Nezáleželo na disciplíně (okruh: 1971 vítěz Japan Grand Prix / Colt F2000; WRC: 4 tituly pro jezdce a jeden titul pro automobilku / Lancer Evolution; cross country. 12 vítězství na rallye Dakar / Pajero), vynikající dovednosti řidičů a navigátorů Mitsubishi, úspěšnost jeho závodních týmů, integrita jeho vozů spolu s uměním inženýrů centra vývoje, to vše dohromady postupně budovalo vynikající pověst a proslulost Mitsubishi po celém světě.
Laboratoř
Motorsport přinesl takové legendy jako Pajero, ale také Lancer / Lancer Evolution, podporujíce sériově vyráběné vozy po celou historii až po současně uvedenou rodinu Lancer (Sportsedan, Sportback, Ralliart, Evolution) postavenou na platformě „Global Project“.
Jako skutečná testovací laboratoř rozšířil motorsport také oblasti vývoje v centru v Okazaki, od technologie pohonu všech kol až po turbo, které byly použity i u sériově vyráběných vozů a SUV, od modelu Lancer až po Pajero.
Crossover
A dnes Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zahajuje vše znovu, když oznamuje svého dalšího závodníka – nový crossover „Racing Lancer“. S tímto vozem bude MMC usilovat o to, aby dalo novou dimenzi svým závodním aktivitám navazujíce tak na 35 let závodních úspěchů vozu Lancer a impozantních 25 let závodní éry vozu Pajero. Od nového uvedení závodního vozu „Racing Lancer“ pro on-road i off-road, de facto v oblasti osobních a SUV vozů, si Mitsubishi slibuje, že marketingově zasáhne větší masy než jeho předchůdci.
Sportovní silueta závodního vozu Lancer, inspirovaná pětidveřovou karoserií právě představeného modelu Lancer Sportback, bude významným základem ofenzivy Mitsubishi i v sektoru osobních vozů, a to stejným způsobem jako když bylo uvedeno nové Pajero Evolution spolu s novou generací sériového vozu Pajero v roce 2006.
Dieselový pohon
Výrazná prezentace značky Mitsubishi na podzimním autosalonu v Paříži )*, bude umocněna na pozadí střednědobé strategie Mitsubishi pro Evropu – přinášet sportovní dědictví spolu s tzv. zeleným designem – pod označením „One segment / One (green) solution“.
Stejně tak jako sehraje „Racing Lancer“ jedinečnou roli ambasadora MMC pro dieselové technologie, bude zelené řešení volbou korporace pro C/D segment, do kterého Lancer patří.
Mitsubishi je v oblasti dieselového pohonu relativní nováček, ale díky svým dlouhodobým zkušenostem s vývojem motorů (byl pionýrem v takových oblastech jako čisté emise, vyvažovací hřídele, turbo, přímé vstřikování od 70. let …) se rozhodl vytvořit dieselový motor, a zastřešit širokou nabídku dieselových pohonných jednotek.
Všechny nové motory, přes zcela nový čtyřválec 4N13 EURO V, který bude uveden v roce 2009, nejprve ve voze Lancer, až po závodní motor V6 3,0 l turbo pro „Racing Lancer“, budou sdílet stejné základní know-how a stejné podstatné zelené benefity dieselové technologie, konkrétně nízká spotřeba paliva a nízké emise.
Cíl Dakar
„Racing Lancer“ je super cross-country rallye vozem, který byl vyvinut v souladu s pravidly FIA pro skupinu T1 (upravené cross-country rallye vozy). A je v souladu i s novými pravidly, která přijdou v účinnost v roce 2010.
* tiskové dny: 2.-3.10. 2008 / dny pro veřejnost: 4.-19.10. 2008 / http://www.mondialautomobile.com
Pozn.:
Nový dieslový motor byl za poslední měsíce několikrát odzkoušen ve voze Pajero Evolution a Mitsubishi Motors si je jisté, že „Racing Lancer“ se díky němu stane významným hráčem na Rallye Dakar 2009. Jak již bylo dříve uvedeno, závod bude v příštím roce přesunut z Afriky do Jižní Ameriky, kde také „Racing Lancer“ poprvé odstartuje.
Tisková zpráva Mitsubishi Motors