O organizaci rallyových podniků na Hané se zpočátku starali členové OAMK Svazarm LNH Vyškov a později AMK Vyškov - Hraničky, kteří se zasloužili o existenci dnes již skoro zapomenutých soutěží, jakými byly Rallye Haná či Rallye Vyškov. Tento pořadatelský tým nahradili po revoluci členové Rallye clubu Vyškov, jež v 90. letech započali tradici oblíbené Magnum rally.
Mírná krize nastala na přelomu tisíciletí, kdy Rallye club Vyškov zanikl a vyškovská rally byla sesazena do druholigového Mistrovství ČR ve sprintrally. Pořadatelé se ale dokázali velmi rychle znovu postavit na nohy, v roce 2000 vznikl Hanácký rally klub Vyškov a s ním i nová tradice soutěží na Vyškovsku, byť pouze v rámci seriálu jednodenních podniků. Nově vzniklý sprintový seriál si však okamžitě získal obrovskou oblibu mezi soutěžícími i diváky a začal být atraktivnější než prvoligové dvoudenní soutěže. Sestup tak pořadatele nakonec vůbec mrzet nemusel.
V sezóně 2002 skončila spolupráce Hanáckého rally klubu s firmou Magnum a novým hlavním sponzorem vyškovské soutěže se stala společnost Böttcher. Böttcher rally Vyškov, jak dodnes zní oficiální název podniku, se ihned zařadila mezi nejoblíbenější závody sprintového seriálu, které se mohly pochlubit výbornou účastí špičkových posádek. Navíc, výhodné postavení v kalendáři zařídilo, že se celkem třikrát ve Vyškově rozhodovalo o držiteli mistrovského titulu. V roce 2002 se zde stal mistrem ČR Stanislav Chovanec, o rok později Štěpán Vojtěch a při dosud posledním ročníku Böttcher rally v sezóně 2006 oslavil zisk titulu stylovým prvenstvím Josef Semerád.
Třebaže pořadatelé již několik let nemohou využít nádherných rychlostních zkoušek ve vojenském prostoru, které dělaly z rally Vyškov jednu z nejkrásnějších soutěží v republice, snaží se organizátoři i letos o to, aby podoba 16. ročníku vyškovské rally co nejvíce vyhovovala představám většiny posádek. Bohužel, na Hané je velmi těžké najít technické úseky rychlostních vložek a ještě těžší je umět je prosadit. Vyškovští pořadatelé přesto bojují ze všech sil a pevně doufají, že i 16. ročník Böttcher rally najde mezi soutěžícími a diváky kladnou odezvu.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media
O organizaci rallyových podniků na Hané se zpočátku starali členové OAMK Svazarm LNH Vyškov a později AMK Vyškov - Hraničky, kteří se zasloužili o existenci dnes již skoro zapomenutých soutěží, jakými byly Rallye Haná či Rallye Vyškov. Tento pořadatelský tým nahradili po revoluci členové Rallye clubu Vyškov, jež v 90. letech započali tradici oblíbené Magnum rally.
Mírná krize nastala na přelomu tisíciletí, kdy Rallye club Vyškov zanikl a vyškovská rally byla sesazena do druholigového Mistrovství ČR ve sprintrally. Pořadatelé se ale dokázali velmi rychle znovu postavit na nohy, v roce 2000 vznikl Hanácký rally klub Vyškov a s ním i nová tradice soutěží na Vyškovsku, byť pouze v rámci seriálu jednodenních podniků. Nově vzniklý sprintový seriál si však okamžitě získal obrovskou oblibu mezi soutěžícími i diváky a začal být atraktivnější než prvoligové dvoudenní soutěže. Sestup tak pořadatele nakonec vůbec mrzet nemusel.
V sezóně 2002 skončila spolupráce Hanáckého rally klubu s firmou Magnum a novým hlavním sponzorem vyškovské soutěže se stala společnost Böttcher. Böttcher rally Vyškov, jak dodnes zní oficiální název podniku, se ihned zařadila mezi nejoblíbenější závody sprintového seriálu, které se mohly pochlubit výbornou účastí špičkových posádek. Navíc, výhodné postavení v kalendáři zařídilo, že se celkem třikrát ve Vyškově rozhodovalo o držiteli mistrovského titulu. V roce 2002 se zde stal mistrem ČR Stanislav Chovanec, o rok později Štěpán Vojtěch a při dosud posledním ročníku Böttcher rally v sezóně 2006 oslavil zisk titulu stylovým prvenstvím Josef Semerád.
Třebaže pořadatelé již několik let nemohou využít nádherných rychlostních zkoušek ve vojenském prostoru, které dělaly z rally Vyškov jednu z nejkrásnějších soutěží v republice, snaží se organizátoři i letos o to, aby podoba 16. ročníku vyškovské rally co nejvíce vyhovovala představám většiny posádek. Bohužel, na Hané je velmi těžké najít technické úseky rychlostních vložek a ještě těžší je umět je prosadit. Vyškovští pořadatelé přesto bojují ze všech sil a pevně doufají, že i 16. ročník Böttcher rally najde mezi soutěžícími a diváky kladnou odezvu.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media
Foto: Viktor Hausknotz, archiv pořadatelů