V seriálu WRC je nyní klid. Po podniku na Novém Zélandu je tu více než měsíční pauza. Pozornost diváků a všech zúčastněných se však již soustředí na nadcházející podnik v Katalánsku. Jistě nebude na škodu, když si ve videích připomeneme loňský ročník této soutěže.
Při zmínce o španělské soutěži se českému fanouškovi jistě vybaví Honza Kopecký a fakt, že zde v posledních době patřil k favoritům širší světové špičky. Proto tedy u něj začneme. Už v roce 2005 si zde s Fabii WRC vyjel svůj první bod v mistrovství světa za osmou příčku. O rok později se mu však dařilo ještě lépe. Se stejným vozem a tovární podporou si dojel pro konečné páté místo a tím vyrovnal nejlepší výsledek českého jezdce v mistrovství světa.
Všeobecně se očekávalo, že při dalším španělském zastavení v roce 2007 opět ukáže, co umí na asfaltu, a že svůj výsledek minimálně vyrovná. Start do prvního dne byl poněkud vlažnější. Dvě devátá místa na RZ 1 a 2 nebyla špatná, ale ani nijak oslnivá. Honza se na začátku však pral zejména s neotáčivostí svého vozu a jistě se snažil zrychlovat. Svou snahu ovšem přehnal již ve třetí RZ. Jak to dopadlo se můžete podívat na našem prvním videu. Už hodiny, které vyrobil, měly být malou výstrahou. Protože i nevinně vypadající otření o skálu může mít občas vážné následky. Konečné stop mu však vystavila o něco později následující pravotočivá zatáčka, respektive hlubší příkop po její vnější straně. Schovánkovo „Ty vole!“ bylo docela na místě. Nic už nepomohla šance na návrat v Superally…
Záznam Kopeckého nehody
Abychom v tom Honzu nenechali samotného, můžeme se podávat, jak po svém karambolu ve stejné RZ dopadl o mnoho zkušenější Rakušan Stohl a nejen to! Amatérské záběry nejprve ukazují poničenou Xsaru Stohla. Není nutno dodávat, že také Stohl se již v Katalánsku dále nesvezl. To však není vše a vypadá to, jako by tato zatáčka ležela v nějaké patogenní zóně, protože za chvilku se přiřítí další vůz. Není jím nikdo jiný, než Andreas Mikkelsen se svým Focusem a číslem 19. Po nedotočení levé zatáčky se bohužel neměl o co opřít a poslal svůj vůz přímo do křoví, lemující políčko s odstaveným Stohlem. Obrovská snaha diváků je až po delší době korunována úspěchem a mladý Nor sice dojíždí dojíždí RZ, avšak na beznadějně posledním místě se ztrátou více než 14 minut.
Doporučuji ovšem doprohlédnout video až do konce, protože ani to není vše. Píšťalka pořadatele, zabručení laděného výfuku na nájezdu do zatáčky a už nestačí diváci utíkat. Jako by to nestačilo, přiřítil se Peter van Merksteijn s další Focusem, zahrál si na správu zeleně, stihl ještě ťuknout do v křoví stojícího Mikkelsena a diváci mají rázem práce ještě víc. Ten však měl štěstí v neštěstí, protože křovím jen prolétl a po menší rallycrosové vložce pokračoval dál. Radost diváků je značná.
Krátce po tom, co se jim podařilo vyprostit uvězněného Mikkelsena, radost vrcholí, ale nekončí. O tom, jak zajímavá je jízda po zdejších polích se chtěl zřejmě přesvědčit také s bílým C2 S1600 jedoucí Němec Aaron Burkart. Ten však svou krizovou zvládá znamenitě a stihne si ještě dojet pro konečné čtvrté místo mezi juniory. Bravo! Další situace na tomto videu však již netřeba dále komentovat…
V této zatáčce to doslova létalo
Ne každému se však poštěstilo při této soutěži na sebe takto poukázat. Abychom se trochu zklidnili, můžeme se podívat na on board záběry excelentní jízdy dnes již mistrovství světa se neúčastnícího Grönholma.
On board záznam jízdy Marcuse Grönholma
Abychom si na závěr mohli ještě trošku prohlédnou krásné katalánské tratě a nezůstali nic dlužni konečnému vítězi, přidávám jako i video průjezdu Seba Loeba.
Loebův průjezd
Jestli bude letošní Katalánsko skoupé na tyto záběry, nebo jestli se nám jezdci také náležitě ukáží, na to si budeme muset ještě chvíli počkat. Konkrétně do 3. října, kdy se opět roztočí kola světového šampionátu.