Rally Monte Carlo: Ogier vítězí při prvním startu s M-Sportem, Latvala s Toyotou druhý!

iM2, 20. ledna 2017, 07:44 Aktualizováno 22.1.2017, 14:10 Google+

AKTUALIZACE PO RZ17; Rally Monte Carlo tradičně zahajuje nový ročník MS. Letos soutěž začíná dvěma nočními speciálkami ve čtvrtek, v pátek je pak na programu 6 rychlostních zkoušek. V sobotu na posádky čeká dalších 5 měřených testů a rally bude ukončena v neděli 4 zkouškami. Podle aktuálních podmínek se zdá, že by na nás mohla čekat opravdu sněhová rally.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Průběh nedělní sekce:
Dnes ráno začal nejrycheji překvapivě Dani Sordo, který zajel nejrychlejší čas na RZ14. Druhý Jari-Matti Latvala ale ztratil jen 1,1s, třetí Ogier 1,4s. Test měřil pouze 5,5 kilometru. Technické problémy potkaly až doposud skvěle jedoucího Tänaka. U Jeho Fordu začal stávkovat motor. Agregát ve Fiestě běžel pouze na dva válce - posádka se na přejezdu pokusila o opravu, avšak to se ji nepodařilo. Hodiny na tomto testu udělal Lefebvre.

RZ15 byla fakticky testem na polední Power Stage. Zkoušku vedoucí přes legendární průsmyk Col de Turini vyhrál Stéphane Lefebvre na Citroënu C3 WRC. Druhý zde byl Dani Sordo (+1,5s) a třetí Elfyn Evans (+13,5s). Ott Tänak dostal 50 vteřin penalizace, protože jej oprava na přejezdu zdržela víc, než bylo dovolené (dojel o 5 minut později do časové kontroly). Díky tomu se Estonec propadl na 3. místo za Jariho-Mattiho Latvalu na Toyotě. Ottův motor jel stále jen na dva válce. Ogier svého kolegu politoval a prohlásil, že doufá, že dojede do cíle na "bedně". Jenže za jeho záda se dostal Sordo (+46,6s), který přeskočil Craiga Breena.

RZ16 byla zrušená.

RZ17 byla Power Stage. Fantastického času dosáhl druhý na trati, Thierry Neuville. Ten doslova rozdrtil konkurenci, když druhý Lefebvre ztratil 30s a třetí Hänninen 55s. Například Seb Ogier zajel až 11. čas a na Neuvillea ztratil na této zkoušce 1 minutu a 56 vteřin. Je třeba ale přiznat, že po průjezdu této trojice začalo ve druhé polovině hodně sněžit, takže ostatní to již měli těžší. Fantastický výkon předvedl Tänak. Ten na vrcholu Col de Turini již téměř zratil náskok 46,6s, které měl na Sorda, avšak po cestě z kopce do toho dal na sněhu absolutně vše a uhájil třetí místo! Svým druhým časem se posunul z jedenáctého na deváté místo Stéphane Lefebvre. Na desátou pozici se propadl Bryan Bouffier a z desítky tak vypadl Pontus Tidemand. České fanoušky může těšit moc pěkné osmé místo Jana Kopeckého.

Bonusové body na Power Stage:
1) Thierry Neuville +5 bodů
2) Stéphane Lefebvre +4 body
3) Juho Hänninen +3 body
4) Elfyn Evans +2 body
5) Dani Sordo +1 bod

Výsledky po RZ17

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. S. Ogier - J. Ingrassia
Ford Fiesta WRC
4:00:03,6 - - -
2. J. - M. Latvala - M. Anttila
Toyota Yaris WRC
  +2:15,0
3. O. Tänak - M. Järveoja
Ford Fiesta WRC
+50s  +2:57,8
4. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 Coupe WRC
  +3:35,8
5. C. Breen - S. Martin
Citroën DS3 WRC
  +3:47,8
6. E. Evans - D. Barritt
Ford Fiesta WRC
  +6:45,0
7. A. Mikkelsen - A. Jaeger
Škoda Fabia R5
  +9:32,7
8. J. Kopecký - P. Dresler
Škoda Fabia R5
  +12:58,1
9. S. Lefebvre - G. Moreau
Citroën C3 WRC
  +14:43,8
10. B. Bouffier - D. Giraudet
Ford Fiesta R5
  +16:09,4

