„Původně jsme na tomto závodě startovat neměli. Měli jsme naplánované úpravy auta, hlavně zvýšení výkonu motoru, avšak nepodařilo se nám sehnat potřebné díly, takže jsme přestavbu odložili a mohli jsme tak odstartovat v Kopřivnici“, sdělil před závodem Tomáš.
„A málem jsme neodstartovali ani tak. Měli jsme problémy s logistikou auta před závodem a už to vypadalo, že nebudeme mít čím závodit. Dokonce mi chyběl i řidič …“, dodává (dnes už se smíchem) Honza.
Seznamovací jízdy absolvoval jen Honza a „noty“ mu zapisoval vypůjčený navigátor Jirka Kadala, který na závodech mívá také jinou funkci – kameraman. Po absolvování seznamovacích jízd byl Tomáš i auto na místě a nezbylo než v rychlosti přepsat rozpis a vyrazit. Pořadatel Silvestr Mikuláštík tentokrát přidal nový úsek, který Tomáš neznal, takže start do první rychlostní zkoušky byl trochu sázka do loterie a otázka, zda Honzův rozpis bude použitelný.
„Noty jsem před startem prošel a zdálo se mi to dobré. Akorát ten nový úsek jsem neznal a napoprvé jsem moc netušil, kde mám vlastně jet. Docela mě překvapil povrch v tomto místě. Hlavně na výjezdu z pod mostu si auto v blátě dělalo, co chtělo. Jeli jsme chvílemi bokem, ale co bychom neudělali pro fotografy. Ve druhém průjezdu jsme lehce posunuli brzdný bod až za most a bylo to lepší. Ovšem na výjezdu bylo už dost vytahaného bláta a v kombinaci se studenými pneumatikami, které nám na startu vychladly, se stalo, že jsme byli širší. Nedalo se s tím nic dělat a skončili jsme v příkopě. Mohl jsem zkusit podřadit, ale za přikopou byl nějaký betonový pilíř a měl jsem strach, abychom ho netrefili. Naštěstí to nebylo moc hluboké a nechali jsme tam jen pár vteřin“, popisuje situaci Tomáš.
„Jsem rád, že rozpis byl pro Tomáše dobrý. Je fajn vědět, že máme na věc stejný pohled a názor a to je obrovské pozitivum pro nás jako posádku. Po výletu mimo trať jsme poopravili jen tu jednu zatáčku. S odstupem několika dní vidím i v těch ranních problémech přínos, protože i krizové situace patří k závodům a my jsme je zvládli. Také jsem porovnal rozpis s předchozími závody a zjistil jsem, že jsem to tentokrát místy napsal o stupeň rychleji, než obvykle. Ale Tomáš to tam prostě poslal, jak jsem mu řekl a vyšlo to. Posunuli jsme tu naši laťku zase o kousek výše. Nějaké chyby tam byly, ale víme o nich a zapracujeme na jejich odstranění“, hodnotí závod Honza.
„Zbývající erzety jsme odjeli bez větších problémů. Sice nás zlobil interkom a studené pneumatiky, ale i na tom už pracujeme a hledáme plán, jak je udržet na provozní teplotě. Ve finále jsme si to moc užili a odměnou nám bylo to, že jsme nebyli poslední“, uzavírá spokojeně Tomáš.
Co posádku čeká do budoucna? Snad se podaří sehnat potřebné díly a provést zvýšení výkonu motoru tak, aby s upraveným autem mohl Tomáš odstartovat na Rally Vsetín v říjnu. Společně s Honzou by chtěli odstartovat na Mikulášské rally v rámci seriálu GPD RallyCupu v prosinci opět na kopřivnickém polygonu.