Silvestrovské klouzání pro Tlusťáka, Podešvu, Kouřila a Vichtu

Miroslav Vebr, 4. ledna 2018, 19:09 Google+

Závěrečný díl Traiva rally cupu se konal na sklonku roku 2017, a proto přívlastek „silvestrovský“ patřil oprávněně i do názvu podniku. Pořadatel celé akce Silvestr Mikuláštík dokázal už v minulosti nejednou poručit počasí a takto zaúřadoval i v prosinci. V noci před závodem pokryla kopřivnický polygon sněhová nadílka, a tak se soutěž jela na zimních pneu s hroty, čímž nebyla nouze o klouzání či drobné kontakty se svodidly. Jezdci, kteří do Kopřivnice přijeli bez hrotů a mohli si závod odjet v odpolední sekci, byli sice lehce zvýhodněni, ale jelikož se jedná o výbornou partu, nebyl zde žádný problém či případné protesty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Traiva RallyCup Kopřivnice - prosinec

Traiva RallyCup Kopřivnice - prosinec | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Dva měřené úseky, které se jely třikrát s 25 ostrými kilometry, byly připraveny i pro jezdce v kategorii historik. Těch se sešlo na startu hned šest a k vidění bylo také pět druhů vozidel. Se zimními rychlostními zkouškami se rozhodl popasovat i brněnský jezdec Bohumil Pfeifer se Škodou 130 LR. „My jsme se přijeli do Kopřivnice hlavně příjemně sklouznout a cestu k tomuto cíli jsme si dokonale užili. Na poslední zkoušce nás sice přibrzdilo stojící auto, ale výsledek jsme neřešili a jako pobavení to bylo super,“ podělila se o pocity z klouzání spolujezdkyně Alexandra Divišová. Po odjetí šesti zkoušek byli Pfeifer s Divišovou klasifikovaní na šesté příčce. O místo lepší byl Marcel Látal s BMW E30. Olomoučan se jízdou bavil a občas se rozvášnil až tak, že předvedl i výstavní hodiny. Ty ovšem byly na úkor dosaženého času a na konci závodu zaostal Látal na pátém místě za vítězem kategorie o více než dvě minuty. Čtvrtý dokončil poslední závod sezóny 2017 Radovan Hlavička s Peugeotem 205 GTi. Radovan startoval na kopřivnickém polygonu podruhé a svou statistiku úspěchů si výrazně polepšil. Po sedmém místě z listopadové soutěže to tentokráte byla příčka „bramborová“ a v posunu jej nepřibrzdil ani defekt. S dobrou náladou odjížděl z Kopřivnice Josef Peřina. Pepa startuje na podnicích Traiva rally cupu s BMW E30 a před závěrečným podnikem ztrácel na průběžně vedoucího v kategorii Marcela Látala pouhý bod. Jelikož Látal dojel šestý a Josef Peřina třetí, v konečné tabulce to znamená, že poslední závod obrátil jezdce na prvních dvou příčkách. Celkové vítězství Peřiny je zasloužené, neboť v poslední zkoušce závěrečného podniku se dokázal Pepa dosaženým časem posunout na 3. místo. Pro druhé místo v silvestrovském závodě si dojel Jan Hráček na Ladě 2105. Honza startoval na Traiva rally cupu poprvé a závod si náramně užíval. Vedle poháru pro druhou nejrychlejší posádku v kategorii si domů odvezl i jeden nejrychlejší čas. Vítězství v kategorii historik si v prosincovém závodě vyjel Jiří Vichta na VW Brouk. Brněnský jezdec na modrém „Brouku“ navázal na vítězství z listopadového závodu, a tímto výsledkem si pojistil celkové třetí místo. „Závod na sněhu byl pro nás první, a abych řekl pravdu, čekal jsem, že se brouk bude chovat o trochu lépe. Byl to hodně uklouzaný závod, ale o to lepší zkušenost. Spolujezdec Martin Čmel, ani já jsme nečekali konečné 6. místo v absolutní klasifikaci, což bylo pro nás bombastické překvapení,“ okomentoval poslední vítězství v roce 2017 Jiří Vichta.

img-responsive

Traiva RallyCup Kopřivnice - prosinec | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

