..již mnoho let pevnou součástí kalendáře MS, Katalánské rallye. Rychlostní zkoušky španělské soutěže jsou rychlejší než ty, se kterými se tým setkal na ostrově ležícím ve Středozemním moři. Jako tradičně bude základnou soutěže resort Costa Brava, jmenovitě Lloret de Mar, který leží mezi Barcelonou a francouzskými hranicemi. Většina rychlostních zkoušek je situována do regionu Gerona a servisní areál bude ve městě Vic. Peugeoty 307 WRC budou na španělských tratích pilotovat Marcus Grönholm a Freddy Loix. Oba se budou snažit prodloužit vítěznou sérii týmu Peugeot. Předchůdce třistasedmičky, Peugeot 206 WRC, vyhrál poslední tři ročníky soutěže.
Marcus Grönholm startoval za Peugeot na Katalánské rallye čtyřikrát. Na svém kontě má páté místo z roku 2000, čtvrté z roku 2002 a šesté místo z roku 2003. Letošní ročník pro něj bude znamenat další příležitost k zisku premiérového vítězství na asfaltu. Marcus dosáhl během kariéry mnoha úspěchů, ale asfaltové vítězství mu ve sbírce chybí. Ačkoli má raději mnohem techničtější korsické tratě, je při svém talentu a bojovém duchu schopen bojovat o vítězství i v Lloret de Mar.
Na rozdíl od Grönholma má Freddy Loix španělskou soutěž velmi rád. V roce 1998 dojel druhý a v roce 1996, 1999 a 2001 skončil čtvrtý. "Zdejší soutěž pojedu již po deváté nebo podesáté a je pravda, že jsem tady dosáhl mnoha kvalitních výsledků. Rychlostní zkoušky Katalánské rallye mám rád, protože jsou rychlejší než korsické. Začínal jsem na belgických silnicích a ty jsou v mnohém podobné španělským. Věřím také tomu, že místní tratě budou vyhovovat i našemu vozu. V Německu a na Korsice jsme nepředvedli špatné výkony. Od té doby jsme na autě zapracovali a myslím, že ve Španělsku můžeme dosáhnout špičkového výsledku."
Freddy Loix - rozhovor
Španělskou soutěž znáte velmi dobře. Jak byste ji popsal?
"Katalánskou rallye jsem absolvoval již sedmkrát. Chyběl jsem jen v roce 2003, protože můj tehdejší zaměstnavatel odstoupil ze šampionátu ještě před koncem sezóny. Na rozdíl od Německa je místní asfaltová soutěž již tradiční součástí mistrovství světa. Tratě vedou horskými úseky, ale leží v nízké nadmořské výšce. Když je porovnám s Korsikou, tak musím říci, že katalánské tratě jsou rychlejší, ale přilnavost vozu je horší. Všeobecným důvodem menší přilnavosti je stáří španělského asfaltu. V tomto ročním období nemůžeme vyloučit ani déšť, který by představoval další komplikace."
V minulosti se vám ve Španělsku celkem dařilo...
"Určitě, je to jedna z mých oblíbených asfaltových soutěží. V Katalánsku se mi opravdu dařilo. Rychlostní zkoušky zřejmě mému jezdeckému stylu sedí. Jsem rád, že stejně jako na Korsice budeme moci počítat se službami průzkumných posádek, které nás budou informovat o posledním stavu tratí. Bez nich bychom museli jet opatrněji a soutěž bychom si tolik neužili. Špióni jsou velice důležití i vzhledem k naší bezpečnosti."
Co myslíte, jakého výsledku můžete ve Španělsku dosáhnout?
"Ze strany vedení Peugeot Sport nebudu pod žádným velkým tlakem, management mě nechá jet tempem, které mi bude vyhovovat. Myslím, že pokud bude naše auto spolehlivé, můžeme skončit i na stupních vítězů. V Německu jsme se přesvědčili o tom, že jsme rychlí a také 307 WRC se od té doby zlepšila. Naše nedávné testy na Korsice byly velice povzbuzující. Zvláště pokud bude sucho, bude naše auto velice rychlé …"
V čem je 307 WRC tak dobrá, že to říkáte?
"Máme velice výkonný motor a myslím si, že na rychlých katalánských tratích se 307 WRC ukáže v plné kráse. Tým totiž zapracoval i na zavěšení a výkon motoru se v současné době přenáší na vozovku mnohem lépe. Auto je také velice stabilní ve vysokých rychlostech. Důležité je, že máme k dispozici pětistupňovou převodovku. V Německu jsme ukázali, že umíme být konkurenceschopní i v dešti. Pro mě osobně by bylo lepší stálé počasí, buď celou soutěž sucho nebo mokro."
Jaké vlastnosti musí pilot mít, aby v Katalánsku uspěl?
"Pokud je proměnlivé počasí, není jednoduché nalézt správné tempo, zejména když startujete do rychlostní zkoušky a máte obuté nevhodné pneumatiky. Důležitá je i psychologická příprava. Musíte se umět přizpůsobit proměnlivému počasí a za každou cenu držet auto na cestě. Musí se z vás stát něco jako chameleón."
Zdroj a foto: Peugeot ČR