Průběh sobotní odpolední sekce:
Po zastávce u mechaniků zajel nejrychlejší čas na RZ11 Sébastien Ogier. Ten v cíli přiznal, že chvíli potřeboval na to, než si na auto zvykl, ale teď už je vše v pořádku. Jeho kolega, Ott Tänak (5. čas, +20,8s) hlásil problémy s převodovkou a posilovačem - ty posléze na přejezdu opravil. Ogier na 31 kilometrech porazil o 2,1s Thierryho Neuvillea, třetí čas zajel Jari-Matti Latvala (+14,4s). Ten v servisu změnil nastavení diferenciálu a na asfaltové části zkoušky pošetřil pneumatiky, aby nepostrácel tolik hřebů jako v prvním průjezdu. Celkově se dnes vrazně lépe jedoucí Evans (zde 4. čas, +20,1s) dostal na 7. místo před Mikkelsena na Škodě Fabii R5. 50s penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly dostal Meeke.

RZ12 vyhrál Elfyn Evans s Fordem Fiesta WRC na pneumatikách DMACK. O 7,4s zaostal druhý Ogier - Francouz měl však štěstí, protože v jedné zatáčce vyletěl mimo trať. Naštěstí však bylo vedle pole, a tak nedošlo k poskození auta. Třetí čas zde zaznamenal Sordo, který na celkovém pátém místě poodskočil Breenovi, se kterým po celý den bojoval, už na 38,5s. Craig Breen přiznal, že zprávy od svých špionů (je jím Mikko Hirvonen) dostali až na poslední chvíli a tak tak si stačili poznamenat. Posádky po těchto dvou testech opět zamířili k mechanikům.

Po zastávce v servisní zoně následovala ještě RZ13. A v té se o šanci na vítězství připravil Thierry Neuville. Belgičan velmi dobře rozjetou soutěž zahodil, když byl na výjezdu z jedné zatáčky široký, jeho Hyundai i20 škrtl zadním kolem o něco, co bylo vedle trati. To poškodilo zavěšení a Neuville ztratil téměř 33 minut. Lítost nad tímto rozřešením souboje o první místo v cíli přiznali Ogier i Mikkelsen. Defekt hned po startu dostal také Juho Hänninen. Ten se na něm pokoušel dojet do cíle, avšak nakonec musel měnit kolo přímo na trati (+3:25 min). O posilovač řízení přišel Sordo (+1:12 min), proto se na konci etapy propadl zpět za Breena. Test vyhrál Evans o 1,7s před Ogierem a 7,9s před Meekem. Podle Elfyna pneumatiky DMACK na asfaltu fungují velmi dobře. Nepříjemný konec etapy zažil Meeke, který se na přejezdu do servisu srazil s jiným vozem a musel po této civilní nehodě odstoupit.

Výsledky po RZ13

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. S. Ogier - J. Ingrassia
Ford Fiesta WRC
3:26:10,7 - - -
2. O. Tänak - M. Järveoja
Ford Fiesta WRC
  +47,1
3. J. - M. Latvala - M. Anttila
Toyota Yaris WRC
  +2:20,6
4. C. Breen - S. Martin
Citroën DS3 WRC
  +3:47,3
5. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 Coupe WRC
  +4:03,2
6. E. Evans - D. Barritt
Ford Fiesta WRC
  +7:27,2
7. A. Mikkelsen - A. Jaeger
Škoda Fabia R5
  +9:15,2
8. J. Kopecký - P. Dresler
Škoda Fabia R5
  +12:34,4
9. B. Bouffier - D. Giraudet
Ford Fiesta R5
  +14:41,9
10. P. Tidemand - J. Andersson
Škoda Fabia R5
  +14:59,3

