Drama, v němž si zahráli všichni

RallyZone.cz, 14. dubna 2008, 11:40 Google+

Do bouřlivého průběhu Rallye Šumava zasáhli velmi výrazně jezdci, spolujezdci i mechanici týmu ROTO Plzeň. Vedení týmu chce vyjádřit poděkování a podporu všem svým členům, kteří průběh soutěže ovlivnili.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Starý, Jaroslav

Starý, Jaroslav | foto: Roman Hanák, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Nejvíce diskusí samozřejmě vzbudila reakce spolujezdce posádky Jiří Skoupil – Tomáš Singer na situaci vzniklé po havárii dvojice Landa – Škaloud. Tomáš Singer se už v minulosti snažil aktivizovat jezdce a týmy k jednotnému postupu, bohužel bez úspěchu. Tentokrát zvolil otevřený dopis činovníkům odpovědným za bezpečnost na soutěžích, který po zveřejnění na internetu už vyvolal odpovídající diskusi.  ROTO Plzeň si postoje svého člena váží a za jeho názory stojí.

Vůz Fiat Punto S1600, který dvojice Skoupil – Singer pilotovala, bohužel do cíle nedojel. Posádka několikrát opustila trať, jednou dokonce na více než dvě minuty a nabrala značnou ztrátu. Později se začaly projevovat potíže s řazením pětky a šestky a Jiří Skoupil raději vůz pod hrozbou většího poškození, odstavil. Ukázalo se, že jde o závadu nikoliv převodovky, ale řazení a oprava před Vyškovem nebude tak náročná.

Posádka Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart po překvapení na Valašce jen potvrdila, že tamní výkon nebyl vůbec náhodný. Suverénně prošla celým programem Šumavy a s přehledem zvítězila jak ve třídě A6, tak i celé skupině A. Škoda, že do cíle nedojel největší soupeř Josef Sedláček s dvoulitrovým Renaultem Clio R3, který se ukázal být jediným soupeřem. Tým ROTO i Šlehofer sám chtěli porovnávat Sedláčkovy časy v různých podmínkách, ale ze záměru bohužel sešlo. Za tmy byl zkušený Sedláček rychlejší, ale ve dne jednoznačně vyhrával Šlehofer. V době, kdy Sedláček s Marušákem v servisu po poruše spojky odstoupili, vedla posádka ROTA o 37,5 vteřiny a pravidelně skupinu A vyhrávala.

„Už před startem jsme se s panem Štolfou dohodli, že pojedu od začátku naplno, abych se dostal brzy do tempa. To se povedlo a moc jsem se těšil na domácí Koráb. Bohužel mi právě ten podle představ nevyšel,“ zhodnotil soutěž Jan Šlehofer.

I tak ale zajel „kolem chalupy“ na Korábu absolutně devátý čas. Po Sedláčkově odstoupení už nebylo o co mezi dvoukolkami závodit, Zedníka postihly rovněž potíže a Ital Fornasiero s cliem také odstoupil. 
Posádka se proto zaměřila na soupeření v absolutním s Gassnerem juniorem, Červenkou a Pantálkem, všemi ve vozech mitsubishi. Rallye Šumava byla velmi rychlá, místy se zbytky zimního posypu i nebezpečná, jak se o tom mnozí přesvědčili, rychlostní průměry zhusta převýšily povolenou mez.

Úloha dvoukolek, které mají největší rychlost kolem 170 km/h, je v souboji s vozidly třídy N4 , která jsou schopná jet o 30 km/h rychleji, víc než obtížná. Místy se totiž motor Fiatu Punto S1600 na šestku dotáčel do maxima a v tomto režimu setrvával i desítky vteřin. Přesto se ukázalo, že po technické Valašské Rally, která byla vozům s motory bez přeplňování daleko příznivější než brutálně rychlá Šumava, je posádka týmu ROTO Plzeň schopná držet stále krok.

V závěru páteční etapy začal praskat u fiatu stabilizátor a mechanici ho provizorně opravili. Místo nočního spánku se šéfmechanik Luděk Svoboda (pouhá shoda jmen se šéfem týmu Petrem Svobodou) vydal do domácích plzeňských dílen a připravoval nový díl. Na spánek mu zbylo 45 minut, poté znovu vstal a odjel s novým stabilizátorem do servisní zóny.

V úvodním dvacetiminutovém sobotním servisu se mechanikům podařilo nový stabilizátor namontovat a vůz byl opět ve stoprocentním stavu. Vděčnost Šlehofera se Soběhartem neznala mezí, ve své kariéře se zatím s tak profesionálním přístupem celého početného týmu, nesetkala. 

Oranžový fiat zůstal znovu neškrábnutý a údržba před další soutěží v Českém Krumlově se omezí na pravidelnou údržbu. Do Vyškova odjede ROTO Plzeň jen s modrým vozem posádky Skoupil – Singer. Vedení týmu se rozhodlo do Vyškova Šlehofera nevyslat, ušetřit techniku na Krumlov a uvažuje o nějakém startu v zahraničí. Vše záleží na tom, zda se bude pořadí ve třídě a skupině mistrovství republiky vyvíjet i nadále podobně uspokojivě. Potom by byl pro mladou chodskou posádku start na některé jiné trati, než jsou notoricky známé domácí, jednoznačným přínosem.

Tisková zpráva ROTO Plzeň
Vytisknout

Diskuze: Drama, v němž si zahráli všichni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rentor RallyCup Bochoř

Rentor RallyCup v Přerově

Rally Morava (CZE)

Martin Lehký: „Závodění mi dělá hezčí den a hezčí život.“

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally ValMez letos otevře seriál sprintrally

Kohn, Filip

Švédská houpačka pro FilipaKohna a Toma Woodburna

Dohnal, René - Švec, Roman

Šampión ERT René Dohnal se vrací na české tratě

Rally Kopná (CZE)

Michal Kolář: „Do nové sezony s novým vozem.“

reklama

Doporučujeme

Rally Šumava (CZE)

Rally Šumava: Review

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud