Přejímková část se odbyla v pohodě v jedné z přístavních hal, zvané Ocean Café. Na rozdíl od minulých let administrativní část odsýpala podstatně rychleji, i když záleží na subjektivním pohledu. Vojta Štajf, znalý poměrů z mistrovství světa v rally, byl překvapen spíše negativně: "Nechápu, jak je možné, že na největším závodě světa se ještě najdou komisaři, kteří nemluví anglicky." Inu, francouzská soutěž…
Celý tým si přejímky odbyl rozdělen na dvě skupinky. Závodní posádka si svou část odbyla sama, druhá polovina týmu řešila přejímky pro press car a oba asistenční kamiony. Na řadu šly posádky asi hodinu po kompletní "sborné" z týmu Kamaz. Komisaři tentokrát nevzali technickou část příliš podrobně. Stačilo nalepit čísla a nezbytnou soutěžní identifikaci vozidel, a poté následovala jen velmi zběžná kontrola bezpečnostního vybavení. Hlavní komisař závodu Fabien Calvet převážil všechny favorizované kamiony (mimochodem, s léty propíraným hmotnostním handicapem značky Tatra to vůbec není tak zlé, kopřivnický závodní vůz je hmotnostně plně srovnatelný a na stejné úrovni s hlavními soupeři) a zaplomboval turbodmychadla. "Bylo to velmi poměrně jednoduché, Fabien problémy nedělal. Naše auto dobře zná a ví, že homologace Tatry je poctivě udělaná," dodal Aleš Loprais.
Po nezbytném zdokumentování přejímek bylo třeba odbavit s konečnou platností i press car. Technická přejímka se u něj omezila hlavně na kontrolu bezpečnostního vybavení, tentokrát už velmi podrobnou. Druhá část přejímek se odbude v Buenos Aires. Týkat se bude zejména osobních dat všech účastníků, zdravotního stavu i povinného očkování. Stejně tak dojde ke konečnému vyřešení všech otevřených bodů novinářských akreditací.
Davy novinářů a příznivců vyprovodily tým před odjezdem do Le Havre
Stovky hodin závěrečných příprav vždy skončí s odjezdem z dílen a cestou na technické přejímky. Loprais Tatra Team vyrazil za velkého zájmu fanoušků i médií.
Po úvodní štaci u ostravské radnice zamířil celý tým na pražskou akci, která se konala v budově známého dealerství Emil Frey. Nebylo divu – nový navigátor Aleše Lopraise Vojta Štajf právě s podporou importéra Subaru závodí v klasických rally. Tým vyrazil v mírně omezeném personálním počtu – pouze závodní posádka vyrazila v kompletním složení. Šestikolku Babču odvezl do Le Havre Leo Loprais, novou asistenční dvounápravovou Tatru zase mechanik Luboš Kýpeť. Jeho spolujezdec z
kamionu Michal Ptáček zase odvezl týmovou Navaru, novinář Jiří Vintr pak zapůjčené Subaru, jímž se posádky později vrátily domů.
"Všechno z toho, co jsme věnovali v přípravě, směřuje k jedinému cíli, a tím je dojet do cíle na stupních vítězů. Nikdy jsme nebyli připraveni tak dobře. Ve srovnání s tím, s čím jsme vyjeli v lednu do Lisabonu, jsme minimálně o 30 procent dále, a to ve všech ohledech, včetně týmového zabezpečení. Ve výsledkových listinách sice svítí jedno jméno, ale tohle je skutečně týmový sport," prohlásil na tiskové konferenci Aleš Loprais.
Vyjádřil zároveň víru v to, že nová podoba slavného Dakaru se bude líbit: "Nejde ani tak o to, zda se ta soutěž geograficky odehraje v západní Africe. Dakar se stal značkou a celosvětovým symbolem pro nejtěžší a nejprestižnější automobilový maratón světa. V nové podobě bude velmi rozmanitý a obtížnost určitě neztratí, naopak."
tisková zpráva: Loprais Tatra Team
Internetový obchod Loprais Shop