Průběh sobotní dopolední sekce:
Dnešní dopolední sekce na Monte Carlu obsahovala jen dvě zkoušky - Lardier et Valenca a La Batie Monsaleon. RZ9 zvládl nejrychleji Thierry Neuville na Hyundai i20 Coupe WRC a upevnil si tak svoje průběžné vedení. Ve stopce dokonce řekl, že zkraje sezony ještě nikdy neměl tak dobré auto. Druhý čas (+2,6 vteřiny) zajel Sébastien Ogier. Pěkného třetího času dosáhl Elfyn Evans (+5,8 vteřiny), který si v cíli pochvaloval relativně dost měkkého sněhu, což mu vyhovovalo. V průběžném pořadí se dostal na páté místo Craig Breen se starým Citroënem DS3 WRC (!) na úkor Daniho Sorda s aktuálním Hyundai i20 Coupe WRC. Na deváté místo poskočil Jan Kopecký na úkor Pontuse Tidemanda, který ale dostal 10 km před cílem zkoušky defekt. Do soutěže se vrátil Juho Hänninen, ale hned na této úvodní vložce trefil zadkem zídku a auto lehce poškodil, to Jari-Matti Latvala s druhým Yarisem WRC odrovnal hřeby z pneumatik na asfatové části a ty mu pak scházeli na ledu.

RZ10 ovládl Elfyn Evans s Fiestou WRC na pneuamatikách DMACK, pouze vteřinu na něj ztratil Thierry Neuville, vedoucí muž soutěže. Třetí čas zajel Dani Sordo (+5,4 vteřiny) a vrátil se tak na průběžné páté místo. Ott Tänak (pátý čas) reportoval už od včerejška trvající problémy s řazením dolů. Problémy měly Citroëny C3 WRC - Stéphane Lefebvre přišel o posilovač řízení a Kris Meeke měl technický probém a musel zastavit a napravit jej.

Výsledky po RZ10

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 Coupe WRC
2:38:43,7 - - -
2. S. Ogier - J. Ingrassia
Ford Fiesta WRC
  +1:00,7
3. O. Tänak - M. Järveoja
Ford Fiesta WRC
  +1:12,2
4. J. - M. Latvala - M. Anttila
Toyota Yaris WRC
  +2:50,9
5. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 Coupe WRC
  +3:26,5
6. C. Breen - S. Martin
Citroën DS3 WRC
  +3:38,5
7. A. Mikkelsen - A. Jaeger
Škoda Fabia R5
  +7:49,7
8. E. Evans - D. Barritt
Ford Fiesta WRC
  +8:16,9
9. J. Kopecký - P. Dresler
Škoda Fabia R5
  +10:32,8
10. P. Tidemand - J. Andersson
Škoda Fabia R5
  +11:32,7

Průběh páteční odpolední sekce:
Po obědě, na RZ6, začal nejrychleji opět Thierry Neuville, který o 6,5 vteřiny překonal Otta Tänaka. Během poledne sníh roztál a na trati se utvořila břečka (alespoň místy). Posádky, které startovaly dříve v pořadí, tak odklízely tento roztátý sníh z ideální stopy. Poukazoval na to Sébastien Ogier, který zajel sice 3. čas, ale ztratil přes 13 vteřin. Problémy s přívodem paliva měl na přejezdu k rychlostní zkoušce Jari-Matti Latvala. Fin byl pak ve stresu a v jedné vracečce mu zhasl motor. 

V RZ7 jako by se situace otočila a Ogier vyhrál s náskokem 14,9 vteřiny na týmového kolegu Otta Tänaka (toho přitom brzdil problém s podřazováním u svého Fordu). Hezkým třetím časem se prezentoval Jari-Matti Latvala - jezdec v cíli řekl, že auto má velký potenciál. Až čtvrtý čas zajel vedoucí Neuville, na Ogiera ztratil 19,6s. Belgičan si stěžoval na příliš pomalý rozpis, vzhledem k roztátému sněhu se dalo jet rychleji. Zajímavé výkony předvádí Craig Breen, který má k dispozici pouze starší DS3 WRC. Zde nejen že porazil kolegu Lefebvra, který jede v nové C3 WRC, ale celkově se také dostal před Daniho Sorda (i ten má nový vůz).

