Po RZ19:
Vítězství si ze Švýcarska odváží tovární tým Škody. Lappi na zdejších horských tratích dokázal obhájit loňské vítězství a společně se třetím Wiegandem zajistili titul mezi značkami pro tým z Mladé Boleslavi. O jezdeckém titulu se také rozhodne už pouze mezi posádkami Škody Motorsport, klání proběhne na Korzice.
Peugeot opravdu může litovat nespohlivosti svých 208 T16. Navrátilec do soutěže, Kevin Abbring, vyhrál kompletní první sekci (4 RZ), nebýt včerejších problémů (pokolikát už letos?) se spojkou, mohl Holanďan zcela jistě bojovat o vítězství. Jeho kolega, Craig Breen, odpoledne převzal 'štafetu' a pouze RZ18 vyhrál Esapekka Lappi. Breen na RZ16 přeskočil v pořadí Poláka Kajetana Kajetanowicze s Fordem Fiesta R5. Severní Ir měl zkraje soutěže defekt a nebýt ho i on mohl zle zatápět tovární posádce Škody Motorsport na čele soutěže.
Na RZ17 se vůz z dílen M-Sportu dostal do požáru, což pro Kajetana znamenalo konec ve skvěle rozjeté soutěži. Na stejné vložce havaroval Jaromír Tarabus na Fabii S2000. Měl přitom nakročeno k zisku bodů, před havárií figuroval na 9. místě. O zkoušku dřív musel kvůli závadě na motoru Škody Fabia S2000 odstoupit Jaroslav Orsák. Těsně za bodovanou desítkou na 11. soutěž dokončil Tlusťák.
Kořením etapy a celé soutěže byl krásný trojboj mezi jezdci Hirschim (Peugeot 208 T16), Burrim (Ford Fiesta R5) a Robertem Consanim (Peugeot 207 S2000) o 4. místo. Až do poslední vložky jej držel Consani. Jenže poslední test vyšel opravdu dobře oběma Švýcarským jezdcům na vozech R5 a Francouze, který naopak dostal defekt a byl mimo trať, přeskočili. Jejich souboj o pozice probíhal prakticky celý den, avšak to byl ještě čtyřboj, ve kterém hrál roli i Sébastien Carron (Peugeot 207 S2000), ten však na v RZ19 kvůli poškozené poloose musel vzdát.
01. | E. Lappi/J. Ferm | Škoda Fabia S2000 | 2:46:22,4 | |
02. | C. Breen/S. Martin | Peugeot 208 T16 | +42,0 | |
03. | S. Wiegand/F. Christian | Škoda Fabia S2000 | +3:04,1 | |
04. | J. Hirshi/V. Landais | Peugeot 208 T16 | +4:10,2 | |
05. | O. Burri/J. Ferrero | Ford Fiesta R5 | +4:17,8 | |
06. | R. Consagni/M. Vilmont | Peugeot 207 S2000 | +4:24,8 | |
07. | N. Althus/A. Ioset | Škoda Fabia S2000 | +5:56,9 | |
08. | P. Perroud/Q. Marchand | Škoda Fabia S2000 | +6:22,5 | |
09. | F. Gonon/M. Horgnies | Subaru Impreza Sti R4 | +7:08,9 | |
10. | J.-P. Radoux/J. Gregorie | Ford Fiesta R5 | +9:53,5 |
Po RZ11:
Hned na přejezdu k prvnímu testu dne opět potkala smůla Kevina Abbringa. Mladíkovi ve velmi nespolehlivém Peugeotu 208 T16 odešla spojka a s etapou se musel rozloučit. O vítězství v jednotlivých zkouškách dne se mezi sebou podělili Esapekka Lappi se Škodou Fabia S2000 (2 vyhrané testy), Kajetan Kajetanowicz s Fordem Fiesta R5 (1 vyhraný test), Craig Breen s Peugeotem 208 T16 (5 vyhraných testů) a společně s Breenem se jednou radoval Bruno Magalhaes také na Peugeotu 208 T16.
