C4 HYbrid4, která byla vyvinuta a představena vloni na pařížské motor show, vychází z “běžné“ C4ky, se kterou startují v MS Sebastien Loeb a Daniel Sordo. Stroj je poháněn Ion Lithiovými bateriemi a elektrickým motorem o výkonu 125kw. Auto může jet buďto normálně, ale dokáže také využívat energie získané při brždění. Ta se poté využívá ke zvýšení výkonu motoru. Na přejezdech mezi tratěmi RZ by vůz mohl jezdit na elektromotor.
„Elektrický motor slouží k tomu, aby se dal použít na přejezdových úsecích. Koncept je plně funkční. Citroën Racing chce dokázat, že hybridní technologie se dají aplikovat i do motorsportu. Jestli někdy v budoucnu budou hybridní technologie povoleny, pak je Citroën připraven je téměř okamžitě nasadit,“ prozrazuje inženýr Didier Raso.
Během testu se za volantem objevil Dani Sordo. Ze začátku zkoušel funkčnost elektrického motoru, poté se s vozem vydal na asfaltové tratě, podobné těm z MS, aby vyzkoušel závodní mód: „Na elektrický mód můžete jet vesnicí bez toho, aniž byste dělali jakýkoliv hluk. To je pro soutěžní vozy velmi neobvyklé. Je to pochopitelně dobré pro životní prostředí, ale také pro posádky. Elektromotor dělá přejezdy mnohem příjemnějšími,“ popisuje Sordo.
„Na závodní trati je chování vozu trošku odlišné od normální C4ky. Máte trošku více váhy na zádi vozu. Skvělý je systém, který získává energii z brždění. Můžeme si vybrat, kdy využijeme tuto energii, například při akceleraci. Kdyby se to povolilo, efekt by byl působivý,“ zakončuje Sordo.
Komerční sdělení