O: Co si myslíte o nové smlouvě Haydena Paddona s Hyundai?
Thierry Neuville: Byl jsem docela překvapen tím, že podepsal na tak dlouho. Ale věděl jsem, že bude v týmu zůstávat, to bylo pro nás docela jasné. Zaslouží si to. Jsem za něj rád - pamatuji si tuto část své kariéry, když jsem byl v podobné situaci. Když dostáváte pořád jen roční smlouvy, tak to není ono, chcete mít jistotu, že budete moci jezdit i v budoucnu. Je s tím spojena velká nejistota, teď má jistotu. Myslím, že smlouva přišla v pravý čas.
O: Jaký je rozdíl mezi Vaším současným autem a Hyundai i20 WRC 2016? Bude rychlejší než Polo R WRC?
TN: Rozdílem je, že je to kompletně nové auto! Nic není stejné [se starým vozem]. OK, možná brzdy jsou stejné, ale jinak je všechno nové. Podvozek je delší, auto je nižší, má jiné rozložení hmotnosti - všechno se změnilo. A bude rychlejší než Polo R WRC? Věřím v to. Cílem je dostat se co nejblíže, pokud možno dokonce před ně. Zatím je moc brzy na to něco říkat, uvidíme příští rok.
Na videu je zachyceno testování nové i20 WRC ve Finsku (tým měl k dispozici i starý vůz pro porovnání)
O: Můžete nám říci, co se stalo mezi Vámi a Citroënem, že jste odešel? Zdálo se to jako zvláštní rozhodnutí - opustit tým, kterému se v té době tak dařilo.
TN: To je dobrá otázka. Rok 2012 byl povedenou sezonou a potřeboval jsem najít sponzory, abych mohl jet další dva závody. Potom mi Nasser [Al-Attiyah] dal možnost jet i na Novém Zélandu, takže jsem odjel celou sezonu. Pro rok 2013 byl podobný projekt, pár závodů nebylo jistých, a opět bych byl v juniorském týmu Citroënu. Nikdy jsem ale neměl auto stejné jako tovární tým, i když jsem občas nějaké novinky dostal - jako v Německu nebo Francii. Pořád to ale bylo dobré auto - ale v jednu chvíli přišla možnost jít do M-Sportu a odjet celou sezonu. Chtěl jsem mít jistotu, že pojedu celou sezonu, takže to byla ta nabídka, která splňovala mé představy. V té době jsem nebyl [u Citroënu] v hlavním týmu, tato nabídka měl ale dostala do hlavního týmu. To jsem v tu dobu potřeboval.
O: Myslíte si, že přechod do Hyundai byl krokem zpět ve Vaší kariéře s ohledem na skvělou sezonu, kterou jste měl u Fordu v roce 2013?
TN: Nemyslím si, že to byl krok zpět. Když jsem odcházel od M-Sportu, tak nebyl žádný prostor na to, abych se dále zlepšoval. Jako privátní tým jsme v šampionátu obsadili druhé místo, bojovali jsme s Volkswagenem, takže jsme mohli další rok dopadnout stejně nebo hůř. Mým dlouhodobým cílem je být lepší. Věděl jsem, že rok 2014 bude těžký, v roce 2015 mělo přijít zlepšení, ale nové auto má zdržení. I tak to byl ale krok vpřed, protože jsem měl možnost pracovat s výrobcem vozů a vyvíjet dvě auta. Je to dobrá zkušenost. Pořád patřím mezi nejmladší jezdce v šampionátu a jestli všechno půjde dobře, tak mohu jezdit ještě dalších 10 let.