Francouz používal po většinu soutěže měkkou směs pneumatik Michelin. Po pátku vedoucí Mikko Hirvonen z boje odpadl v sobotu odpoledne, kdy trať začla vysychat a Fin již nedokázal udržet svoje obutí tak dlouho při životě. Jezdci Fordu směs odešla mnohem rychleji než jezdci Volkswagenu, což vedlo v rozhodující náskok.
"Nebylo to jednoduché [vítězství]. Mikko na mě hodně tlačil, zvláště první den. Velkou roli ale zde hrála ohleduplnost k pneumatikám, což je jedná z mých silných stránek," přiznává Sébastien Ogier. Souboj s Hirvonenem vyzníval po prvním dni pro Mikka, avšak ten si vyjel rozhodující náskok odpoledne, kdy dal přednost měkké směsi, zatímco Ogier volil tvrdou.
"Nebyli jsme tak chytří při volbě pneumatik [v pátek odpoledne], ale nakonec se to ukázalo nebýt tak špatné. Ušetřené gumy jsme mohli použít později v průběhu soutěže. Opravdu mě překvapilo, že jsme měkké gumy používali vlastně celou soutěž. Když jsou takovéto podmínky, tak mám obvykle výhodu, protože je dokáži pošetřit o trošku víc než ostatní, což mi pak pomůže.
V neděli už byla většina tratě suchá, i tak ale byla měkká směs tou lepší. Člověk, co se u nás stará o video, mi říkal, že na tratích nevypadám, že bych jel moc agresivně, spíše velmi čistě. A to bylo přesně to, o co jsem se snažil." Ogier dostal od pořadatelů při závěrečném ceremoniálu speciální dárek - olivový olej v takové hmotnosti, kolik on sám váží.