V Německu byl favorit zcela jasný. Sebastien Loeb zde vyhrál od roku 2002 úplně pokaždé a chtěl si svůj úspěch opět zopakovat. Od začátku neměl téměř konkurenci a vyhrál všech šest pátečních RZ. Za ním se usídlil Mikko Hirvonen, který na konci dne ztrácel 20 sekund. Muselo mu být jasné, že dohnat tuto ztrátu nebude nic snadného. Bohužel místo útočení ztrácel také během celé druhé etapy a když ho ještě postihl defekt na poslední RZ dne, propadl se až na čtvrté místo. Ve třetí etapě pak Hirvonen předvedl vyrovnaný výkon a čtvrtá pozice mu už zůstala. Loeb tak vyhrál s luxusním náskokem a dostal se v šampionátu o 4 body před svého rivala.
Loeb 76:72 Hirvonen
Poté se týmy stěhovaly na druhou stranu Země – na Nový Zéland. Rychlé stěrkové cesty uprostřed nádherné přírody nejvíce seděly Hirvonenovi, který se ujal vedení, ale Loeb mu doslova dýchal na záda a to i poté, co v RZ 1 málem boural. Ke konci prní etapy potkaly Loeba technické problémy kvůli kterým dojel pozdě do časové kontroly a vysloužil si půlminutovou penalizaci. A rázem byl Hirvonen v pohodlném vedení. Celou druhou etapu se Loeb snažil dohnat svou ztrátu, což se mu nakonec podařilo a vybojoval si drobné vedení. Kvůli lepší startovní pozici se ho ale vzdal a končil druhou etapu na třetím místě. Poslední etapa pro Seba nezačala nejlépe, ale na předposlední RZ soutěže mu byl seslán dárek shůry. Latvala (na druhém místě) nešťastně boural a soutěž pro něj předčasně skončila. A Hirvonen měl defekt, který ho poslal do hodin, takže najednou byl Loeb první a Hirvonen třetí. Na poslední RZ už se nic nezměnilo a Loeb mohl slavit další vítězství. Hirvonen věděl, že začíná jít do tuhého...
Loeb 86:78 Hirvonen
Na dalších dvou soutěžích čekal na jezdce asfalt - nejprve ve Španělsku. Nový a suchý povrch nahrával Loebovi a vyhrál všechny páteční RZ. Hirvonen bojoval o třetí místo a na Loeba ztrácel už přes 40 sekund. A druhý den to nebylo jiné. Loeb si jel svoje a u Fordu už věděli, že je po všem. Na konci soutěže pustil Duval Hirvonena před sebe, aby získal co nejvíc bodů a Loeb opět zvítězil. Na body to začalo pro Hirvonena vypadat dost hrozivě a následovala další asfaltová soutěž.
Loeb 96:84 Hirvonen
Tou byla rally Francie na ostrově Korsika. I když šlo o trochu jiný asfalt než u předchozí soutěže, Loeb byl opět největším favoritem. A asi vás nepřekvapím, když řeknu, že Loeb jel opět o třídu lépe než kdokoliv jiný. Na konci první etapy už zase vedl o více než 30 sekund a Hirvonen mohl dělat co chtěl - nestačilo to. Druhý den mu Loeb ujel dokonce už na 52 sekund. Dramatická chvíle nastala v neděli na RZ 13, když Hirvonenovi praskla pneumatika a musel měnit přímo na trati. Výrazně se propadl a jeho naděje na zisk titulu se začala pomalu rozplývat. Nakonec se ale díky problémům Pettera Solberga a týmové režii vrátil zpět na druhé místo. Ztráta 14 bodů na Loeba (který opět zvítězil) a už jen dvě soutěže do konce sezóny.
Loeb 106:92 Hirvonen
Předposlední soutěž sezóny se konala v Japonsku na úplně nových zkouškách. Loebovi stačilo k zisku titulu už jen šest bodů za třetí místo, protože pak už by měl Hirvonen šanci jeho bodový zisk jen vyrovnat. A počet vítězství v soutěžích byl na straně Sebastiena (vyhrál 10x, Hirvonen jen 2x). Jediná šance Hirvonena tak byla, že by vyhrál a čekal na chybu soupeře. Od začátku jel „Hirvo“ na prvním místě a za ním se hezky seřadily další Fordy. Loeb jel až čtvrtý. Bohužel Francois Duval těžce havaroval, spolujezdec byl s vážnými zraněními odvezen do nemocnice a Loeb se tak posunul na svou vytouženou třetí příčku. Na rychlých a uskákaných zkouškách druhé etapy se v pořadí nic nezměnilo, jen za Loebem se vytvořila velká časová mezera, takže mohl jet celkem v klidu. Ke konci soutěže ho ale přestalo poslouchat auto kvůli velkému množství vody na trati a na poslední zkoušce soutěže dokonce málem havaroval. Naštěstí pro něj projel v pořádku cílem a mohl oslavit pátý titul mistra světa. Hirvonen s Latvalou si dojeli alespoň pro pěkný příděl bodů do poháru značek za první a druhé místo.
Loeb 112:102 Hirvonen
Ještě nás čeká poslední soutěž - Rally GB (Velká Británie). Jede se už za 14 dní a budeme vás informovat o všem zajímavém.
Shrnutí: Chvíli vedl Loeb, chvíli Hirvonen. Na začátku sezóny se Mikko Hirvonen držel ve vedení nejprve díky výpadku Loeba ve Švédsku a pak kvůli Rautenbachovi, který v Jordánsku poslal Loeba do superally. Od té chvíle se ale Sebovi začalo hodně dařit a když „sebral“ Hirvonenovi Finsko a začaly se jezdit asfalty, utekl svému soupeři (díky vydatné pomoci svého týmového kolegy Sorda) a mohl si dovolit na konci sezóny taktizovat. U Fordu chtěli v druhé polovině sezóny Hirvonenovi co nejvíce pomoct a často uplatňovali týmovou režii. Také díky tomuto faktu se stal Hirvonen „sběračem bodů“, jelikož dokončil všechny soutěže a to nejhůře na 5. místě. Kdyby u Fordu věděli jak bude vypadat konec roku, možná by přenechali Mikkovi ještě pár bodíků, ale nejspíš by mu to ve výsledku nebylo nic platné. Loeb dokázal vyhrát 10 soutěží ze 14 a titul si jistě zaslouží plným právem.