Zkraje dubna by měla konečně vyjet Škoda Fabia R5. Vývoj nástupce Fabie S2000 už probíhá několik měsíců, cílem je samozřejmě navázat na úspěchy předchůdce. Největší změnou je přechod z atmosferického motoru na turbomotor. Výzvou je ale také vejít se do finančních limitů, které FIA pro kategorii R5 stanovila.
Škoda by, dle spekulací z Německa, mohla vstoupit do WRC2 s továrním týmem, ve kterém by jel Esapekka Lappi. Fin v předešlých letech sbíral zkušenosti v Asijsko-Pacifickém šampionátu a v ERC. Pokud by technika byla od samého začátku konkurenceschopná, určitě by patřil i ve WRC2 k favoritům.
Hlavně by ale měl Lappi sbírat zkušenosti, aby se mu splnil jeho sen - stát se továrním jezdcem v MS. To by mu mohla usnadnit paradoxně Toyota - od oznámení svého vstupu do WRC totiž pokukuje po volných jezdcích. Potenciálním kandidátem by mohl být Andreas Mikkelsen (Latvala i Ogier mají s VW dlouhodobější smlouvy).
Norovi vyprší smlouva na konci sezony. U Japonců by mohl převzít roli hlavního jezdce, u VW hraje roli pouze trojky. To je lákavá vyhlídka, která by se Norovi mohla vyplatit i po finanční stránce. Pokud by Lappi odešel, pak by bylo místo ve třetím Polu R WRC volné. Fin má smlouvu se Škodou, která mu ale umožňuje odchod v případě, že si jej vyžádá Volkswagen.
Lappi jel na Rally Bohemia s testovacím verzí Fabie R5
Určitě není bez zajímavosti, že oba jezdce zastupuje stejný management. Mezitím běží přípravy Škody Auto na plné obrátky. Jan Kopecký i Esapekka Lappi jezdili s Fabii R5 v posledních týdnech na sněhu i šotolině.
"S Fabii R5 jsme jezdili úspěšně na asfaltu a poslední dobou také na šotolině. Pocit na všech površích je velmi dobrý. Jdeme po správné cestě," řekl Jan Kopecký. Souhlasí s ním také Lappi: "Myslím, že Fabia R5 bude pokračovat v úspěšné historii značky Škoda v motorsportu."