K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Mahonen: Ve WRC by se měly jezdit spíše kratší zkoušky a soutěže by měly být unifikované

-haj, 5. prosince 2017, 20:32 Google+

Ředitel ve FIA pro rally, Jarmo Mahonen, řekl, že vytrvalostní element ve World Rally Championship je už dávno pryč a podle jeho slov je budoucnost rally ve zkouškách dlouhých kolem 10 kilometrů.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 08.12. 16:17) Napište svůj názor
Formát soutěží WRC se bude možná měnit

Formát soutěží WRC se bude možná měnit | foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin

Sdílejte článek

Mahonen by ve WRC rád viděl návrat ke konvenčnějším itinerářům, kterou by tvořily dvě smyčky s několika krátkými měřenými úseky za den s tím, že mezi nimi by byl řádný polední servis. Tento návrh přichází po období, kdy byli pořadatelé jednotlivých soutěží naopak vyzýváni, aby svoje rally co možná nejvíce odlišovali. 

Velké kritice se například dostalo Wales Rally GB. "Je mi líto, že to musím říci, ale v UK - jak dlouho bychom měli dovolit, aby formát diktovala soutěž. Ve Walesu jsme měli den se 140 kilometry a dlouhou dobu [bez servisu] a první den nebyl servis vůbec. Dali jsme organizátorům volnost, aby přišli se svými přednostmi a dělali rally tak, jak si je přejí mít, ale musím říci, že jsme selhali," říká Jarmo Mahonen pro britský Autosport. 

"V některých případech to funguje, ale v některých ne, ale my pro soutěže potřebujeme standardizaci." A jak by tato standardizace měla vypadat? Především bychom se měli dočkat krátkých superspeciálek a neměla by se tak opakovat loňská 80 kilometrová zkouška z Mexika. "Moje osobní úvahy ohledně tohoto jsou, že byste měli 10 kilometrové zkoušky. Pak byste měli hodně zkoušek, které by generovaly hodně novinek pro sociální média."

"Vzpomeňte si, jak jsme vloni mluvili o 80 kilometrové zkoušce v Mexiku. Co se na té zkoušce stalo? Nic a lidé [televize] přepnuli, protože byli znudění. Stále jsou tu lidé, kteří si myslí, že potřebujeme 1000 kilometrů zkoušek [za soutěž]. Já říkám, že rally si prošla evolucí a nemůžeme se vracet ke starým časům. Rally tak, jak jsme bývali zvyklí jí znát, už neexistuje. Toto je závodění na šotolině. Pokud zde ztratíte 10 vteřin na první zkoušce, tak je po všem," pokračuje Mahonen.

img-responsive

Vloni v Mexiku se jela zkouška dlouhá 80 km, podle Mahonena to ale byla nuda | foto: Red Bull

"Ty dny, kdy jste si mohli myslet: 'Zaútočím ve druhém dni...', už neexistují. A tato auta nejsou na vytrvalost stavěná." Dle Jarmo Mahonena by také měly být více navštěvovány servisní parky. "Nejsem příznivcem vzdálených servisů. Musíme mít na paměti, že tento šampionát děláme pro výrobce a když jdete do servisního parku, tak výrobci investují miliony do svých hospitality, ale vy brzy ráno odjedete a vrátíte se pozdě večer. 

Co můžete dělat s hosty? To je důvod, proč Hyundai v servisním parku postavil 'Terminal 5'. Pokud to chcete zničit, tak to z mého osobního pohledu můžete udělat jednoduše. Dnešní rally by měla být kompaktní a [lidé] potřebují slyšet srdce a to srdce je servisní park, kde je nabízena zábava."

Mahonen nakonec ještě pokáral pořadatele Wales Rally GB za délku přejezdů, když ze soutěže měřící asi 1 500 km bylo soutěžích jen 20,6 %. "Délka měřených úseků by měla tvořit 25 % z celkové délky soutěže. Vidíme ale některé soutěže, které se dostávají pod nebo blízko k 20 %, například v UK nebo ve Švédsku. A to se otáčí, to už není rally," zakončil Jarmo Mahonen.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mahonen: Ve WRC by se měly jezdit spíše kratší zkoušky a soutěže by měly být unifikované

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 08.12.2017 16:17 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvidíme Sébastiena Ogiera v DTM?

Ogier by si v září mohl na Red Bull Ringu vyzkoušet závod DTM

Ostberg, Mads - Eriksen, Torstein

Citroën zvažuje velkou změnu v set-upu C3 WRC pro Rally Finland

Rally Bohemia (CZE)

45. Rally Bohemia 2018 ve zpětném zrcátku

Traiva RallyCup - březen

Dominik Stříteský - rally mne hodně baví.

Rally Sardinia (ITA)

Wilson: Ogier boj o letošní titul ještě zdaleka neodepsal

M-Sport ve spolupráci s Fordem připravil novou aerodynamiku v zadní části pro Fiestu WRC

M-Sport testuje ve finských lesích novou aerodynamiku Fiesty WRC

Rally Bohemia (CZE)

Minařík racing na Rally Bohemia s poháry pro Dohnala i Krajču

Rally Bohemia (CZE)

KIT Racing vyšel na Bohemce na prázdno

Rally Bohemia (CZE)

Životní výsledek Sandry Pokorné na Rally Bohemia

Rally Bohemia (CZE)

Bohemka ve fotogalerii Honzy Duška

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Tänak poprvé otestoval Yaris WRC

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ogier by si v září mohl na Red Bull Ringu vyzkoušet závod DTM

  2. 45. Rally Bohemia 2018 ve zpětném zrcátku

  3. Dominik Stříteský - rally mne hodně baví.

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud