec Dieter Depping. Armádu Tuaregů doplní soukromý vůz pilotovaný Portugalcem Carlosem Sousou.
Japoncům se budou snažit co možná nejvíce ztížit život i vozy BMW X3, které jsou již tradičně nasazovány polotovárním týmem X-Raid. O tomto týmu se v poslední době hodně mluvilo, protože po tragické smrti Colina McRae, který měl jet právě s X3, zbylo volné místo. Dlouho se diskutovalo o tom, kdo volné místo zaplní. Ve hře byl třeba dvojnásobný mistr světa Marcus Grönholm, ale i český soutěžák Roman Kresta. Tomu bylo posléze nabídnuto místo v doprovodném kamionu, ve kterém měl sbírat zkušenosti pro ostrý start v následujícím ročníku. Kresta však nakonec odmítl s tím, že nemá dostatek času na důkladné seznámení s technikou a dal přednost přípravě na domácí rallyové mistrovství. Nicméně naděje na Romanův ostrý start v Dakaru 2009 stále žije. Volné místo tedy zaplní Francouz Bruno Saby, který má s dakarskou soutěží bohaté zkušenosti. Pojedou s ním další Francouz Guerlain Chicherit a i ze světového šampionátu produkčních vozů známý Nasser Al-Attiyah z Kataru. K dispozici budou mít vozy poháněné třílitrovými šestiválcovými dieselovými motory.
Nedílnou součástí jsou v kategorii automobilů také bugy z dílny slavného francouzského závodníka Jean-Louise Schlessera. Dvojnásobný dakarský vítěz chce s vozy vlastní konstrukce opět potrápit i tovární týmy. Jeden speciál bude sedlat sám Schlesser a do druhého usedne Španěl José-Loui Monterde.
Do celkového pořadí by mohl promluvit i Američan Robby Gordon se svým Hummerem, který si odvezl z loňského klání pěkné osmé místo.
Na konci ledna uvidíme kdo se s nástrahami nejnáročnější soutěže světa nakonec nejlépe vypořádal.