V kategorii dvoukolek přijelo do Kopřivnice pět jezdců. Zdeněk Kráčalík se Suzuki Swift začíná patřit ke stálicím v cupu a svezení na sněhu si nenechal ujít. Úsměv na rtech mu na chvíli zmrzl, když opřel auto o svodidla, ale soutěžní krev v sobě nezapřel. Poškozený blatník vyhnul tak, aby nedřel o pneumatiku, a jel se klouzat dál. Závod nakonec dokončil na páté příčce. Čtvrtý skončil na závěrečném podniku Martin Gajdošík s Citroënem Saxo. Pro Martina to bylo první klouzání na hřebech a jízda byla tudíž zpočátku hodně opatrná, s přibývajícími kilometry ovšem zrychloval. Tentokrát to ovšem stačilo pouze na nepopulární čtvrtou příčku. Ondra Kobéda jezdí na závody Traiva cupu pravidelně v roli mechanika, ale tentokrát si vyzkoušel i pozici jezdce. I když se nevyvaroval kontaktu se svodidly a svůj Citroën Saxo lehce očesal, závod dokončil na 3. místě. To Rostislav Kovařčík patří již do inventáře cupových závodů a se svou Škodou Felicia opět nezklamal. Závody na sněhu a mokru mu velmi sedí a v Kopřivnici předváděl dravou jízdu plnou smyků i drobného políbení svodidel. V cíli z toho bylo druhé místo. „Byl to parádní závod a konečně přálo i počasí. Díky sněhové nadílce se lehce srovnal výkonnostní hendikep už dost unaveného mladoboleslavského speciálu. Super klouzání, kdy hřebů nebylo potřeba – vraníky jsou prostě vraníky,“ pochvaloval si pneu Rosťa Kovařčík. Po delší době usedl za soutěžní volant Peugeotu 208 R2 Martin Kouřil, ale ani on se nevyhnul drobné jezdecké chybě. Na druhé zkoušce trefil na ledu sud, musel couvat a ke vší smůle mu na chvíli zhasl motor. Následná stíhací jízda byla úspěšná a v poslední zkoušce závodu urval vítězství mezi dvoukolkami. Na nejvyšší stupínek pro vítěze kategorie vystoupala vedle Martina i jeho snoubenka Kristýna a pro oba to byla úspěšná adrenalinová předsvatební cesta. „Jel jsem díky týmu GT2 motorsport, který mi dal nabídku na svezení. Závod se mi líbil i přes podmínky, které byly. Neměli jsme gumy s hroty, ale nakonec to na sériových zimních pneu celkem šlo. Ale byl to boj i zábava v jednom. Naštěstí mne přítelkyně, která mě navigovala, uhlídala, abych nevyvedl žádnou lumpárnu,“ ohlédl se s úsměvem za závodem Martin Kouřil.

img-responsive

Traiva RallyCup Kopřivnice - prosinec | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

