Také Škoda se již nějakou dobu zabývá tématem turbomotoru. Dosavadní vývoj probíhal bez zbytečného "ohlasu". Tento týden se značka rozhodla poprvé vyzkoušet motor v akci, když jej zabudovala do současného modelu Fabia S2000.
"Ano, to sedí. Ve středu poprvé jezdila Fabia S2000 s turbomotorem. To ale neznamená, že stavíme Fabii ve verzi RRC. Jde spíš o to, že i my musíme jít s dobou a ta, jak se zdá, preferuje motory s turbem. Již delší dobu se motorem s turbem zabýváme a teď chceme posbírat další poznatky. Nejde jen o motory 1,6l. Chceme rychle posbírat další informace," popisuje aktivity Škody Michal Hrabánek.
To tedy znamená, že Škoda již teď myslí na budoucí modely R1, R2 a R3: "Není žádný fixní plán. Je ale přeci jasné, že technologie musíte a můžete používat v různých formách. Jisté je zatím jen to, že v následujících měsících nehodláme homologovat soutěžní vůz Škoda s turbo motorem."
Vše tedy nasvědčuje tomu, že Škoda postaví soutěžní auto s turbo motorem až s modelovou obměnou Fabie - ta přijde v roce 2014.