Breen, který začínal den až na 20. místě, se díky těmto výsledkům propracoval až na třetí místo. Naopak vítěz první etapy, Sepp Wiegand na druhé Škodě Fabia S2000 nedokázal s nejrychlejšími držet krok (částečně i díky defektu na RZ10, +46,5s) a postupně se propadal. Den zakončil na 4. místě. Ovšem pořadí mezi 4. až 7. místem je hodně vyrovnané.
5., 6.,8. a 10. místo okupují domácí matadoři, nejrychlejším z nich je Sébastien Carron s Peugeotem 207 S2000. Jaromír Tarabus je nejrychlejším z našich, když je na 9. místě, Orsák je 13., Tlusťák 17., Kůrka 21. (všichni Škoda Fabia S2000) a Hudec 27. (Mitsubishi Lancer Evo IX).
01. | E. Lappi/J. Ferm | Škoda Fabia S2000 | 1:11:03,5 | |
02. | K. Kajetanowicz/J. Baran | Ford Fiesta R5 | +23,0 | |
03. | C. Breen/S. Martin | Peugeot 208 T16 | +1:01,5 | |
04. | S. Wiegand/F. Christian | Škoda Fabia S2000 | +1:16,2 | |
05. | S. Carron/L. Revaz | Peugeot 207 S2000 | +1:24,6 | |
06. | J. Hirshi/V. Landais | Peugeot 208 T16 | +1:29,8 | |
07. | R. Consagni/M. Vilmont | Peugeot 207 S2000 | +1:35,4 | |
08. | O. Burri/J. Ferrero | Ford Fiesta R5 | +1:47,4 | |
09. | J. Tarabus/D. Trunkát | Škoda Fabia S2000 | +2:21,1 | |
10. | N. Althus/A. Ioset | Škoda Fabia S2000 | +2:28,0 |
Po RZ3:
Hned v první rychlostní zkoušce havaroval jeden z uchazečů o přední umístění, Bruno Magalhaes vyzbrojen novým Peugeotem 208 T16. Podle dalších jezdců v místě jeho nehody trať opravdu hodně klouzala. V RZ3 dostal defekt Craig Breen s továrním Peugeotem 208 T16. Ir, který měl jet na trati druhý, avšak po zmiňované havárii v první RZ jel první, se však pral s podmínkami a po RZ2 byl až 8.
První zkoušku vyhrál Abbring s Peugeotem před Wiegandem a Hirschim. Druhý test dne se stal opět kořistí značky se lvem ve znaku, nejrychlejší byl ale tentokrát Breen před Kajetanowiczem a Abbringem. Poslední zkoušku dne opanovaly vozy z Mladé Boleslavi v pořadí Lappi, Wiegand, třetí Abbring ztratil přes 9s, a tak máme na čele po první etapě dvě Škody Fabia S2000.
01. | S. Wiegand/F. Christian | Škoda Fabia S2000 | 15:55,1 | |
02. | E. Lappi/J. Ferm | Škoda Fabia S2000 | +4,4 | |
03. | K. Abbring/S. Marshall | Peugeot 208 T16 | +6,3 | |
04. | O. Burri/J. Ferrero | Ford Fiesta R5 | +13,1 | |
05. | J. Hirshi/V. Landais | Peugeot 208 T16 | +17,4 | |
06. | S. Carron/L. Revaz | Peugeot 207 S2000 | +17,8 | |
07. | K. Kajetanowicz/J. Baran | Ford Fiesta R5 | +18,0 | |
08. | R. Consagni/M. Vilmont | Peugeot 207 S2000 | +24,2 | |
09. | J. Tarabus/D. Trunkát | Škoda Fabia S2000 | +31,0 | |
10. | N. Althus/A. Ioset | Škoda Fabia S2000 | +37,6 |