Na výtečně obsazené Rally Jeseníky pojede (i přes účast několika vozů kategorií WRC a Super 2000) se startovním číslem 1 hatchback Subaru Impreza WRX STI. Za jeho volantem bude sedět Václav Pech, pětinásobný absolutní mistr České republiky v rally a také několikanásobný vítěz Evropského poháru - central i národního šampionátu Slovenska. Výčet úspěchů dvaatřicetiletého pilota obsahuje i třetí příčku v Mistrovství Evropy 2003, ale také dva tituly českého sprintového šampióna. Je snad důvodem jeho sprinterského startu v Jeseníkách právě nostalgická vzpomínka na nedávné úspěchy v jednodenních soutěžích? "Ne, tak to určitě není," směje se sympatický Plzeňan. "Blíže pravdě by byla vzpomínka na mé rallyové začátky, kdy jsem až do roku 2000 právě se Subaru závodil. Je to už ale hodně dávno, a tak jsem byl hodně zvědavý, jak se mezitím technika této značky vyvinula. Vojta Štajf s námi několikrát v průběhu sezóny konzultoval i nastavení svého nového vozu a my na oplátku sledovali jeho vývoj. Poté jsme se i dohodli, že se s jeho autem svezu na testu, případně i na krátké soutěži. Test proběhl hned po příbramské rally, vydařil se, no a tak teď nastal ten správný okamžik i pro poměření se s dalšími soupeři."
Kdo by ale čekal, že půjde jen o svezení se pro radost, je na omylu. Václav Pech se svým navigátorem Petrem Uhlem i na nedávné Barum rally ukázali, že závodí s plným nasazením i ve chvíli, kdy jim nejde jen o body a tituly, dobrý výsledek na šternberské Rally Jeseníky s netradičním závodním nářadím je pro ně navíc velkou výzvou. Uspět chtějí i bílomodročerné barvy, a proto se také Subaru Czech Rally Team na sobotní start připravuje s plnou zodpovědností. "Velice nám záleží zejména na tom, aby nám špičkový jezdec ukázal, kde máme ještě rezervy v nastavení auta i v technice jízdy," vysvětluje start svého kamaráda a soupeře Vojtěch Štajf. "Očekáváme proto Vaškův boj o co nejlepší časy a o nejvyšší příčky celkového pořadí. Dosažené časy navíc budou jedinou možností pro posouzení kvalit hatchbacku pro veřejnost, jsme totiž domluveni, že nové poznatky z nastavení našeho auta či z jeho srovnání s jinou technikou zůstanou jen mezi námi a Vaškem. Auto budou mít kluci k dispozici skutečně na špičkové úrovni včetně pneumatik různých směsí, také důležité komponenty prošly po Příbrami repasí či dokonce výměnou. Sami proto hoříme nedočkavostí, jak rychle naše Subaru umí upalovat. Po minulých závodech si myslíme, že je na tom hodně dobře, určitě ale máme ještě rezervy. Nelitujeme proto prostředků a rádi se s Vaškem podělíme o náklady na jeho start ve Šternberku, ten by totiž i nás měl posunout ve vývoji zase o krůček dál."