V ohlédnutí za posledním závodem se dostáváme do kategorie produkčních vozů, ve které startovalo deset jezdců. Dva jezdci z třídy produkčních vozů odstoupili v úvodu soutěže. Petra Mikuláštíka po zkoušce pevnosti místních svodidel vyřadila technická závada jeho Subaru Impreza. Jaroslav Krčmář do závodu nenastoupil, jelikož všechny testy proběhly na mokru a na sněhu neodjel ani metr, proto nechtěl riskovat, že "rozmontuje“ další závodní speciál. Josef Sanka patří do týmu Silvestra Mikuláštíka a na závodech se stará o vůz WRC. Vedle povinností mechanika stíhá i závodit a nejinak tomu bylo i v prosinci v Kopřivnici. Se Subaru Impreza combi si dojel Sanka pro dva body za osmou příčku. Podobný příběh doprovází i Michala Vašáta, který rovněž přičichl jak k práci mechanika, tak i jezdce. Michal se střídal na polygonu ve voze se Sankou a tento interní duel vyšel lépe pro Vašáta – celkově sedmá příčka v kategorii produkčních aut. Místo šesté patřilo v cíli vozu Mitsubishi Lancer EVO IX se Zbyňkem Šantavým za volantem. Zbyněk v posledním závodě bojoval o konečné druhé místo v kategorii, ale atak na soupeře mu nevyšel dle předpokladů. „Jel jsem poprvé na hřebech a na jízdu jsem si zvykal. Musím říct, že jízda s hřeby je bezpečná a auto se daleko líp ovládá. Závod jsem si užil,“ prozradil třetí muž v konečné klasifikaci kategorie produkčních aut Zbyněk Šantavý. Místo páté patřilo týmovému kolegovi Antonínu Tlusťákovi. Zádveřický jezdec tentokrát přijel na Traiva cup se dvěma vozy. Souboj speciálu R5 a produkčního vozu vyšel hůře pro Mitsubishi. Do Kopřivnice zavítal i Vladimír Barvík se svým Lancerem EVO IX. „Barva“ využil závody nejenom k svému pobavení, ale také k splnění svých povinností. Na kopřivnickém polygonu vedle něj totiž usedli „dočasní spolujezdci“, kteří si zaplatili zážitkové svezení. I přes jízdu „na oči“ si dojel Vladimír Barvík pro čtvrté místo. S Mitsubishi Lancer EVO IX si na kluzké trati velmi dobře rozuměl i Jirka Hanák. Jízdu dveřmi napřed si užíval a součty časů u jednotlivých zkoušek jej posunuly až na 3. místo. Významného výsledku dosáhl Lukáš Marášek se Subaru Impreza GT. Při loučení se sezonou dojel druhý a stejná příčka mu patří i v celkovém hodnocení kategorie N4. „Za mě, zimní závody jsou pro naše auto super. Sníh a hroty, to nám myslím sedí. Auto fungovalo super. Nevím, co bych měl víc dodat. Snad jen, aby lednový závod byl minimálně stejný, jako ten poslední,“ vyzařovala spokojenost z Lukáše Maráška. O vítězi mezi produkčními vozy nebylo pochyb a pouze technický problém mohl připravit Jaroslava Podešvu o další pohár za první místo. Podešva ovšem své Subaru Impreza vodil na sněhu bezchybně a celkové vítězství stvrdil i v prosincovém závodě.

img-responsive

Traiva RallyCup Kopřivnice - prosinec | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Do TOP 5 nejrychlejších posádek v absolutní klasifikaci se dostali na prosincovém klouzání i dva jezdci s vozy, které mají poháněnou pouze jednu nápravu. Životního výsledku zde dosáhl Rostislav Kovařčík, který obsadil páté místo. Předmanželská cesta Martina Kouřila a jeho snoubenky Kristýny doputovala v Kopřivnici až na celkové čtvrté místo. Umístění na stupních vítězů v absolutní klasifikaci Traiva rally cupu patřilo pravidelným startujícím. Bronzový stupínek obsadil Silvestr Mikuláštík, jenž pro poslední závod vyměnil svou Octavii WRC za Subaru Impreza WRC. I když zná „Silvero“ kopřivnický polygon nazpaměť, ani on se nevyhnul drobné jezdecké chybičce a kontaktu se svodidly. Druhé místo na konci závodu patřilo Silvestrovu velkému kamarádovi a rivalovi zároveň, Jaroslavu Podešvovi. Při závěrečném slavnostním vyhlašování sezony 2017 v Traiva rally cupu si ale oba kamarádi místa prohodili, neboť součty bodů vyšly lépe pro Silvestra Mikuláštíka. Vítězství z posledního závodu a sedmé v sezoně si odvezl Antonín Tlusťák startující se Škodou Fabia R5. „Byla to pěkná tečka za letošní sezonou. Obzvláště musím pochválit Silvestra Mikuláštíka, který avizoval, že pokud bude sníh, budeme moci jet na hřebech a toto dodržel. Své slovo oproti jiným pořadatelům splnil. Svezení na hřebech je perfektní a příjemné a zároveň bezpečné. Závod jsme si náramně užili a myslím, že si ho užili i všichni zúčastnění. Již nyní se těšíme na další ročník Traiva rally cupu," uvedl v cíli závodu Antonín Tlusťák

img-responsive

Traiva RallyCup Kopřivnice - prosinec | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Poslední podnik Traiva rally cupu nakonec dokončilo jedenadvacet z třiadvaceti posádek na startu. Přestávka mezi jednotlivými sezonami bude hodně krátká, neboť již 20. ledna se jezdci usilující o body do Traiva rally cupu sejdou znovu.

 

Vytisknout

Diskuze: Silvestrovské klouzání pro Tlusťáka, Podešvu, Kouřila a Vichtu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Minařík, Josef

Josef Minařík: Mrzí mě neprofesionální přístup posádek

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud