K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Latvala si po své nehodě na Korsice pochvaluje pěnovou ochranu kokpitu

-haj, 9. dubna 2018, 21:44 Google+

Jari-Matti Latvala pochválil zlepšenou boční ochranu na vozech World Rally Championship po své víkendové nehodě na Tour de Course, která jej v sobotu vyřadila ze závodu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 10.04. 08:52) Napište svůj názor
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka | foto: Red Bull

Sdílejte článek

Jari-Matti Latvala nezvládl v sobotu v 21 kilometrové zkoušce Cagnano Pino Canari svůj speciál a narazil s ním do stromu. Fin nemohl kvůli poškození ochranné klece na svém Yarisu pokračovat, FIA ale schválila návrh týmu, že poškozenou část rámu vyříznou a nahradí ji v rámci snahy umožnit Latvalovi nedělní start v rámci pravidla Rally 2. 

Zlepšení ochrany posádek při bočním nárazu bylo jednou z významných změn zavedených ve WRC před sezonou 2017. Posádky byly v rámci vozu přesunuty více dovnitř a mezi ně a možné body nárazu byla nainstalována energii absorbující pěna. Latvalova nehoda byla prvním pořádným testem tohoto nového pravidla. 

img-responsive

Dle Latvaly mu pěnová ochrana dost pomohla | foto: Red Bull

"Byl to docela velký náraz, ale můžete teď vidět, jak dobře bezpečnostní pěna funguje. Pěna v zadní části auta je zatlačena dovnitř. Někdy byste se z podobného druhu nárazu mohli dostat a cítili byste to ve svém krku, ale tentokrát opravdu nic necítím. Opravdu můžeme začít říkat, že tato auta jsou bezpečná - je to poprvé, co jsme viděli, že rally opravdu otestovala [absorbční pěnu] a je to velmi dobré," říká Jari-Matti Latvala pro britský Autosport.

Fin nezažil zrovna povedený start do soutěže, pak ale vyměnili zavěšení a to jeho tempu prospělo. "Předtím, než jsme to vyměnili, jsme měli auto, které zatáčelo, ale nemělo žádný laterální přítlak. Pak jsme otevřeli doskoky tlumičů a přitvrdili stabilizátory. Gumy začaly poprvé kousat - byl to neuvěřitelný pocit a já si to začal opravdu užívat. Tlačil jsem na to a časy byly opravdu dobré. Na té zkoušce jsme měli nejrychlejší splity, ale pak tam byl menší hrbol ve sjezdu z kopce a nájezdu do levé zatáčky. Zadní kolo se kouslo, utrhl se zadek a šel jsem bokem do stromu," zakončil Fin.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Latvala si po své nehodě na Korsice pochvaluje pěnovou ochranu kokpitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 10.04.2018 08:52 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Sardinia (ITA)

Wilson: Ogier boj o letošní titul ještě zdaleka neodepsal

M-Sport ve spolupráci s Fordem připravil novou aerodynamiku v zadní části pro Fiestu WRC

M-Sport testuje ve finských lesích novou aerodynamiku Fiesty WRC

Rally Bohemia (CZE)

Minařík racing na Rally Bohemia s poháry pro Dohnala i Krajču

Rally Bohemia (CZE)

KIT Racing vyšel na Bohemce na prázdno

Rally Bohemia (CZE)

Životní výsledek Sandry Pokorné na Rally Bohemia

Rally Bohemia (CZE)

Bohemka ve fotogalerii Honzy Duška

reklama
reklama

Doporučujeme

Rally Kopná (CZE)

RUFA SPORT s Grzybom najrýchlejším slovenským tímom na Kopnej

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Wilson: Ogier boj o letošní titul ještě zdaleka neodepsal

  2. Minařík racing na Rally Bohemia s poháry pro Dohnala i Krajču

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud