Rallye se přesunula západněji a na programu byl nejprve těžký okruh z první etapy, ovšem v opačném směru, a po přesunu do Veszprému velmi rychlá trasa ve zdejším vojenském prostoru.
Aleš Loprais nastupoval do prvního speciálu z první pozice a s plným rozhodnutím útočit. Stacey ho však v průběhu první poloviny etapy dojel, ale před CP1 udělal kuriózní chybu, když jeho navigátor upustil omylem z okénka průjezdní kartu a Stacey se pro ni musel vrátit. Aleš se tedy dostal zpět před něj, to vše před zraky televizních kamer i desítek nechápajících přihlížejících. Aleš ještě předvedl parádní wheelie při průjezdu jedné z vyjetých děr a směřoval vše k drtivému finále.
Deset kilometrů před cílem zkoušky se však ozvalo kovové rupnutí, které tatrováčtí piloti už znají: prasklý homokinetický kloub hnacího hřídele přední nápravy. Závada automaticky znamenala i defekt předního kola, naštěstí krátce před cílem speciálu. Aleš dojel zkoušku na prázdném plášti, který byl totálně rozcupován, a tím ztratil cenné tři minuty. Po cíli zkoušky naštěstí ihned následovala servisní zóna, kde se všichni mechanici dali do práci a vše stihli opravit v časovém limitu. I se závadou Aleš dokázal dojet speciálku na 4. místě se ztrátou jen tři minuty. Jak vypadala prasklá pneumatika, ukazuje jedna z přiložených fotografií.
"Je to smůla i štěstí zároveň. Hřídel nepraskla při žádném skoku ale na rovném přímém úseku. Je to asi výsledek enormního namáhání v průběhu celé soutěže. Zrovna první dnešní speciálka byla velmi náročná svými hlubokými písky. Ještě že nedošlo k poškození polonápravy, to už bychom do ní novou hřídel nedostali," vzpomenul mechanik Milan Holáň.
Výsledky po čtvrté etapě
1. 400 STACEY (NLD), CHEVAILLIER (BEL), DER KINDEREN (NLD) MAN 5:19:41 0:00:00
2. 402 VAN GINKEL (NLD), BRUINSMA (NLD), DE ROOY (NDL) GINAF 5:36:15 0:16:34
3. 427 VAN EERD (NLD), MAESSEN (BEL), TIMMERMANS (NLD) DAF 5:50:32 0:30:51
4. 409 ECHTER (DEU), KLEIN (DEU), RUF (DEU) MAN 5:56:17 0:36:36
5. 407 MACÍK (CZE), KALINA (CZE), VALTR (CZE) LIAZ 5:56:47 0:37:06
6. 401 LOPRAIS (CZE), LÁLA (CZE), HOLÁŇ (CZE) TATRA 5:57:18 0:37:37
7. 419 SPÁČIL (CZE), ŽÁK (CZE), NĚMEC (CZE) LIAZ 5:57:48 0:38:07