Na startu hned čtrnáct speciálů Super 2000 a kromě elity českého národního mistrovství také celá polská špička, dále mistr světa JWRC Prokop, Francouz Bouffier a loňský vítěz Hänninen. Takové bylo startovní pole letošní Rally Bohemia, kterou si samozřejmě nechtěli nechat ujít ani reprezentanti Subaru Czech Rally Teamu Vojtěch Štajf a Marcela Dolečková.
I přes nabitou konkurenci se jim už od úvodu skvěle dařilo. Po sosnovské superspeciálce a úvodním ´klasickém´ testu patřila Vojtovi s Marcelou osmá příčka absolutního pořadí, přičemž s výjimkou šampióna Pecha před nimi byly pouze vozy S2000. V podobném duchu probíhala první etapa až do sedmého testu. Tam Pecha postihl smolný defekt, no a s ním spojená časová ztráta několikanásobného mistra republiky srazila v pořadí až do druhé desítky. Štajf s Dolečkovou se v tu chvíli stali vedoucí posádkou skupiny N, přičemž si stále udržovali mírný náskok před druhým Polákem Kajetanowiczem. U našich sousedů hodně populární ´Kajto´ používá špičkově připravený vůz Subaru Impreza WRX STI a před Bohemií dokonce absolutně vedl polský národní šampionát. I druhý den se na náročných a krásných rychlostních zkouškách oběma vozům s hvězdami ve znaku dařilo. V polovině etapy je oba, podle očekávání, sice překonal smolař Pech, druhý ve skupině N Štajf si ale Kajetanowicze i zbylé soupeře stále hlídal za sebou. Před posledním testem měl na Poláka k dobru třináct sekund a jel si pro skvělé sedmé místo absolutně. Naděje se ale rázem rozplynuly...
"Stačila k tomu jen jedna malá chybička, navíc v pomalém místě. V zatáčce jsem zavadil o svodidlo, to nás odhodilo do protějšího příkopu, z nějž jsme sice vyjeli, ale už s prasklým kolem, které záhy upadlo – což jsme zjistili pozdě a hlavně až poté, kdy do další zatáčky už auto nezahnulo," souká ze sebe druhdy hovorný pilot. "Udělali jsme kotrmelec a bylo po všech nadějích. Měli jsme na dosah výsledek, kterého bychom si opravdu mohli vážit, ale samozřejmě je to celé o tom slovíčku´kdyby´… Nepovedlo se, teď je ale důležité pobrat si ze soutěže to pozitivní. Velkou motivací pro nás je zejména skutečnost, že forma naše i našeho auta vedla i k víc než vyrovnaným soubojům se špičkovými jezdci a jejich vozy kategorie Super2000. Příště se proto ještě víc budeme snažit proměnit tento poznatek i v úspěšný výsledek v cíli. Jako velmi pozitivní se ukázalo kvalitní testování před soutěží, v kondici byly po celou soutěž také naše pneumatiky Pirelli. To všechno je určitě dobré vědět i před náročnou srpnovou Barum rally."
Dobrý výkon posádky i celého týmu v čele se špičkovými mechaniky obdivoval i známý Johny Haugland, jenž má doma v Norsku na starosti pohárové závodění s vozy Subaru, posádka byla příjemně překvapena i množstvím fanoušků, kteří jim v průběhu soutěže vyjadřovali svou podporu a po nešťastné havárii smutnili s celým týmem. "Fanoušci byli naprosto báječní, i kvůli nim mne mrzí, že jsme si nemohli vychutnat radost z dobrého výkonu naplno i na cílové rampě," smutní nad smolným závěrem spolujezdkyně. "Nedá se ale nic dělat, i tohle někdy k soutěžím patří - vždyť i teď dopadli podobně jako my i naši soupeři Běhálek a Valoušek. Já si teď o to víc přeji, abych na první soutěži s novým příjmením dovezla jmenovku na autě až na cílovou rampu."