Kahle rozhodně nemá v plánu být na Dakaru jen do počtu. Špičkovou buggy od holandské firmy Fast&Speed ladí mechanici v dílnách jeho motorsportu už déle jak půl roku a v rámci testů si tým na konci přípravy střihl start na Silk Way Rally, kde Kahle se spolujezdcem Thomasem Schünemannem vybojovali vítězství ve třídě a jedenácté místo v celkovém pořadí.
Kahleho dakarské náčiní pohání vzadu uložený motor Honda VTEC s objemem 3900 ccm a výkonem 285 koní. Vůz je osazen šestistupňovou převodovkou Fortin a podvozkem od Riegera. Necelých pět metrů dlouhá a dva metry široká karoserie buggy, nesoucí označení Evo III, byla vyrobena z aramidových vláken tak, aby její hmotnost byla co nejnižší. Výsledkem snahy je 1300 kg celkové hmotnosti.
Holandská firma Fast&Speed, založená bývalým závodníkem autocrossu Johnnym Hakvoortem, má s přípravou podobných strojů bohaté zkušenosti. Její roční produkce vozů kategorie buggy se podle zveřejněných informací pohybuje kolem padesáti kusů, z nichž většina je určena pro závody v autocrossu a je poháněna motory Porsche. Pro zajímavost je třeba dodat, že z dílen Fast&Speed pochází mimojiné i autocrossové náčiní pro závod Race of Champions. Na základě exkluzivní smlouvy je holandský výrobce dodává už od roku 1998.
Posádka Kahle – Schünemann ale nebude jedinou, která pod hlavičkou HS Rallye Teamu odstartuje. Do Argentiny s německým šampionem cestují i Christina Meier na motocyklu Yamaha a posádka Behringer – Kupper – Schadl v kamionu MAN.
Závěrem dodejme, že v klasických rally se letos bývalý pilot Fabie WRC ukázal jen vyjímečně, a to na ojedinělých startech s Porsche 911 GT3 na domácí Sachsen rally a na Kanárských ostrovech. Bylo z toho páté, respektive osmé místo v absoutním pořadí.
foto: fastspeedrallyraid.com