Druhá páteční sekce začala stejně jako ta první – zrušením RZ4. Šlo o druhý průjezd RZ1. Ta ani přes poledne „nerozmrzla“ a tak byl její průjezd zrušen i podruhé.
Závodit se začalo na pětce a ta přinesla mínusové body Hirvonenovi. V jedné části rychlostní zkoušky poslal svůj Fokus WRC přes střechu a chvilku trvalo, než mu diváci pomohli zpět na kola. Ztráta činila 3:50,8. Na začátku soutěže nic příjemného.
Test vyhrál Loeb před Duvalem. Třetí příčku vybojoval Ostberg, který je zatím největším překvapením soutěže. Oproti tomu Ogier, který byl po prvních dvou testech v čele se propadl. Navíc ho potkaly technické problémy. Francouz ale pokračuje.
Šestá rychlostní zkouška znamenala velký útok Latvaly s Anttiou. Posádka Fordu test vyhrála a navíc nadělila druhému Loebovi 11,5 vteřiny. Latvala se tak posunul do čela. Druhé místo celkově patří Loebovi.
Britská rally je letos plná překvapení a velkých výkonů. O Ostbergovi jsem už psal (po RZ6 na 4. místě). Dalším překvapením je celková třetí pozice P.G. Anderssona se Suzuki SX4 WRC. Jde zatím o historicky nejlepší průběžnou pozici japonské značky za dobu jejího působení ve WRC. Páté místo za Ostbergem patří Peteru Solbergovi se Subaru.
Po RZ6 se posádky přesunuly na start testu s názvem Walters Arena. Tato zkouška se měla jet dvakrát a její délka (2,29km) neznačila nějaké velké hýbání pořadím. Úmyslně píšu, že se měla jet dvakrát. Celou zkoušku totiž poprvé projela jen pětice jezdců. Pak se vydal na trať Atkinson a ten poslal své Subaru přes střechu. Podle posledních informací je posádka v pořádku, ale až do těchto chvil se neví zda a případně v kolik se bude pokračovat v závodění. Na druhý průjezd tímto testem se samozřejmě nedostalo. Platí tedy celkové pořadí po RZ6.
Martin Prokop měl bohužel technické problémy. Motor jeho vozu se začal přehřívat. Přesto po RZ5 patřilo Jihlavskému jezdci průběžné páté místo mezi enky. Technický problém se naštěstí nepodepsal nijak výrazně do výkonu posádky na dalším testu. Prokop s Tománkem sice zajeli osmý čas, přesto se však propadli na šestou pozici. Jejich ztráta na vedoucího Wilkse je 56,9 vteřiny.
Radost českým fanouškům určitě dělá Míra Tarabus s Danem Trunkátem. Česká posádka startující premiérově v mistrovství světa se začíná sžívat se šotolinou i s náročnými podmínkami a stoupá vzhůru pořadím. Test číslo tři zakončili jako sedmnáctí, po šestce jsou již patnáctí mezi enky. Super výsledek. jen tak dál.
Zítra je na programu sedm rychlostních testů. Uvidíme, jestli se zítra budou opět rušit a krátit testy, nebo zda už se začne naplno závodit.
Výsledky po RZ6 zde.
Komerční sdělení