V cíli druhý Jozef Béreš ztrácel na Jana Kopeckého téměř dvě minuty. Velmi zkušený a před startem favorizovaný Hermann Gassner dokončil náročnou soutěž až na 6.místě mezi produkčními vozy se ztrátou přes tři a půl minuty na vítězného Jana Kopeckého.
Jan Kopecký s Filipem Schovánkem udržovali v sobotu na zasněžených erzetách vynikající tempo a po celou soutěž se vyvarovali chyb. Skvělý výkon je překvapivě vynesl až na stupně vítězů v absolutním hodnocení za dva vozy specifikace WRC Tomáše Vojtěcha a Štěpána Vojtěcha. Po sedmnácté rychlostní zkoušce ze dvaceti patřila Honzovi s Filipem skvělá druhá příčka v absolutním hodnocení se ztrátou necelé půlminuty na vítězného Tomáše Vojtěcha. V posledních třech rychlostních testech se však projevila technická převaha vozu WRC nad produkčním vozem a Honza s Filipem v cíli vystoupili na pomyslný bronzový stupínek. Ačkoliv Honza startoval s produkčním vozem, dosáhl překvapivě ve třech rychlostních zkouškách absolutně nejrychlejšího času!
„Myslím, že můžeme být s výkonem i výsledkem spokojeni. S produkčním vozem jsme nemohli na lepší výsledek pomýšlet. Především v sobotu jsme se nádherně svezli a soutěž v zimních podmínkách byla opravdu skvělým zážitkem. V pomalejších pasážích jsme vozům WRC stačit nemohli, ale nebyl to ani náš cíl. Hlídali jsme si především vedení mezi produkčními vozy. Přesto jsme přemýšleli, že bychom se za určitých okolností pokusili ještě v závěru zrychlit. Ale Tomáš ani Štěpán na posledních dvou erzetách nechybovali a nemělo smysl zbytečně riskovat. Dojeli jsme si v klidu pro skvělé třetí místo a vítězství mezi produkčními vozy. Skvěle fungující tým i vůz nám dodal potřebnou jistotu. Bezchybně a rychle fungovala i bezsynchronní převodovka „Kaps transmissions“. Poděkování patří našim mechanikům, kteří s námi absolvovali náročný program a odvedli velké množství kvalitní práce,“ řekl v cíli velmi spokojený Jan Kopecký.
„Soustředili jsme se na pěkný výsledek v kategorii produkčních vozů a také ve „Winter Cupu“. Před startem jsme se nejvíce obávali Hermanna Gassnera a nečekali jsme, že pojedeme v závěsu za vozy WRC. Vzhledem k časové pauze mezi vozy „A8“ a ostatním polem jezdců jsme byli dobře informováni o časech v celkovém hodnocení. V závěru soutěže nám již nehrozila ztráta vybojované pozice a soutěž jsme dokončili v naprosté pohodě. Byli jsme potěšeni, že v sobotu byly rychlostní testy více pokryty sněhem a ledem a to nám vyhovovalo. Honza podal vynikající výkon, který dokázalo velké množství diváků u trati rychlostních zkoušek náležitě ocenit. Během sobotní etapy nás překvapila informace, že jsme byli penalizováni za pozdní příjezd do časové kontroly. Později se však ukázalo, že tato penalizace měla být přidělena jiné posádce a nikoliv nám,“ doplnil Filip Schovánek.
„Výkon i výsledek Honzy a Filipa nás velmi potěšil. Poděkování nepatří jenom jim, ale celému týmu, který pracoval svědomitě několik týdnů bez odpočinku. Nyní se budeme soustředit na kompletní repasi vozu po finském testování, Švédské rallye a Rallye Šumava. Zároveň budeme pracovat na dalším technickém vylepšení tohoto produkčního vozu, přece jenom jsme na přípravu vozu před sezónou měli méně času, než bychom potřebovali. Určitě se budeme snažit o další start s produkčním vozem na nějaké atraktivní zahraniční soutěži, ale vše je zatím ve fázi jednání,“ pochválil v cíli Josef Kopecký posádku týmu Matador Pneu Sport.
1 Vojtěch Tomáš / Horniaček Emil Peugeot 206 WRC A/8
2 Vojtěch Štěpán / Ernst Michal Peugeot 206 WRC A/8 +00.0
3 Kopecký Jan / Schovánek Filip Mitsubishi Lancer EVO VII PV +46.1
4 Baumschlager Raimund / Zeltner Thomas Mitsubishi Carisma EVO V A/8 +02:06.9
5 Béreš Jozef jun. / Starý Petr Subaru Impreza Sti PV +02:42.2
6 Aigner Andreas / Gottschalk Timo Mitsubishi Lancer Evo VIII PV +03:41.4
7 Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO VII PV +04:00.9
8 Trojan Karel / Řihák Petr Mitsubishi Lancer EVO VII PV +04:02.6
9 Gassner Hermann / Thannhäuser Karin Mitsubishi Lancer EVO VII PV +04:23.0
10 Jandík Miroslav / Chrastecký Radim Mitsubishi Lancer EVO VII PV +05:48.7
Martin Bobek, www.eWRC.CZ