Soutěž se odbývá v květnu, pro ředitelství a pořadatelský sbor pak nastávají zhruba tři měsíce odpočinku. Jako každoročně se však začalo s přípravou letošního ročníku, který začne o prvním květnovém víkendu, už loni v září. Rodila se představa o podobě trati, novinkách, hovořilo se o chybách a o tom, jak se jich vystříhat.
S počátkem nového letopočtu, tedy v lednu 2008, započala intenzívní příprava Členové ředitelství podstoupili desítky a desítky jednání s představiteli dotřčených obcí, kraje, silničáři, zemědělci, hasiči, záchranáři, spojaři a tak dále. V těchto dnech už mají za sebou i konkrétní práci přímo na rychlostních zkouškách. Včas umístli oznámení o plánovaných uzavírkách silnic, připravili značení objízdných tras a podobně.
Nejviditelnější změny podél tratí rychlostních zikoušek se začnou objevovat zhruba týden před startem, začne se natahovat “mlíko.”
Víte, jak vůbec tohle označení vzniklo? Pamětníci si určitě vzpomenou na doby, kdy se mléko prodávalo v igelitových sáčcích. Byl to vlastně nekonečný rukáv, jakási roura, vždycky po jednom litru přerušená svárem. Brzy se zjistilo, že role bílé pásky – i s potiskem polotučného či plnotučného mléka – jsou ideální materiál pro vyznačení zakázaných prostor při rallye. Mléko už se dávno v pytlíku neprodává, ale pojmenování zůstalo. “Mlíko” v různých podobách se stalo i nositelem reklamy.
Fyzicky se na přípravě Rallye Český Krumlov podílí 500 – 600 lidí. Tratě rychlostních zkoušek obklopí zhruba 400 pořadatelů, o něž je třeba se postarat. Dnes už nechce nikdo nic dělat zadarmo, každý dostane nějakou stovku. O zásobování jídlem, pitím a dalšími potřebami – vždyť na postu je třeba vydržet mnoho hodin – se musí postarat vedoucí RZ.
O obstarání zabezpečovacího materiálu se stará ředitelství. Je třeba opatřit třicet až čtyřicet kilometrů mlíka, kolem sta balíků slámy, 500 pneumatik a také dvě plné fůry naklaďáků s dopravním značením.
Během soutěže bude v permanenci asi čtyřicet pořadatelských automobilů, ředitelství, dispečink a další budou mít k dispozici třicet telefonních linek a 400 dalších mobilních telefonů. Kromě toho bude zřízeno deset samostatných radiových sítí, pro každou rychlostní zkoušku zvlášť.
Návštěvníci většiny českých soutěží si už zvykli, že na příjezdu k diváckým místům je čeká výběrčí služba. Rallye Český Krumlov ale trvá na tradici volného přístupu a principiálně nechce za vstupenky vybírat. Výjimku tvořila v minulosti jen rychlostní zkouška v Římově a teď českobudějovické výstaviště. Tady vyžadují bezpečnostní a další opatření zvláštní náklady, takže vstupné se platit bude. Diváci ale budou mít na výběr, takže ten, kdo jednu z nejatraktivnějších částí soutěže oželí, může se vypravit na běžnou, volně přístupnou rychlostní zkoušku. V několika málo případech si budou vybírat za parkovné obce, nikoliv organizátoři rallye.
Tisková zpráva Rally Český Krumlov