Není divu, vždyť startu automobilové soutěže předchází spousta, pro fanoušky neznámých a mnohdy ne úplně příjemných činností, bez kterých by se podnik nemohl uskutečnit.
Na pilno měl v předcházejících dnech především sektor tajemníka a vedoucího trati, protože kvůli nečekanému nesouhlasu jedné z obcí na trati rychlostní zkoušky musela být mírně upravena trať a s ní i řada dokumentů. Přepracován byl časový harmonogram, pozměnění se dočkala koncepce trati a také zvláštní ustanovení. Soutěž bohužel přišla o novou a velmi kvalitní rychlostní zkoušku, která ze sportovního hlediska neměla chybu, jelikož však pořadatelé mají připravené i další tři úseky, konání rally by tato událost ovlivnit neměla. Soutěžící se mohou těšit na tři zajímavé a technicky náročné testy, z nichž jeden je zcela nový, druhý se jede stejně jako loni a úvodní vložka celé soutěže se pojede v opačném směru. Jak se už v Tišnově stává zvykem, posádky se tu se svými vozy opravdu „vydovádí“ do sytosti. V plánu je totiž rekordních
Organizátoři optimisticky na startu očekávají ještě větší množství posádek než vloni, kromě účastníků Mistrovství České republiky ve sprintrally a Austrian Rallye Challenge totiž Tišnov navštíví i týmy, bojující o body v rámci K4 Poháru České republiky v rally. Zajímavostí je také zařazení do Poháru mládeže, který je určen pro jezdce ve věku mezi šestnácti a osmnácti lety, přičemž úvodní letošní soutěž tohoto poháru v Okříškách naznačila, že se zde začíná objevovat několik nadějných talentů. Naopak i přes loňské velmi dobré hodnocení od sportovních komisařů a pozorovatele není překvapivě letos podnik zapsán do oficiálního kalendáře Mistrovství FIA Zóny střední Evropy, takže má statut volného zónového podniku.