Bláznivý den plný zvratů a bojovný výkon

Tomáš Urban, 24. dubna 2008, 07:55 Google+

Jednou jsi nahoře a jednou dole, dozajista to platilo pro Loprais Tatra Team ve čtvrté etapě Středoevropské rallye. Výborné výkony Aleše Lopraise ve speciálních zkouškách byly v kontrastu se smůlou v podobě prasklého hnacího hřídele, při jejíž opravě naopak excelovali všichni mechanici.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Loprais, Aleš

Loprais, Aleš | foto: Loprais team

Sdílejte článek

Rallye se přesunula západněji a na programu byl nejprve těžký okruh z první etapy, ovšem v opačném směru, a po přesunu do Veszprému velmi rychlá trasa ve zdejším vojenském prostoru.

Aleš Loprais nastupoval do prvního speciálu z první pozice a s plným rozhodnutím útočit. Stacey ho však v průběhu první poloviny etapy dojel, ale před CP1 udělal kuriózní chybu, když jeho navigátor upustil omylem z okénka průjezdní kartu a Stacey se pro ni musel vrátit. Aleš se tedy dostal zpět před něj, to vše před zraky televizních kamer i desítek nechápajících přihlížejících. Aleš ještě předvedl parádní wheelie při průjezdu jedné z vyjetých děr a směřoval vše k drtivému finále.

Deset kilometrů před cílem zkoušky se však ozvalo kovové rupnutí, které tatrováčtí piloti už znají: prasklý homokinetický kloub hnacího hřídele přední nápravy. Závada automaticky znamenala i defekt předního kola, naštěstí krátce před cílem speciálu. Aleš dojel zkoušku na prázdném plášti, který byl totálně rozcupován, a tím ztratil cenné tři minuty. Po cíli zkoušky naštěstí ihned následovala servisní zóna, kde se všichni mechanici dali do práci a vše stihli opravit v časovém limitu. I se závadou Aleš dokázal dojet speciálku na 4. místě se ztrátou jen tři minuty. Jak vypadala prasklá pneumatika, ukazuje jedna z přiložených fotografií.

"Je to smůla i štěstí zároveň. Hřídel nepraskla při žádném skoku ale na rovném přímém úseku. Je to asi výsledek enormního namáhání v průběhu celé soutěže. Zrovna první dnešní speciálka byla velmi náročná svými hlubokými písky. Ještě že nedošlo k poškození polonápravy, to už bychom do ní novou hřídel nedostali," vzpomenul mechanik Milan Holáň.

Výsledky po čtvrté etapě

 1. 400  STACEY (NLD), CHEVAILLIER (BEL), DER KINDEREN (NLD) MAN 5:19:41 0:00:00
2. 402  VAN GINKEL (NLD), BRUINSMA (NLD), DE ROOY (NDL) GINAF 5:36:15 0:16:34
3. 427  VAN EERD (NLD), MAESSEN (BEL), TIMMERMANS (NLD) DAF 5:50:32 0:30:51
4. 409  ECHTER (DEU), KLEIN (DEU), RUF (DEU) MAN 5:56:17 0:36:36
5. 407  MACÍK (CZE), KALINA (CZE), VALTR (CZE) LIAZ 5:56:47 0:37:06
6. 401  LOPRAIS (CZE), LÁLA (CZE), HOLÁŇ (CZE) TATRA 5:57:18 0:37:37
7. 419  SPÁČIL (CZE), ŽÁK (CZE), NĚMEC (CZE) LIAZ 5:57:48 0:38:07

Vytisknout

Diskuze: Bláznivý den plný zvratů a bojovný výkon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Landa, Daniel

Škaloudův omluvný dopis pořadatelům

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud