Už za týden zahájí jubilejní patnáctou sezonu v Rakousku na IQ-Jänner Rally, ale zatím jen s jedním vozem Fiat Punto S1600. Pojede s ním dvojice Jan Šlehofer - Zbyněk Soběhart, která se stává pro následující rok jedničkou týmu. Šlehofer se s vozem svezl už v sezoně 2007, ale jen na pár sprintech, soutěž s více než 70 km RZ s takovým vozem dosud nejel. Co rozdíl mezi sprintem a dvoudenní soutěží pro jezdce znamená, je nabíledni. Tady se už nedá spoléhat na paměť, dobrý rozpis a schopnost ho dokonale využít, hrají obrovskou roli.
V Rakousku pojedou mladí Chodové opět s vozem 0002, jednička je po Pražském rallysprintu dosud nepojízdná. Utkání dvojice Lubomír Minařík – Renáta Mourková se stožárem jedné ze strahovských lamp dopadlo pro bezpečnostní rám vozu hůř, než se původně předpokládalo, následky si vyžádají delší léčbu.
Minařík projevil přání startovat v Rakousku spíš s vlastní Škodou Felícií Kit Car, kterou má dosud v garáži. Jednání o dohodě o případných startech valašského jezdce v plzeňském týmu zatím ani nezačalo. Naopak o starty ve velkém mistrovství projevil zájem olomoucký Jiří Skoupil, který by se mohl svézt i na vybraných sprintech.
Pro Jana Šlehofera znamená trvalý přestup do kategorie Super 1600 významný sportovní krok. Systematická účast v mezinárodním mistrovství by měla v konečném důsledku přinést i odpovídající bodový zisk v závěru sezony. Do rakouské premiéry ovšem vedení týmu ROTO Plzeň zatím žádné velké naděje nevkládá, nechává posádce čas na aklimatizaci a doufá, že vůz doveze v pořádku do cíle. Otřepaná fráze o „sbírání zkušeností,“ kterou u nás jezdci a týmy – a to i velmi renomované – neustále používají, je v tomto případě sice na místě, ale všechno má své meze. Příležitost usednout do špičkového vozu je třeba brzy splácet odpovídajícími výsledky.
Technickým a taktickým poradcem týmu zůstává velezkušený Jindřich Štolfa. Je skvělým analytikem svého sportu, který umí cíl i problém nejen správně definovat, ale také ví jak na to. Ne každý z bývalých soutěžních jezdců něco podobného dokáže, vrchlabský expert však může jezdci i spolujezdci v konkrétních podmínkách hodně pomoci. Ne nadarmo byl léta nazýván „králem dvoukolek.“
Tým má k dispozici pro fiaty jak asfaltové, tak i šotolinové – nebo sněhové – podvozky. Zatím není rozhodnuto, jakou variantu zvolí, rozhodnou až konkrétní poznatky z trati, které získá posádka při tréninku. Předpokládá se, že obě etapy v okolí Freistadtu se budou v tomto směru lišit a není jisté, zda by se v pátečním večerním servisu podařilo auto zcela přestavět. Vyměnit brzdy pro 16´´ kola za 18´´ a naopak není problém, ovšem o všech komponentech se to už tvrdit nedá.
Až skutečně poslední chvíle rozhodne, zda do Fiatu Punto S1600 přijde asfaltový podvozek, u nějž je možné v patřičných podmínkách vyjmout stabilizátory a změkčit tlumiče, anebo naopak přijde ke cti podvozek sněhový s opačnou možností.
Na výsledku bude mít lví podíl posádka, ale jak vidět, v tomto případě hraje důležitější roli než kde jinde i tým techniků a mechaniků. I do nové sezony ho povede Luděk Svoboda, který stojí v jeho čele už dlouhá léta. Bez něj si nelze tým ROTO Plzeň ani představit.
TZ Roto Plzeň