Latvala si po své nehodě na Korsice pochvaluje pěnovou ochranu kokpitu

-haj, 9. dubna 2018, 21:44 Google+

Jari-Matti Latvala pochválil zlepšenou boční ochranu na vozech World Rally Championship po své víkendové nehodě na Tour de Course, která jej v sobotu vyřadila ze závodu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 10.04. 08:52) Napište svůj názor
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka | foto: Red Bull

Sdílejte článek

Jari-Matti Latvala nezvládl v sobotu v 21 kilometrové zkoušce Cagnano Pino Canari svůj speciál a narazil s ním do stromu. Fin nemohl kvůli poškození ochranné klece na svém Yarisu pokračovat, FIA ale schválila návrh týmu, že poškozenou část rámu vyříznou a nahradí ji v rámci snahy umožnit Latvalovi nedělní start v rámci pravidla Rally 2. 

Zlepšení ochrany posádek při bočním nárazu bylo jednou z významných změn zavedených ve WRC před sezonou 2017. Posádky byly v rámci vozu přesunuty více dovnitř a mezi ně a možné body nárazu byla nainstalována energii absorbující pěna. Latvalova nehoda byla prvním pořádným testem tohoto nového pravidla. 

img-responsive

Dle Latvaly mu pěnová ochrana dost pomohla | foto: Red Bull

"Byl to docela velký náraz, ale můžete teď vidět, jak dobře bezpečnostní pěna funguje. Pěna v zadní části auta je zatlačena dovnitř. Někdy byste se z podobného druhu nárazu mohli dostat a cítili byste to ve svém krku, ale tentokrát opravdu nic necítím. Opravdu můžeme začít říkat, že tato auta jsou bezpečná - je to poprvé, co jsme viděli, že rally opravdu otestovala [absorbční pěnu] a je to velmi dobré," říká Jari-Matti Latvala pro britský Autosport.

Fin nezažil zrovna povedený start do soutěže, pak ale vyměnili zavěšení a to jeho tempu prospělo. "Předtím, než jsme to vyměnili, jsme měli auto, které zatáčelo, ale nemělo žádný laterální přítlak. Pak jsme otevřeli doskoky tlumičů a přitvrdili stabilizátory. Gumy začaly poprvé kousat - byl to neuvěřitelný pocit a já si to začal opravdu užívat. Tlačil jsem na to a časy byly opravdu dobré. Na té zkoušce jsme měli nejrychlejší splity, ale pak tam byl menší hrbol ve sjezdu z kopce a nájezdu do levé zatáčky. Zadní kolo se kouslo, utrhl se zadek a šel jsem bokem do stromu," zakončil Fin.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Latvala si po své nehodě na Korsice pochvaluje pěnovou ochranu kokpitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 10.04.2018 08:52 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Hungary (HUN)

Mareš v Maďarsku nedojel, ale v ERC skončil čtvrtý

Rally Vsetín (CZE)

První splněný sen Adama Březíka

Pokorná Sandra - Skořepa Jiří

Jiří Skořepa: „Na každý závod jedu vyhrát.“

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Dominik Stříteský v následující sezoně usedne do R2

Rally Hustopeče (CZE)

Lumír Vyorálek: „Žigulík mne neustále překvapuje“

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Filip Mareš pojede na Rally Hungary s Fabii R5 evo

reklama

Doporučujeme

Rally Kopná (CZE)

RUFA SPORT s Grzybom najrýchlejším slovenským tímom na Kopnej

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jiří Skořepa: „Na každý závod jedu vyhrát.“

  2. První splněný sen Adama Březíka

  3. Lumír Vyorálek: „Žigulík mne neustále překvapuje“

  4. Dominik Stříteský v následující sezoně usedne do R2

  5. Mareš v Maďarsku nedojel, ale v ERC skončil čtvrtý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud