Přesně podle předpokladu se seznam přihlášených posádek utěšeně plní. Závěrem minulého týdne dorazila oficiální přihláška Mogul Rallye Teamu pro posádku Roman Kresta-Petr Gross. Jak už víme z dřívějška, postavili pro ně v Žebráku úplně novou EVO IX. Něco podobného se týká i Pecha s Uhlem, takže už teď víme, kde se odehraje hlavní souboj o vítězství.
Kdo se bude o totéž snažit ve druhé nejsledovanější kategorii, tedy skupině A, respektive A6, je otázka. Jména jako Peták, Minařík a další kladou hodně otazníků. Tím větších, že se bude mezi ně chtít zamíchat i estonsko-německá posádka Jaan Mölder-Katrin Beckerová se Suzuki Swift S1600 zlínského JM Engineeringu.
S oběma mladými účastníky juniorského mistrovství světa jsme si povídali.
Kdy začala vaše soutěžní kariéra?
Jaan: začal jsem v roce 2002 na rallysprintu a taky jsem zkoušel rallykross. Tehdy jsem si taky vyzkoušel klasickou rallye, ale jen jako předjezdec s Ladou 08. O dva roky později jsem vyhrál svou první soutěž v klasifikaci domácího mistrovství. To bylo u nás v Talinnu s Mitsubishi Lancerem EVO VI, absolutně tam tenkrát vyhrál Sebastian Lindholm, druhý dojel Jouni Ampuja a já třetí. Bylo mi teprve 16 let.
A první kontakt s mistrovstvím světa?
Jaan: k tomu došlo v roce 2005, hned na počátku při Švédské Rally. Naneštěstí skončilo všechno příliš brzy na „Colinově“ horizontu. Zato jsem ale v tom roce vyhrál domácí mistrovství ve skupině N.
Přesto jste ale přestoupil do kategorie dvoukolek. Proč?
Jaan: chtěl jsem to zkusit jinde, třebaže to bylo opravdu těžké. Scházely mi s takovým autem zkušenosti a vozu zase spolehlivost. Nakonec ta sezona ale celkem dobře dopadla, takže jsme se rozhodli v tomto směru pokračovat.
Tehdy jste se sešli také vy dva, že?
Katrin: poprvé zazvonil můj telefon v srpnu 2005. Volal Jaanův ex-manažer Toomas Kitzing, hledal pro něj spolujezdkyni se zkušenostmi v Super 1600. Definitivní rozhodnutí padlo v prosinci, kdy jsem byla do Estonska pozvaná na první testování.
Jaan: chtěli jsme vytvořit posádku v mezinárodním složení a dívky jsou vždycky atraktivní. Katrin je navíc skutečně lehká váha a to je v naší kategorii nadmíru důležité.
Jak se spolu v autě dorozumíváte?
Katrin: naším pracovním jazykem je angličtina, v tomto jazyce píšu také rozpis. Domluva nám nedělá žádný problém, spolupráce funguje výborně.
Krumlov je ryze asfaltová soutěž. Jak jste na tom s tímhle povrchem?
Jaan: špatně, je to má největší slabina. U nás v Estonsku se jezdí jen na šotolině, nemáme prostě pro rallye dost vhodných silniček. Takže jsem v životě jel jen dvě asfaltové soutěže, navíc s mnoha potížemi. Jedeme tu hlavně proto, abych na asfaltu najel co nejvíc.
Katrin: bereme zdejší start i jako důležitý test na Deutschland Rallye, aby si Jaan na asfalt co nejvíc zvykl. Protože dobře víme o zdejších nádherných rychlostních zkouškách a poměrně silnému obsazení vozy S1600, volili jsme právě Krumlov. A pochopitelně i proto, že náš technický tým je ze Zlína. Přirozeně tu nejedeme o body do mistrovství světa, ale chtěli bychom prokázat svou konkurenceschopnost i na asfaltu.
Co víte o českém rallyesportu?
Jaan: bohužel velmi málo, prakticky jen to, co mi řekli členové našeho zlínského týmu. Bude to moje druhá návštěva Česka, poprvé jsem tu byl v říjnu, kdy jsme nedaleko Prahy suzuki testovali.
Uvažujete ještě o dalších startech u nás?
Jaan: bereme to tu jako trénink na asfaltu. Máme v úmyslu absolvovat v rámci mistrovství světa letos ještě tři asfaltové soutěže, takže se každý kilometr hodí. Naše plány tedy sahají zatím jen ke Krumlovu.
Katrin: ano, jediná stoprocentní jistota je Krumlov. Uvažujeme možná ještě o Rallye Bohemia, ale to je ještě daleko a zatím jen v oblasti záměru. O soutěži v Českém Krumlově jsme se nechali informovat a dostali jen ty nejlepší reference.Moc se těšíme
Oficiální stránky soutěže zde