Rally ve Zlíně slibuje opět hvězdné jezdecké pole a špičkovou techniku

Josef Janoušek, 17. června 2009, 18:48 Google+

Dva měsíce před startem 39. ročníku populární barumky odtajnili pořadatelé nejvýznamnější rally v České republice nové informace o letošním podniku. Stejně jako v předchozích dvou letech se soutěž pojede jako součást prestižního šampionátu IRC rally a FIA mistrovství Evropy jezdců. Závod patří neodmyslitelně též do domácího Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Barum

Barum | foto: www.conti-online.com

Sdílejte článek

Poprvé v historii se v názvu objevuje označení země, v níž se soutěž koná. Letošní ročník se pojede pod názvem Barum Czech Rally Zlín. "Je to logické. Všechny významné závody jsou označeny místem, kde se jedou. Jde o samozřejmou identifikaci," vysvětlil ředitel soutěže Miloslav Regner. "Svou roli sehrál i fakt, že se stát stal jednou z institucí, která soutěž finančně podporuje." Kromě titulárního sponzora, společnosti Barum, se mohou organizátoři rally tradičně spolehnout na podporu zlínské radnice a Zlínského kraje. "I letos má soutěž naši záštitu a finanční podporu," uvedl tiskový mluvčí Zlínského kraje Patrik Kamas. "Baťův mrakodrap bude opět administrativním centrem rally. Přizpůsobíme chod úřadu tak, aby vše proběhlo bez problémů. Vnímáme podnik jako významný propagační produkt v podpoře turistického ruchu." Koncepce závodu se nebude příliš lišit od minulých let. V pátek 21. srpna večer odstartuje rally úvodní diváckou Super rychlostní zkouškou v ulicích krajského města, v sobotu a v neděli bude na posádky čekat čtrnáct testů v okolí Zlína. Harmonogram soutěže významně ovlivňovaly požadavky televizní stanice Eurosport, která i letos odvysílá z rally mnohahodinové porce přenosů a záznamů. "Eurosport si diktoval podmínky pro přenosy z rychlostních zkoušek a ze servisního areálu. Nebylo lehké dojít k nějakému rozumnému kompromisu, ale myslím, že se nám to nakonec podařilo," oddechl si ředitel nejpopulárnější české motoristické soutěže.

Diváci uvidí závodníky na známých tratích rychlostních zkoušek, například na Pinduli, na úseku Zádveřice, Troják, Komárov, Halenkovice či Kudlovice. Kvůli stále narůstajícím rychlostem však budou některé části upraveny. "Rok od roku jsou časy na rychlostních vložkách rychlejší. Průměrně o tři až pět vteřin. Je to díky kvalitnější technice a lepším rozpisům, které posádky používají. Proto budou před nájezdy do některých obcí vybudovány zpomalovací retardéry. Týká se to například Rakové nebo Komárova. Není to sice ideální řešení, ale jiné se na dlouhých rovinkách zkrátka nedá vymyslet," krčil rameny Miloslav Regner. Změnou projde také servisní zóna, která bude podstatně zvětšena. "Podmínkou bylo zvětšení servisních míst pro jednotlivé týmy. Prioritní jezdci mají nárok na sto metrů čtverečních. Problém s místem nám pomohl vyřešit prostor bývalé zkušební dráhy u Barumu v Otrokovicích, kde proběhne také technická přejímka," přiblížil změny první muž soutěže. Jinam bude situována také trať tradičního čtvrtečního shakedownu. "U Halenkovic, kde testovací jízdy probíhaly v minulých letech, dostala cesta nový asfaltový koberec, který je příliš dokonalý a nekoresponduje s povrchem na trati. Vracíme se proto na úsek u Oldřichovic, kde se shakedown jezdil dříve."

Vytisknout

Diskuze: Rally ve Zlíně slibuje opět hvězdné jezdecké pole a špičkovou techniku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Barum

Barumka odtajnila názvy rychlostních zkoušek

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud