Úvodní etapu, která byla na programu Rally Russia ve čtvrtek, zvládla velmi dobře i česká posádka týmu Motorsport Kopecký ve složení Jan Kopecký-Petr Starý s vozem Peugeot 207 S2000. České dvojici patří po úvodních čtyřech rychlostních testech průběžná bronzová pozice.
V páteční etapě čeká soutěžní posádky nejnáročnější program složený ze dvou průjezdů dvou úseků. Každá z erzet měří téměř třicet kilometrů.
„Během dnešního dne vše fungovalo a s průběžnou pozicí jsem spokojen. V noci a ráno v oblasti pršelo, proto byly dnes výrazně odlišné podmínky od těch, které panovaly během seznamovacích jízd. Ve třetí rychlostní zkoušce jsem zvolil opatrnější tempo, neboť se jednalo o druhý průjezd testu „Yashino“, který byl značně rozbitý. Na trati byly vyjeté hluboké koleje s velkými balvany. Určitě jsme mohli při zariskování na tomto testu dosáhnout lepšího času, ale v případě defektu by byla časová ztráta velmi významná. Čtvrtou rychlostní zkoušku jsme zajeli již ve svižnějším tempu.
Zítra nás čeká náročný den s dlouhými testy a odlišnou charakteristikou tratí. Dnes byly erzety částečně podobné Finsku, zítřejší etapu bych přirovnal spíše k Sardinii,“ řekl jezdec Jan Kopecký.
„V Rusku jsem stejně jako Jan poprvé a uchvátila mě zdejší krásná krajina. Rusko je hodně specifická země, ale nějaké zásadní problémy jsme zatím řešit nemuseli,"
Máme za sebou úspěšně asi nejpříjemnější etapu, která se mi velmi zamlouvala. Zítra nás čekají dlouhé erzety, kde však bude málo rychlých pasáží. Naopak nás čekají rozbité tratě s vyjetými hlubokými kolejemi a velkým kameny. O výsledku celé soutěže by mohly rozhodovat defekty, neboť riziko proražené pneumatiky tu hrozí neustále."
Všichni, kteří se podíleli na opravě soutěžního vozu po Ypres Westhoek Rally, si zaslouží velké uznání a poděkování. Vše stihli v rekordním čase a vůz funguje naprosto bezchybně,“ dodal spolujezdec Petr Starý.
„S výkonem i výsledkem po první etapě jsem spokojen. Náš vůz jede s handicapem, který jsme si z důvodu bezpečnosti zvolili, neboť od úvodní erzety máme v soutěžním voze dvě rezervy. To znamená zvýšení hmotnosti zhruba o třiadvacet kilogramů. Důvodem je vysoké riziko defektu. Pokud by náš vůz postihl defekt v prvním testu dané sekce, vzrůstalo by riziko s jednou rezervou neúměrně.
V servisní zóně jsme vedle běžné kontroly řešili opětovné nastavení geometrie přední nápravy po nárazu vozu na kámen ve vyjeté koleji. Žádné významnější technické problémy jsme nezaznamenali,“ doplnil vedoucí týmu Josef Kopecký.
TZ/Motosport Kopecký/Martin Bobek
Foto: Motosport Kopecký