Na závěr dne se na RZ8 opět radoval Sébastien Ogier, druhý Thierry Neuville ztratil 7,5s. Jezdec Hyundai byl rád, že den končí, protože mu na konci testu odešlo turbo. Díky tomu mu ve vracečce také zhasl motor. Následně musela belgická posádka vůz resetovat. Francouz Ogier po této zkoušce poskočil na druhé místo před kolegu Tänaka (3. čas, +19,5s). Latvala i Breen udělali ve stejném místě hodiny. Breen tak přišel o cenný skalp Sorda v průběžném pořadí a spadl opět za jeho záda. Velké trápení zažíval celý den Elfyn Evans s třetím Fordem Fiesta WRC na pneumatikách DMACK. Ty v daných podmínkách vůbec nefungovaly a Welšan jezdil čas až za špičkou WRC2.

Výsledky po RZ8

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 Coupe WRC
2:05:24,6 - - -
2. S. Ogier - J. Ingrassia
Ford Fiesta WRC
  +45,1
3. O. Tänak - M. Järveoja
Ford Fiesta WRC
  +45,4
4. J. - M. Latvala - M. Anttila
Toyota Yaris WRC
  +2:09,7
5. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 Coupe WRC
  +2:57,8
6. C. Breen - S. Martin
Citroën DS3 WRC
  +3:04,1
7. A. Mikkelsen - A. Jaeger
Škoda Fabia R5
  +5:50,8
8. E. Evans - D. Barritt
Ford Fiesta WRC
  +8:12,1
9. P. Tidemand - J. Andersson
Škoda Fabia R5
  +8:22,4
10. J. Kopecký - P. Dresler
Škoda Fabia R5
  +8:38,2

Průběh páteční dopolední sekce:
V pátek ráno začal nejlépe na RZ3 Ott Tänak. Estonec byl s Fordem Fiesta WRC o 1,6 vteřiny rychlejší než průběžně vedoucí Thierry Neuville. Třetí čas zajel Kris Meeke (+2,3 vteřiny). Pěkné čtvrté a páté místo braly Toyoty v pořadí Latvala a Hänninen. Velkou ztrátu naopak nabral Sébastien Ogier (+43,2 vteřiny, 9. čas), Francouz totiž v jedné zatáčce chyboval, auto mu na černém ledu ujelo a zdržel se vyhrabáváním se z příkopu. Příkop na této zkoušce okusil také Elfyn Evans s další novou Fiestou WRC. Ve stopce si hodně jezdců naříkalo na četná ledová místa, Dani Sordo dokonce řekl, že jede jako na seznamovačkách.

RZ4 zvládl nejrychleji Thierry Neuville s Hyundai i20 Coupe WRC i přesto, že mu v jedné z vraceček zhasl motor. Druhý Seb Ogier zaostal o 4,9 vteřiny a třetí Ott Tänak o 8 vteřin. Estonec se tak posunul na druhé místo celkově, Belgičan měl ale tou dobou náskok 25,8 vteřin. Tato zkouška vystavila stopku Krisi Meekeovi, který chyboval v jedné z rychlých levých zatáček, trefil skálu a poničil zavěšení. Hodně si posádky v cíli stěžovali na chybějící grip, Romain Dumas, kterého jsme mohli nedávno sledovat také na Dakaru, dokonce řekl, že by diváci mohli běžet rychleji než oni jedou.

RZ5, poslední zkoušku před poledním servisem, zvládl nejrychleji Thierry Neuville. Druhý čas zajel Sébastien Ogier (+4,8 vteřiny) a třetí Ott Tänak (+5,9 vteřiny). Během dopolední sekce to tedy vypadalo, že o vítězství na Rally Monte Carlo budou bojovat tito tři jezdci - jeden Hyundai i20 Coupe WRC a dva Fordy Fiesta WRC. Z po RZ4 průběžně třetího, a pro Toyotu moc pěkného, místa se musel po své chybě poroučet Juho Hänninen, který poškodil zavěšení levého předního kola a musel vzdát. Defekt dostal náš Jan Kopecký, který byl do té doby druhý (za Andreasem Mikkelsenem) ve WRC2.

