Tento populární Ital stále věří, že je možné, aby nějakou soutěž už vyhrál. Dvouměsíční soutěžní přestávku využil k regeneraci po méně úspěšné první polovině šampionátu. V té podával výkony jako na houpačce. Překvapením bylo třetí místo ve Švédsku.
Pojďme se podívat, jak si v první polovině Ital vedl. Rally Monte Carlo 6. místo, snažil se poznávat auto a postupně zrychloval. Swedish Rally 3. místo. S autem se sžil velmi rychle a ukázal že na takovém povrchu prostě umí. Hodně pilotů pohybujících se v oblasti středu první desítky odstoupilo, ale jinak skvělý výsledek.
Rally Mexiko nedojel kvůli technické závadě. Soutěž opustil na RZ 4. Po dvou zkouškách byl třetí, potom přišly problémy, navštívil příkop a pak měl jeho Focus problémy s elektrikou.
Rally Argentina dojel na místě sedmém. V sobotní části byl i čtvrtý. Jordánská rally a místo osmé. Na domácím podniku na Sardinii si Galli odvezl bramborovou medaili. Vypadalo to, že se blýská na lepší časy, ale pod Akropolí se vůbec nedařilo, musel do superrally a pak přišlo odstoupení kvůli poškozenému zavěšení v RZ 18. V Turecku to vypadalo, že opět je vše dobře rozjeté. Po první etapě byl na čtvrtém místě, druhou etapu jej pronásledovaly problémy, které nakonec vyústily odstoupením po RZ 17, ze zdravotních důvodů.
Celkově v bodování jezdců je na 17. pozici a má stejné bodové skóre s 16. Petterem Solbergem. V tabulce týmů je Stobart Ford čtvrtý, třinác bodů za konkurenčním Subaru WRT. Stobart Motorsport se netají tím, že by chtěl na poli konstruktérů Subaru porazit. To půjde ale velmi těžko, jelikož nasadili velmi kvalitní nové auto.
Jak hodnotí sezónu samotný jezdec? " Podařilo se mi bodovat v pěti závodech. Překvapením i pro mne bylo třetí místo a to hned na druhém podniku sezóny. Momentálně mám na kontě 17 bodů a jsem nejvýše postavený jezdec Stobartu v tabulce, ale pouze jeden bod před Henningem Solbergem, " říká Galli a dodává: " Jsem na další podniky patřičně nažhaven. Zázemí mám ve Stobartu skvělé, a doufám, že se mi podaří odvděčit Stobart Fordu nějakým skvělým výsledkem, teda nejlépe vítězstvím v nějakém ze zbývajících podniků,"
Co říká Galli na další podniky? "Mohl by nám sedět Nový Zéland, který bude podobný tomu, který jsem jel v roce 2005. Právě tady bych mohl zajet kvalitní výsledek. Moc se těším do Finska, je to specifická soutěž. Bude určitě velmi těžká, místní jezdci jsou velmi dobří,"
Probíhala v době pauzy nějaká příprava? "Samozřejmě, i když nezávodíme, musíme se udržovat v kondici, chodil jsem do posilovny a také jsem chodil třikrát týdně běhat," uzavírá povídání Galli.
Populární Ital Gigi Galli bude startovat opět se startovním číslem 7 a Fordem Focus WRC. Necháme se překvapit, jaké dívčí jméno jeho Ford poveze na předním nárazníku. ¨
Foto: Stobart Motorsport