MINI se na Dakaru radovalo z celkových vítězství v letech 2012 - 2015. Vítězství tehdy německé značce přivezli Stéphane Peterhansel (dvakrát), Nani Roma a Nasser Al-Attiyah. Jenže vloni speciály týmu německého X-Raidu nestačily na buggy od konkurenčnícho Peugeotu.
Šéf týmu, Sven Quandt, řekl, že při změně vozu byla hlavní pozornost upřena na aerodynamiku. Auto teď samozřejmě vypadá jako nedávno představený, nový Mini Countryman. "Jde o kompletně odlišné auto ve srovnání s předchůdcem, na kterém jsme stavěli.
Jde o auto, které vychází z postupného vývoje a také práci v aerodynamickém tunelu. Tohle auto má lepší aerodynamiku. V kombinaci s dalšími faktory jsme zlepšili výkonnost tohoto auta. Jednou z výhod práce v aerodynamickém tunelu je vyšší maximální rychlost.
Auto vykazuje také lepší zrychlení při rychlostech od 140 km/h výš - to byla klíčová oblast vývoje. Těžiště auta se podařilo výrazně snížit. Speciál je asi o 50 kilogramů lehčí a těžiště je asi o 50 cm níže. To zlepšilo ovladatelnost, vylepšilo výkonnost na všech druzích povrchů.
Zlepšit by se mělo chování auta na rallových tratích, které mají spoustu zatáček," prozradil informace o novince Sven Quandt. Hlavními jezdci MINI v ročníku 2017 budou Fin Mikko Hirvonen, Američan Bryce Menzies a Yazeed Al-Rahji ze Saudské Arabie, který k týmu přichází od Toyoty.