V týmu Citroënu se před Švédskem čekalo hodně především od Madse Ostberga. V minulých čtyřech ročnících stál Nor na své domácí rally vždy na bedně. Mads se navíc na ostré soutěži poprvé posadil do modernizované DS3 WRC poté, co na Monte Carlu dostal k dispozici jen loňskou verzi auta, jehož jediné dvě aktuální specifikace pilotovali Kris Meeke a Sébastien Loeb. Na nejlepší trio Mads ale letos nestačil a vypadalo to tak, že si v klidu dojede pro čtvrté místo.
Bohužel první nedělní RZ se postarala o zklamání. Mads Ostberg v ní uvízl na dlouho ve sněhové bariéře. Časová ztráta jej srazila na desáté místo celkově. "Pokusíme se teď co možná nejrychleji zkoncentrovat na Mexiko. Ze Švédska si musíme odvést pozitivní aspekty soutěže a na ostatní zapomenout. I přes naše problémy jsme mohli bojovat o stupně vítězů." Ostberg si alespoň připsal jeden bonusový bod z Power Stage.
To jeho týmový kolega, Kris Meeke, měl pro jeho druhou Švédskou rally v životě jiný úkol - sbírání zkušeností. Severní Ir ztratil už v pátek v jedné sněhové bariéře tři minuty. Od soboty jsme ale mohli sledovat sympatický výkon. Meeke v neděli svedl pěkný duel s jezdcem M-Sportu, Elfynem Evansem. Na Power Stage ale jezdec Citroënu chyboval a musel se tak před Velšanem sklonit.
Úspěchu se Citroën ve Švédsku letos nedočkal
"Ve Švédsku musí jet člověk na zkouškách velice čistě, já jsem ale několikrát z ideální linie vyjel. To, že jsem zde při svém druhém vystoupení vyhrál jednu RZ, je povzbuzujícím signálem. Moje rychlost ve srovnání s loňskem výrazně vzrostla. V DS3 jsem se cítil dobře. V budoucnosti musím takto pokračovat, ale zredukovat míru chybovosti. Mexiko musím odjet bez chyby," říká Kris Meeke.
A co na vystoupení svého týmu říká jeho šéf, Yves Matton? "Nečekané údálosti, technické problémy a chyby našich jezdců znamenaly, že jsme byli hodně daleko od našich cílů. Musíme se na to blíže podívat, abychom se na Mexiko připravili efektivněji. Všichni v týmu jsou motivovaní. Byl to teprve start sezony." Mezi týmy je ale Citroën až na čtvrtém místě.