Výsledky po RZ5

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 Coupe WRC
1:11:24,6 - - -
2. O. Tänak - M. Järveoja
Ford Fiesta WRC
  +31,7
3. S. Ogier - J. Ingrassia
Ford Fiesta WRC
  +59,1
4. J. - M. Latvala - M. Anttila
Toyota Yaris WRC
  +1:21,4
5. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 Coupe WRC
  +1:41,1
6. C. Breen - S. Martin
Citroën DS3 WRC
  +1:52,2
7. A. Mikkelsen - A. Jaeger
Škoda Fabia R5
  +3:35,1
8. P. Tidemand - J. Andersson
Škoda Fabia R5
  +4:57,8
9. E. Evans - D. Barritt
Ford Fiesta WRC
  +5:15,7
10. B. Bouffier - D. Giraudet
Ford Fiesta R5
  +5:19,3

Průběh čtvrteční etapy:
RZ1 byla bohůžel po nehodě Haydena Paddona zrušena. Její výsledky byly anulovány (do cíle stihli dojet pouze Ogier a Neuville), protože při této nehodě došlo k usmrcení jednoho diváka. Paddon byl lehce širší v jedné z posledních zatáček úvodní zkoušky MS 2017, najel na černý led a jeho auto narazilo do skály. Po nárazu došlo k převrácení Hyundai i20 WRC na střechu. Bohůžel na skále, do které Paddon narazil, stál jeden divák. Ten po nárazu ze skály spadl. Přivolaní záchranáři už mu nedokázali pomoci.

Druhá rychlostní zkouška už naštěstí proběhla bez problémů. Nejrychlejší čas zajel Thierry Neuville (byl rychlejší než Ogier také na RZ1) a ujal se tak vedení. Do problémů se dostal Stéphane Lefebvre, který neudržel svoji C3 WRC na trati (Francouz byl lehce širší a na vnějšku byl sníh, který jej stáhl mimo trať). Při výletu mimo trať došlo u Citroënu k poškození převodovky a Lefebvre tak čtvrteční etapu nedokončil. Přijemně překvapil třetím časem Hänninen, který debutuje s Toyotou Yaris WRC.

Výsledky po RZ2

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 Coupe WRC
27:11,3 - - -
2. S. Ogier - J. Ingrassia
Ford Fiesta WRC
  +8,5
3. J. Hänninen - K. Lindström
Toyota Yaris WRC
  +15,7
4. K. Meeke - P. Nagle
Citroën C3 WRC
  +16,5
5. O. Tänak - M. Järveoja
Ford Fiesta WRC
  +20,1
6. E. Evans - D. Barritt
Ford Fiesta WRC
  +21,7
7. C. Breen - S. Martin
Citroën DS3 WRC
  +26,1
8. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 Coupe WRC
  +27,3
9. J. - M. Latvala - M. Anttila
Toyota Yaris WRC
  +29,1
10. A. Mikkelsen - A. Jaeger
Škoda Fabia R5
  +59,1
Google+ Vytisknout

Diskuze: Rally Monte Carlo: Ogier vítězí při prvním startu s M-Sportem, Latvala s Toyotou druhý!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Ondřej Mezihorák a Silponix Racing – pevné spojení

Rally Ice Tour

Jirka Pohlídal vyzve fanoušky  na trenažeru  na Čepkově

Rally Příbram (CZE)

René Dohnal: „Jsem rád, že jsme se do rally vrátili“

Mads Ostberg se může těšit na sezonu ve WRC2 Pro

Ostberg pojede s Citroënem C3 R5 v roce 2019 šampionát WRC 2 Pro

Ilustrační foto

Jezdci WRC si poprvé v historii volili čísla

Rajd Baborow (PL)

Martin Hlavatý: „Loupání banánu na erzetě? Proč ne!“

reklama
reklama

Doporučujeme

GPD RallyCup Kopřivnice I.

Kopřivnické "Monte" ve fotografii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ostberg pojede s Citroënem C3 R5 v roce 2019 šampionát WRC 2 Pro

  2. Jirka Pohlídal vyzve fanoušky  na trenažeru  na Čepkově

  3. René Dohnal: „Jsem rád, že jsme se do rally vrátili“

  4. Ondřej Mezihorák a Silponix Racing – pevné spojení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud