Klasická soutěž, kde jako již tradičně bude mnoho fanoušků z České republiky. Tato tradiční soutěž začíná shakedownem ve čtvrtek 14. srpna.
Místopis
Německo není třeba dlouze představovat, snad jen centrum soutěže Trier. Trier je ve spolkové zemi Rheinland - Pfalz. Toto město není hlavním městem této země. Má 103 tis. obyvatel. Jeho historie sahá až k Říši Římské.
V tomto městě bylo založeno nejstarší biskupství severně od Alp. Později změněno na arcibiskupství. Trier patřil do správy kurfiřtů. Trier byl také odedávna místem střetů Němců s Francouzi, po porážce Napoleona přešel pod správu Pruska.
Celý spolkový stát byl ustaven v 30. srpna 1946. Celá tato spolková země má 4,05 mil obyvatel.
Trať
Kvalitní asfalt, ve vojenském prostoru beton i kostky, ale hlavně vše ničící "hinkelsteiny".
Shakedown je stejný jako v roce 2007 mezi obcemi Mesenich a Grewenich, západně od Trieru směrem na Lucembursko. Ze servisního parku to je cca 16 km. Délka shakedownu je 5,8 km.
Trať první etapy měří 108 ostrých kilometrů. Jedou se tři úseky dvakrát. Tradiční vinice nad řekou Mosel, severovýchodně od Trieru. Jedinou změnou je zkrácení RZ3,6 Moselland na 9,82 km.
Zkoušky druhé etapy měří dohromady 159,7 km. Obsahuje čtyři úseky dvakrát, nejdelší rychlostní zkouška je Arena Panzerplatte ve vojenském prostoru. RZ 7,11 je totálně nová, stejně tak RZ 9/13. RZ 8/12 se jela v roce 2006. RZ Arena Panzerplatte je rovněž z poloviny nová.
Nedělní etapa měří dohromady 84,97 km. Jedou se dvě zkoušky dvakrát a celý kolotoč se rozloučí superpeciálkou v Trieru zvanou Circus Maximus. RZ 15/17 je z poloviny nová. Další zkoušky jsou stejné jako vloni.
Mapy rychlostních zkoušek :
Pátek,
Sobota,
Neděle
Časový harmonogram je
ZDE.
Česká účast
vzhledem k tomu, že tato rally je součástí JRC, takže Martin Prokop zde bude mít šanci opět rozšířit své bodové konto. Po vítězství ve Finsku je šestý a ztrácí na vedoucího Ogiera 12 bodů. Bude to bitva na ostří nože, a budeme fandit Martinovi, aby získal na Ogiera i Kosciuzska co nejvíce bodů a pokud možno zvítězil tak jako loni, když porazil Aavu o 49 sekund.
Dalším českým účastníkem je domácí nestárnoucí matador českých soutěží Václav Arazim. Pojede tradičně s Mitsubishi Lancer EVO IX, ale na sedadle spolujezdce bude sedět Ondřej Beneš. Mají číslo 74.
Svézt se do světa se také jede Ludvík Otto s Renatou Ottovou a Subaru Impreza WRX STi Startovní číslo 76.
Na zkušenou do světa pojede i Citroen C2R2 Tomáše Pletky s Petrem Novákem. Startovní číslo 78.
Chybět nebude ani Mitsubishi Lancer EVO IX Milana Lišky s Jardou Jugasem. Startovní číslo 86.
Nové zkušenosti budou čerpat Jaromír Tomaštík a Jaroslav Vrečka se Subaru Impreza WRX STi. Letos se jim ale vůbec nedaří, provází je havárie. Startovní číslo 87.
Favorité
Favorité jsou poměrně jednoznační, Loeb, Hirvonen, Duval. V případě posledního jmenovaného to bude, po dlouhé přestávce, velmi složité, pokud mne zdání neklame, tak jel naposledy v Monte Carlu. Ale určitě bude černým koněm soutěže, loni zprvu vedl,ale nakonec byl druhý o 20 vteřin. Zazářit může ještě Galli, ale ten spíše bourá. Překvapit může Petter Solberg s novým Subaru.
Na zdejší rally startují i další vozy WRC z celé Evropy. Největším esem by ze soukromníků mohl být Mads Östberg, ale uvidíme zda po havárii ve Finsku bude mít k dispozici vůz. Nesmíme zapomínat na oba soukromníky s Citroeny Aavu a Rautenbacha. Velmi rychlý byl i Mark van Eldik, letos se Subaru WRC. Asfaltový specialisté otec a syn van Meksteijnové s Focusem WRC. Chybět na startu nebude ani značka Škoda, s Fabií WRC Wewers teamu pojede Harry Kleinjan.
Celkem je přihlášeno 113 posádek. Zajímavostí je, že pro tovární týmy stojí startovné za jeden vůz 5000 EUR, pro soukromé týmy z Německa 1500 EUR a pro ostatní zahraniční soukromníky 2500 EUR.
Seznam přihlášených je
ZDE.