Hned po startu první RZ přišla chyba v pravém odbočení u posádky Subaru a v cíli RZ to nakonec znamenalo 10 vteřin a průběžné osmé místo. Na druhé RZ se podařilo zajet čtvrtý nejrychlejší čas a na třetí RZ dokonce třetí nejrychlejší čas, což znamenalo celkové třetí místo se ztrátou 8,1 vteřiny na vedoucího po první sekci před následným servisem. Posádka Vaško-Novotný zatím figurovala na pátém místě ve třídě a na 28. pozici absolutně. Do druhé sekce bylo jasné, že se pojede rychle. Rozestupy mezi posádkami byly minimální, pořadí se měnilo po každé RZ a tak se sliboval boj o nejvyšší příčky. Na RZ 4 zajela posádka Subaru znovu třetí nejrychlejší čas se ztrátou 2,8 vteřiny na vítěze zkoušky ale na páté RZ přišla chyba a konec nadějí na boku v hlubokém příkopu.
Po vytažení vozu a zkontrolování škod se zjistilo, že Subaru v podstatě nic není a tak se dalo startovat mimo závod v poslední sekci závodu jako předjezdci. Posádka pojala zbytek soutěže jako show pro diváky, dělali se smyky, kolečka v širokých odbočkách a nebýt nefunkčního zvuku u kamery, byla by slyšet i veselá nálada při těchto průjezdech. Za team alespoň dokončili soutěž na krásném 18. místě absolutně Honza Vaško s Vláďou Novotným na BMW, ve své třídě brali nakonec 5. místo.
A jak soutěž hodnotí posádka Subaru?
Štěpán Zabloudil: „Já myslím, že chyba přišla na tom nejlepším místě. Měkčeji jsme si „ustlat“ nemohli. Kdybych neprošlápl karbonovou výplň dveří, tak bylo auto bez škody a nikdo by ani nepoznal, že bylo na boku. J Jinak je samozřejmě škoda bodů, které by nás posunuli na třetí místo. Takhle to vypadá, že poprvé v celkovém hodnocení nedosáhneme na stupně vítězů. Ale lepší teď, než příští rok.“
Tomáš Šmíd: „Tentokrát se jelo opravu rychle, což mi postupně dochází při sledování onboardů. Chybička se vloudila, ale to tak je když jedete rychle a chcete dojet co nejlépe. Po shlédnutí onboardů je jasné, že se musím zrychlit i já ve čtení, oproti minulé radouni to bylo úplně něco jiného. Tak zase příště a lépe ...“
V okolí Chrudimi bylo také vidět spousta fandících a vděčných fanoušků, kterým moc děkujeme za podporu a nesmíme zapomínat také na naše partnery, bez kterých by závodit nešlo. Poděkování tak patří společnostem Cont, Marsann, Lenovo, Šejnoha plasty, GolemTech, SolidSped, AR Trade, AM Kontrol, Trotina Auto, CZ Eko a teké Mikuni Teamu za přípravu a servis vozu. Nyní společně vyčkejme, kdy a co se vlastně v budoucích týdnech v rámci ČMPR pojede. Nad několika soutěžemi stále visí nejasný otazník ... Sledujte také náš teamový facebook „mkmotorsport“ a web www.mkmotorsport.cz