Profil tratě, která sestává z devíti tisíc kilometrů silnic, cest a dun, zahrnuje téměř pět tisíc ostrých kilometrů. Při vytyčování trasy se organizátoři snažili ušetřit obtížné úseky pro druhou polovinu soutěže. V praxi tak bude docházet ke stupňování náročnosti a tlaku na posádky, což v kombinaci s rostoucí únavou techniky i lidí přinese spoustu zajímavých situací a dost možná i dramatických zvratů. Dakar si tak podle všeho zase jednou vyslouží prestižní označení nejtěžšího závodu na světě.
Podle počtu došlých přihlášek se předpokládá, že se na start dakarské rallye postaví až 430 ostřílených závodníků i nováčků. V porovnání s letošním, brzy však již loňským ročníkem to představuje úctyhodný dvacetiprocentní nárůst. Riziko v podobě neúměrného počtu závodníků během některých etap řeší pořadatelská organizace A.S.O. částečně oddělenou trasou.
Absolutní špička v kategorii motocyklů pojede na strojích, jejichž motory jsou omezeny obsahem 450cc. Díky tomu stoupl zájem výrobců motocyklů a tak se můžeme těšit na extrémně zajímavý souboj jezdců i techniky. V barvách Czech Dakar Teamu absolvuje svůj druhý Dakar Jan Veselý, který pojede s motocyklem značky Yamaha.
Mezi kamiony bude mít Czech Dakar Team dvojici speciálů Tatra. Marek Spáčil pojede se startovním číslem 509. Za volant druhého zeleného kamionu Tatra s číslem 525 usedne Martin Kolomý.
Ve dnech 24. a 25. Listopadu proběhlo ve francouzském přístavu Le Havre naloďování techniky, která se v těchto dnech nachází někde uprostřed Atlantiku. Technické a administrativní přejímky proběhnou během posledních dvou dní letošního roku. Tým odlétá do Buenos Aires 25.12.2010.
Dobrodružství v Jižní Americe s pořadovým číslem tři slibuje podle všeho náročnou podívanou. Noční můrou se pro mnohé stanou náročné etapy v poušti Atacama, nejsušším místě na světě. Zajímavé a náročné budou i čistě pouštní etapy na území Argentiny.
"Letošní trasa slibuje množství nových úseků, což je samozřejmě dobře," shrnul své pocity majitel Czech Dakar Teamu Marek Spáčil. "Do Argentiny a Chile jedeme samozřejmě především závodit, ale chceme také něco zajímavého vidět. Už se nemůžeme dočkat, až se postavíme na start první etapy."
"Profil tratě vypadá velmi zajímavě," dodává Martin Kolomý. "Rozhodně se nenecháme na začátku vybláznit, protože stupňující se náročnost soutěže bude pro celé startovní pole neúprosná."
Czech Dakar Team – posádky:
Marek SPÁČIL - majitel Czech Dakar Teamu, pilot Tatry #509
David VRŠECKÝ - dvojnásobný Mistr Evropy v závodech tahačů, kopilot Tatry #509
Jan VODRHÁNEK – navigátor Tatry #509
Martin KOLOMÝ - pilot Tatry #525
David KILIÁN - kopilot Tatry #525
Jaroslav LAMAČ – navigátor Tatry #525
Jan VESELÝ – Yamaha 450 Super Production
Czech Dakar Team – technika:
Typ TATRA 815-2E0R45 4x4.1- Variant Kit
Motor Caterpillar C-18, kapalinou chlazený šestiválec o objemu 18,1 litrů, přeplňovaný dvěmi turbodmychadly s mezichladiči plnícího vzduchu
Výkon: cca 950 HP
Točivý moment: více než 3300 Nm
Převodovka Manuální desetistupňová převodovka TATRA 10 TS210 + dvoustupňový sestupný převod TATRA 2.30 TRS s možností řazení za jízdy (tj. celkový počet převodových stupňů 20)
Podvozek Klasická „tatrovácká“ koncepce s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami. Obě nápravy odpruženy vzduchovými vlnovce doplněnými každé polonápravě dvojicí tlumičů Reiger.
Pneumatiky 14.00 R20 Michelin XZL / Pirelli PS 22 Pista 14x20"
Centrální dohušťování
Palivové nádrže Objem 900 litrů
Rozměry Rozvor náprav: 4090 mm
Délka: 5900 mm
Výška: 3200 mm
Šířka: 2500 mm
Max. rychlost cca 170 km/h
Spotřeba V těžkém terénu přes 100l/100 km
Nástavba Tvořena hliníkovými profily, povrchové panely jsou vyrobeny z karbonu. Uvnitř nástavby je povinný ochranný rám.
Speciální výbava
Vnější i vnitřní ochranný rám kabiny
Anatomické sedačky Sparco s šestibodovými bezpečnostními pásy
Navigační přístroje
Největší změnou, kterou Czech Dakar Team před Rallye Dakar 2011 podstoupil, představuje přechod na motory renomované americké firmy Caterpillar, konkrétně pak model CAT C-18. Proč vlastně Caterpillar? Důraz byl kladen především na spolehlivost. V základu je tento motor ves vé kategorii sériově nejvýkonější. Tudíž nebude potřeba mnoho úprav a pravděpodobnost problémů s touto pohonnou jednotkou se minimalizuje.
Změny na podvozku v podobě nových stabilizátorů, přitvrzení tlumení a přepracování dohušťování zlepšily již tak skvělé parametry tatrovácké konstrukce. Mezi další nikoliv nepodstatné změny patří kromě zcela přepracovaného systému chlazení i přechod na dvou lamelovou spojku SACHS a její adaptace na motor Caterpillar. Kombinace skvělé motorové brzdy Caterpillaru v kombinaci s brzdovým obložením od jiného výrobce, by měly prodloužit životnost brzd, kterým dává jízda závodním tempem pořádně zabrat. Množství provedených konstrukčních změn si vyžádalo i změnu rozložení vah s důrazem na zatížení zadní nápravy. Nikoliv pouze estetickou změnu představuje nová nástavba, která je nově ještě lehčí, tužší a aerodynamicky účinnější, to vše samozřejmě v souladu s přísnými technickými pravidly.
Rallye Dakar 2011 – rozpis etap
Datum Etapa Spoj. [km] RZ [km] Pozn.
1.1. Buenos Aires – Victoria 377
2.1. Victoria – Córdoba 566 192 moto/quad
Victoria – Córdoba 566 222 auto/truck
3.1. Cordoba – San Miguel de Tucumán 440 300 moto/quad
Cordoba – San Miguel de Tucumán 440 324 auto/truck
4.1. San Miguel de Tucumán – San Salvador de Jujuy 231 521 moto/quad
San Miguel de Tucumán – San Salvador de Jujuy 231 500 auto
San Miguel de Tucumán – San Salvador de Jujuy 408 226 truck
5.1. San Salvador de Jujuy – Calama 554 207
6.1. Calama – Iquique 36 423
7.1. Iquique – Arica 265 456
8.1. Volný den - Arica - -
9.1. Arica – Antofagasta 208 631 moto/quad
Arica – Antofagasta 208 611 auto/truck
10.1. Antofagasta – Copiapo 268 508
11.1. Copiapo – Copiapo 35 235
12.1. Copiapo – Fiambalá 686 176
13.1. Fiambalá – San Juan 164 622
14.1. San Juan – Córdoba 123 555 moto/quad
San Juan – Córdoba 349 266 auto/truck
15.1. Córdoba – Buenos Aires 645 181
Komerční sdělení