V té jej čeká nové dobrodružství, protože přestupuje do týmu Toyota Gazoo Racing. Jezdec se rozpovídal o svém novém voze, Toyotě Yaris WRC, a o tom, jak si na něj zvyká. Auto se přitom po designové stránce poměrně liší od svých konkurentů: "Kdyby mi bylo 22 a šel bych do nového týmu, tak bych byl trošku ztracený.
Jenže já už mám zkušenosti z Fordu a Volkswagenu, navíc jsem se hodně podílel na vývoji vozu specifikace 2017 [Volkswagen Polo WRC], proto už vím, co mám dělat například se zavěšením. Ale Yaris WRC se chová jinak a šasi funguje také odlišně.
Vzpomínám si, jak jsem poprvé testoval Volkswagen po svém příchodu od Fordu. Auto prostě nefungovalo až do doby, než jsem si přiznal, že je to úplně odlišné auto. Pokusil jsem se tedy zapracovat na mém jízdním stylu, abych se v Polu citil dobře. Po změně stylu se to ihned začalo zlepšovat. Je třeba akceptovat auto takové, jaké je. Mám na svém kontě 170 rally, a tak začínám chápat, co potřebujeme [zlepšit]," říká Jari-Matti Latvala.
V 31 letech se Jari-Matti Latvala, zdá se, začíná dostávat do zlomového bodu své kariéry. Pokud chce dosáhnout na vysněný titul, neměl by si dovolit zahodit šanci v týmu Toyoty. Je otázkou, jestli by nějaká další přišla.