Po příjezdu do Karlstadtu se jednička francouzské stáje vyjádřila podrobněji k incidentu, který ho stál dobrý výsledek ve Švédsku
„Stalo se to v zatáčce, která se jela na čtvrtý rychlostní stupeň. Dotkli jsme se přední části vozu sněhové bariéry. Protože je sníh mokrý a tím pádem těžký, tak nás to odhodilo bokem ven z cesty. Vozem jsme bohužel trefili skálu. Odnesl to chladič, brzdy, převodovka a spodní kryt olejové vany byl celý pryč. Nejhorší byla spojka. Diváci nám pomohli se vrátit na trať a pokračovat v soutěži.“
Loebova situace byla o to horší, že nejbližší možná příležitost k opravě vozu byla ve vzdáleném servisu. V tomto servisu jsou omezené časové možnosti i počet náhradních dílů.
„Bylo to nešťastné a nebylo to rozhodně o žádném odpočinku v servisu pro mechaniky. Bylo to složité, protože jsme neměli náhradní díly. Mohli jsme si dovolit použít jen ty, co byly ve voze. Kdybychom jeli do normálního servisu, bylo by to bez problému. Nemohli jsme pokračovat. Museli bychom servis opustit bez opraveného chladiče a spojky. Neměli bychom spojku na startu následující zkoušky, měli jsme poloviční výkon motoru a neměli jsme spodní krytí olejové vany. Zavolal jsem týmu po tomto servisu a dohodli jsme se na mém odstoupení.“