Latvalovi se sice v poslední soutěži MS ve Walesu podařilo „uloupit“ druhé místo v hodnocení jezdců, přesto byla letošní sezona hodnocena jako neúspěšná. Ford získal o 119 bodů méně než Citroën (456 proti 337). Vítězství bral jen třikrát, Latvala ve Finsku a na Novém Zélandu, Hirvonen ve Švédsku. Osmkrát stanul na pódiu, Latvala šestkrát, Hirvonen dvakrát. Třikrát nedokončil soutěž, Hirvonen dvakrát, Latvala jedenkrát. Nedobrou vizitkou je i to, že samotný Loeb získal skoro stejně bodů jako oba piloti Fordu dohromady (267 proti 297).
Sezona plná zklamání přinesla pro tým alespoň jedno pozitivum a to výkonnostní posun Jari - Matti Latvali. Pětadvacetiletý Fin dosáhl po osmém místě v roce 2007, čtvrtém v roce 2008 a 2009, svého doposavad nejlepšího výsledku což ocenil šéf týmu Malcolm Wilson. „Jari - Matti se stal více-mistrem světa a s ohledem na sezónu, jakou jsme měli je to vynikající výsledek,“. „Nyní máme dva rychlé jezdce, kteří jsou schopni získat body, to je velké plus pro celý tým. Pojedeme s Fiestou RS WRC proti Citroënu DS3 WRC. Oba to jsou nové vozy a já si myslím, že jsme schopni s fiestou vyhrát,“ řekl Gerard Quinn, ředitel Ford Europe Motorsport.