Technické informace o Japonském Samuraji.

Tomáš Urban, 5. února 2008, 00:42 Google+

Jako nováčka mezi WRC, který pojede kompletní sezónu Mistrovství světa v rally, je Samuraj z Japonska. Pojďme se blíže podívat na technické detaily a zajímavosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Monte Carlo

Rally Monte Carlo | foto: Suzuki WRT

Sdílejte článek

Počátkem roku 2006, představila automobilka Suzuki na Ženevském autosalónu, vůz na bázi Suzuki SX 4  v provedení WRC. Netajila tak svůj vstup do nejvyšší rallyové scény. Celý rok se tým soustřeďoval na vývoj a testování nového speciálu. Ostrá premiéra se odehrála na francouzském asfaltu, na Rally Korsika.

Když automobilka Suzuki uvedla na trh model Swift (starý), vtiskla mu ryze sportovní vlastnosti. Starý model Swift můžeme ještě dnes viděl na regionálních soutěžích. Bylo to mezi jezdci velmi oblíbené auto, díky své odolnosti, rychlosti a spolehlivosti. Před nedávnem byl uveden na trh Swift nové generace. Dostal atraktivní sportovní design i vlastnosti. Jezdci, zejména JWRC,na něj začali přecházet ze staršího modelu Ignis.

U Suzuki zřejmě nabyli dojmu, že je třeba prodat zkušenosti s nižších tříd a to rovnou se posunout do třídy nejvyšší a to do WRC. Byl vybrán model SX 4, který spadá mezi kategorie malých vozů  nižší střední třídy. Vůz byl testován na asfaltu i šotolině. Více testovacích kilometrů absolvoval vůz na šotolině. Vůz si odbyl premiéru i na šotolině, když byl nasazen na Rally Velká Británie. Vůz  měl v příšerných Anglických podmínkách mnoho technických problémů. Sebastien Lindholm nakonec obsadil 27. místo.

Hlavním partnerem týmu je petrochemický gigant Shell. Vybavení posádky dodala forma OMP. Dalšími partnery týmu jsou Japonské aerolinie, Magneti Marelli, Kyoto tool, a další.

Jezdci týmu Suzuki WRT pro sezónu 2008 jsou Toni Gardemeister s Tomi Tuominenem, Per Gunar Andersson s Jonas Andersson.

Generálním šéfem týmu je Nobuhiro Tajima. Tento Japonec má za sebou několi úspěšných vystoupení na proslulém závodě do oblak Pikes Peak, kde zajel rekordní čas 10 min 1,4s. To vše na sedmisetkňovém speciálu Suzuki XL 7.

Týmovým ředitelem je Yutaka Awazuhara, týmový manažer je Akira Kawada, a technickým manažerem je Shusuke Inagaki. Vše v režiji Japonců.

Motor

Suzuki pohání dle předpisu FIA přeplňovaný motor DOHC 16ti ventil, 2,0 litru o výkonu 235 kW (320 HP) při 5000 min-1 a točivém momentu 590 N.m/3500 min-1 Na stavbu závodního motoru byl využit sériový 1,8 litru. O správnou funkci se stará 32 bitová jednotka. Je využito dle pravidel restriktoru 32 mm a také systému ALS.

Transmise

Samozřejmostí je trvalý pohon všech čtyř kol s elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem, ostatní samosvorné diferenciály jsou pasivní. To vše podle informací, které máme k dispozici od firmy Sadev.

Převod zajišťuje tříkotoučová spojka z uhlíkových kompozitů a pětistupňová převodovka s polosamočinným sekvenčním řazením na volantu. Tento systém je doplněn i o klasickou řadící páku v případě selhání řazení na volantu.

Podvozek

Karoserie je dle předpisů vyztužena trubkovým rámem, nezávislé zavěšení kol na příčných ramenech se vzpěrami McPherson. Odpružení vinutými pružinami a nastavitelnými tlumiči Rieger. Brzdy dvoukruhové s možností měnit účinnost na přední a zadní  nápravu, kotouče s vnitřním chlazením, jinak kapalinové s posilovačem. Samozřejmostí je hydraulická ruční brzda.

Podle povrchu se přizpůsobují i brzdy. Vždy v předu jsou osmipístové třmeny, vzadu čtyřpístové. Na asfalt používají v předu kotouče o průměru 370mm vpředu a 300 mm vzadu, na šotolinu 355mm vpředu  a  300 mm vzadu.

Ráfky 8 x 18palců -  asfalt, 7 x 15 palců šotolina a 6 x 16palců led a sníh.

Obutí vozu dle dodavatele tedy Pirelli příslušných dezénů. V rozměrech 235/40 - 18 (asfalt)
205/65 - 15 (šotolina) , 145/85 - 16 (sníh)


Rozměry a hmotnosti

Vůz váží dle pravidel  FIA 1230 kg. Rozměry d/š/v 4135/1770/1450 mm. Rozvor náprav 2500 mm.

Při rally Monte Carlo se podařilo P.G. Anderssonovi získat body za osmé místo. Gardemeister byl v sobotním večerním servise inženýri stažen s přehřívajícím se motorem. Pokud jim to takhle půjde dál, tak přibyl další velký konkurent pro továrny stabilně startující v kolotoči WRC.

Vytisknout

Diskuze: Technické informace o Japonském Samuraji.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Rally Sweden (SWE)

Uddeholm Swedish Rally 2008: Prewiew

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud