M-Sport neustále pracuje na vývoji Fordu Fiesta RS WRC, mimo to ale také v dílnách týmů vzniká nový speciál Fiesta R5. Vozy R5 budou v budoucnu startovat například v šampionátech WRC2 nebo ERC. Jedná se tedy prakticky o náhradu vozu kategorie S2000. Peugeot už testy s Cragem Breenem a Bryanem Bouffierem zahájil, M-Sport již také.
Za volantem seděl při prvních kilometrech Matthew Wilson. Práce na vozu probíhaly na šotolinových lesních cestách kolem sídla M-Sportu v Cumbrii, v oblasti Greystoke. Tato cesta funguje u M-Sportu jako jejich testovací trať pro vývoj všech rallyových speciálů. V této oblasti lze cesty různě kombinovat a simulovat tak podmínky na reálných zkouškách z MS.
Z optického hlediska se verze R5 moc neodlišuje od verzí S2000 a RRC (pokud si odmyslíme facelift vozu). Zato pod kapotou se jedná z 90 % o zcela jiné auto (vice o R5 promluvil Malcolm Wilson v rozhovoru). R5 by neměla být jen levnější než S2000/RRC, ale také by měla být jednodušší na údržbu. Během testů se tým zaměřil jak na spolehlivost tak i na rychlost.
Matthew Wilson byl testovacím jezdcem i při vývoji speciálu WRC
"S autem jsme udělali velký pokrok. Na to, že se jedná o auto, které právě vyjelo z naší továrny, tak jede skvěle. Testovali jsme zatím především spolehlivost v podmínkách soutěže MS. Odpoledne jsme se už zaměřili na nastavení. Ještě nás čeká hodně testovacích kilometrů a na voze musíme zapracovat, ale pro začátek to nebylo vůbec špatné. Nová Fiesta R5 bude konkurenceschopné auto," řekl večer po testu Wilson.
Na fotky z testů se podívejte zde.