T&T: Nedokončený Vsetín se Škodou Fabia S2000

Aleš Holakovský, 28. října 2009, 12:41 Google+

Na poslední díl našeho rallysprintového šampionátu Würth Partr Rally Vsetín odjížděli Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát s hlavním cílem vyzkoušet si jízdu ve voze Škoda Fabia S2000. Bohužel, již po první sekci soutěže museli odstoupit ze třetího místa kvůli závadě na elektroinstalaci vozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tarabus, Jaromír

Tarabus, Jaromír | foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Samotnému závodu předcházel test „škodovky“. Očekávání v týmu před startem nastiňuje Daniel Trunkát: „Cílem našeho startu bylo vyzkoušet si Fabii S2000, abychom se mohli rozhodnout, s jakým vozem bychom chtěli absolvovat příští sezónu. Ve čtvrtek nám zdárně vyšlo testování, když Mira najel s autem osmdesát kilometrů, takže se s Fabií pomalu sžil. Dále jsem byl nadšen z netradičního designu vozu, který jsme pro závod vymysleli.“ „Na Fabii je patrné, že je zde brán zřetel zejména na funkčnost a snadnou servisní přístupnost jednotlivých komponentů vozu,“ zmiňuje k vozu Jaromír Tarabus.

 Po třech rychlostních zkouškách první sekce soutěže figurovala, na vůz stále si zvykající posádka, na třetím místě absolutně za o titul bojujícím Jaroslavem Orsákem a Pavlem Valouškem, startujícím se Škodu Octavia WRC. Jaké pocity měl ze svého účinkování v soutěži sám jezdec? Jaromír Tarabus: „Bylo to příjemné svezení a bylo patrné, že k přednostem Fabie patří zejména podvozek. Jeli jsme ze začátku opatrněji, oťukávali jsme si auto i povrch a teprve druhé a třetí průjezdy rychlostních zkoušek jsme chtěli zkusit jet rychleji, ale bohužel k dalšímu hlubšímu poznání vozu nakonec nedošlo.“ Pohled spolujezdce na nejmodernější závodní škodovku přidává Dan Trunkát: „Pokud jde o můj pocit, tak jsem byl velice příjemně překvapen podvozkem Fabie, připadal jsem si v podstatě jako v luxusním dálkovém autobusu,“ a dále popisuje brzké odstoupení, „po první rundě rychlostních zkoušek z toho bylo lichotivé třetí místo a chtěli jsme dále zrychlovat. Bohužel dva kilometry po startu RZ4 se Fabia přepnula ze závodního do přejezdového režimu a začal se vypínat motor, takže jsme zastavili, ztratili dvě minuty a za cílem RZ se rozhodli po konzultaci s týmem odstoupit ze závodu.“

„Celý tým byl z tohoto vývoje samozřejmě zklamán, protože start nesplnil to, co jsme očekávali. Na druhou stranu jsme se ovšem rychle domluvili s majitelem týmu DP Autosport Italy Alessandrem Pedrocchim na tom, že jako náhradu za nedokončený Vsetín absolvujeme jeden ze závěrečných závodů italského rallysprintového asfaltového šampionátu. Velmi kvituji profesionální přístup italského týmu. V Čechách jsem dosud nezažil, aby se někdo někdy postavil k problému takto čelem. Ve finále se tedy zlé ukázalo k něčemu dobré a auto si Mira vyzkouší také na těžkých technických a hlavně neznámých zahraničních tratích, což bude určitě přínosem,“ informuje o sympatickém přístupu provozovatele Škody Fabia S2000 Daniel Trunkát.     

Manažer posádky „T&T“ Marek Fuks k „náhradnímu“ startu doplňuje: „V úvahu  připadá několik italských asfaltových soutěží, definitivní rozhodnutí bychom měli učinit v příštích dnech.“ Pro Jaromíra Tarabuse tedy sezóna pro letošek ještě nekončí.

Vytisknout

Diskuze: T&T: Nedokončený Vsetín se Škodou Fabia S2000

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Kuzaj, Leszek

36. Rajd Cieszyńska Barbórka zrušen

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud