Stálou jezdeckou dvojici Armin Schwarz a Toni Gardemeister doplní při této příležitosti vedoucí jezdec českého šampionátu v rallye Jan Kopecký. Bude to jeho první účast s Fabií WRC na soutěži mistrovství světa.
Přestože je Katalánská rallye součástí světového šampionátu teprve od roku 1991 (tehdy ji vyhrál Armin Schwarz), bude letos slavit 40. výročí svého vzniku. Každoročně její tratě lemují desetitisíce vášnivých španělských fanoušků, kterým vždy přináší skvělou zábavu. Katalánsko se stalo plně asfaltovou soutěží teprve v roce 1993. Do té doby byly jeho tratě, podobně jako v případě San Rema, kombinací zpevněného i nezpevněného povrchu. Asfaltová historie soutěže zřejmě ale končí s letošním rokem. V sezoně 2005 se plánuje Katalánská rallye jako šotolinová.
Armin Schwarz: “Na tuto soutěž se vždy velmi těším. Španělsko je krásná země a lidé jsou tu velmi milí. Je tu vždy skvělá atmosféra. Tratě jsou od korsických naprosto odlišné, protože tady si zatáčky hodně zkracujeme a to může být někdy velmi vzrušující. Povrch se mění od hladkého až po hrbolatý a přilnavost se může na starém a novém asfaltu rázem změnit. Při volbě pneumatik je potřeba myslet na jejich velké opotřebení. Nebylo by pro mě špatné zopakovat si výsledek z roku 1991!“
Toni Gardemeister: „Katalánsko je pěkná soutěž a určitě si ji užívám více, než Korsiku. Tratě jsou plynulejší a více vyhovují mému jezdeckému stylu. Na Korsice se nás hodně natrápilo velmi proměnlivé počasí, ale v Katalánsku s ním nebývá problém. Myslím, že tentokrát by nám vše mělo lépe vycházet.“
Jan Kopecký: “Je to pro mě důležitá rallye. Chtěl bych získat co nejvíce zkušeností v různých situacích a do Španělska se jedu hlavně učit. Moje celkové umístění nebude až tak důležité. Půjde mi hlavně o dojetí až do cíle a poznání náročnosti asfaltové soutěže na této úrovni.“
Martin Mühlmeier, vedoucí týmu Škoda Motorsport: “Na Korsice se ukázalo, že za určitých podmínek můžeme být na asfaltu nejlepším vozům opět o něco blíže. Počasí nám ale nedovolilo konstantně udržet dosahované časy. Doufejme, že podmínky ve Španělsku nebudou tak náročné a bude možno lépe sledovat úroveň našich výkonů.“
Novinky z týmu:
Katalánská rallye bude pro spolujezdce Paava Lukandera 71. a poslední soutěží MS po boku Toniho Gardemeistera. Třiačtyřicetiletý Fin byl Toniho partnerem od začátku jeho kariéry v mistrovství světa. Nyní však usoudil, že je čas pověsit spolujezdeckou helmu na hřebík. Paavo se vždy snažil skloubit život spolujezdce s náročným povoláním generálního ředitele továrny na zpracování dřeva nedaleko svého domova ve Valkeala. Mezi další sporty, kterým se věnuje, patří badminton a golf. Doslova vášní je ale pro něj lední hokej. Je nejen jeho zapáleným hráčem, ale také mimo ledovou plochu hraje významnou roli v organizování charitativního sportovního programu pro mladé Finy, kterým má sport pomoci na cestě od drog ke zdravějším aktivitám.
„Přemýšlel jsem o tom hodně dlouho,“ říká Paavo. „Při šestnáctidílném kalendáři bych neměl v příštím roce tolik času, abych se mohl na všechno dostatečně koncentrovat. Nechci vést takový život a proto je čas se zastavit. Musím se věnovat lidem, kteří pro mě pracují, a chtěl bych trávit více času se svými přáteli.“
Toni říká: „Když jsem s rallye začínal, potřeboval jsem právě takového spolujezdce, jako je Paavo. Měl větší zkušenosti se životem a jeho nástrahami. Bez něj bych se tak daleko nedostal – měl na mě uklidňující vliv, když jsem byl mladý a divoký! Bude to zvláštní pocit, nemít ho příští sezonu vedle sebe. Doufám ale, že si na návštěvu alespoň některých soutěží čas najde.“
Katalánská rallye v datech:
Centrem Katalánské rallye bude letovisko Lloret de Mar na východ od Barcelony. Servisní zónu bude hostit městečko Vic zhruba 80 kilometrů severozápadně od Lloretu.
Úvodní etapa je tvořena šesti rychlostními zkouškami (tři úseky projížděné dvakrát) a měří celkem 115,04 km. Sobotních 162,88 kilometrů je součástí nejdelší etapy, rozdělené do osmi rychlostních zkoušek (čtyři úseky po dvou průjezdech). Dvakrát se v tento den představí jezdci davům diváků v okolí světově proslulého viaduktu nedaleko San Sadorni. Na neděli je připraveno šest měřených úseků (opět tři se dvěma průjezdy) a další dvě příležitosti pro diváky pod viaduktem. Po absolvování 106,16 nedělních kilometrů je první vůz očekáván na cílové rampě v Lloret de Mar v 15:26 hodin.
Zdroj a foto: Škoda Auto, a.s.