Jeden z vrcholů sezony na rychlostních zkouškách Rally Bohemia přinesl několik slušných časů v podání posádek Seznam.cz Rally Teamu, startujících i s podporou partnerů APM Automotive a Enterprise Media. Do týmových vozů Mitsubishi Lancer EVO IX usedli opět Sláva Ducháček s Petrem Dufkem a Karel Trněný s Václavem Pritzlem. Prakticky po celou soutěž se obě posádky pohybovaly na hranici bodovaných míst a vedle toho spolu vzájemně soupeřily o každou vteřinku.
Kolize s listonoškou a opilý pořadatel na trati
Sláva Ducháček nastupoval na start Bohemie povzbuzený nejen slibným časem z úvodu Horácké rallye, ale i spokojený s vylepšenými tlumiči svého vozu.
„Po Třebíči jsme stihli auto připravit i vylepšit o novou verzi tlumičů. Při tréninku jsme ocenili monitoring pomocí GPS, protože pod mostem v Hodkovicích jsme se potkali s autem místní listonošky. Jela si po půlce silnice a přestože jsem svými koly dřel obrubník, střetli jsme se zrcátky. Přivolaným policistům paní tvrdila, že jsme jeli moc rychle. Požádali jsme proto vedení soutěže o informaci z GPS a ti potvrdili, že v okamžiku střetu jsme jeli 41 km/h. Výsledkem byla pokuta pro pošťačku a naše ztráta dvou hodin při řešení nehody.“
Všechny plánované úseky však posádka stihla napsat i zkontrolovat. Při soutěži se v pátek i v sobotu potýkala s nedotáčivostí Lanceru. Ani jízda v noci nevyšla podle představ, teprve po změně směsi pneumatik se auto chovalo jako vyměněné. Na druhém Sychrově však Sláva nestihl dobrzdit a vůz šel na více než tři minuty mimo trať. Závěrečný Navarov ale vyšel perfektně, osmý čas je příslibem před dalším startem a je jen škoda, že se potíže s pneumatikami nepodařilo vyřešit dříve.
Slávu Ducháčka však později šokovala jiná událost. Po příjezdu domů si na internetu přehrál video s podnapilým pořadatelem na Navarově, který opustil vozovku jen o chviličku dříve, než kolem Sláva projel.
„Během celé Bohemky jsem se nepotkal s jediným pořadatelským zádrhelem. Vložky byly krásné a obrovsky náročné. Diváci stáli vždy na bezpečných místech. O problému s opilým pořadatelem jsem se dozvěděl až doma, když jsem s překvapením na videu viděl, jak mu za zády projíždí naše auto. Během jízdy jsem si ale ničeho nevšiml. Krátce nato mi volali z ředitelství soutěže s tím, že je celá věc obrovsky mrzí a omlouvají se nám. Slíbili, že udělají vše pro to, aby se to nikdy již neopakovalo. Mohlo to dopadnout moc špatně pro něj i pro nás.“
Konec těsně před cílem
Z dvojice Seznam.cz Rally Teamu startoval Rally Bohemia lépe Karel Trněný, ale pak začal ve výsledcích klesat.
„Měli jsme asi podobný problém, s jakým se před časem potýkal i Karel Trojan. Turbo dávalo správný tlak, ale jeho náběh byl hodně pomalý. Nejlépe to bylo vidět v Sosnové, kde jsme od prvního dostali deset vteřin a to je obrovská ztráta na okruhu, který velice dobře znám. Na Sychrově zase vše skvěle fungovalo až do chvíle, kdy jsme dostali defekt. Hodně času jsme ztratili dolováním zbytku pneumatiky, která se v podběhu vzpříčila. Pneu byla i příčinou našeho odstoupení, protože zřejmě i poškodila něco na autě a my museli skončit jednu rychlostní zkoušku před cílem. Jsem dost zklamaný…“ svěřil se po svém odstoupení Karel Trněný.
Obě posádky ještě stihly poděkovat svým mechanikům za práci při přípravě před i během jedné z nejnáročnějších a nejtěžších soutěží u nás, nezapomněly ani na partnery týmu a již se vrhly na přípravu před dalšími starty.
Slávu Ducháčka a Petra Dufka uvidíme na sprintu Kopná. Při startu na kultovní soutěži je doplní i týmový šéf Radek Majer s Michalem Pohořelým. Karel Trněný má v plánu až start na evropské Barum rallye v srpnu.
TZ/ Seznam.cz Rally Team
Foto: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban, Martin Trdla