Otázka: Hodně teď na voze pracujete, až projde i20 WRC homologací, budete ještě moci vůbec něco na voze měnit?
Michel Nandan: Během sezony můžete změnit cokoliv chcete, ale existuje omezení, kolik takových změn můžete za rok provést. Dám příklad, můžete změnit například píst, ale to Vás stojí jeden žolík za rok. Stejné je to s váčkovou hřídelí.
Celkově na motor jsou tři 'žolíci' na sezonu, jeden je na software a další tři jsou na zbytek auta. Během sezony tedy máte sedm možností zásadně na autě něco změnit.
O: Tohle je poprvé, co se Hyundai stará o svůj program ve WRC sám, neměl jste z toho obavy?
MN: Ne, vůbec ne. Naopak, naše vývojové středisko v Namyangu nám už během testování hodně pomohlo. Také hodně aerodynamické práce jsme odvedli v Koreji. Pomáhají nám se simulacemi a kalkulacemi.
O: Na jaké charakteristiky se při vývoji soutěžního vozu zvláště zaměřujete?
MN: Regule WRC praví, že auto musí být kompaktní, proto si všichni zúčastnění výrobci vybrali vůz z kompaktní třídy. Můžete toho docela dost změnit, z auta uděláte čtyřkolku, také proběhne hodně změn na podvozku, ale změny můžete provádět jen do určitého okamžiku.
O: Na čem koknrétně pracujete dnes?
MN: Dnes zkoušíme různá nastavení převodovky a také diferenciálu. Máme také upravy na zavěšení, aby se Chris [Atkinson] ve voze cítil lépe.
O: Jak moc záleží během testování na schopnostech jezdce?
MN: Ve skutečnosti jsou určité oblasti, které preferujeme, když je otestuje více jezdců. Máme tak vazbu od více jezdců s rozdílnými jízdními styly. Jde především o brzdy a diferenciály.
O: Proč jste si pro testování vybrali právě Chrise Atkinsona?
MN: Chris byl vybrán pro svoje zkušenosti, o tom, co se v MS děje, má velmi dobrý přehled a má s tím šampionátem zkušenosti. To je pro nás důležité. Chris jezdil v poslední době s hodně rozdílnými vozy, což mu umožňuje dát nám velmi zajímavou zpětnou vazbu. Zatím nám během testů dává opravdu velmi dobrou zpětnou vazbu a cenné informace.
O: V příštím roce můžete během sezony uspořádat 46 testovacích dní, nezvažujete jet v šampionátu se dvěma jezdci a mít třetího pro testování?
MN: Ano, podle nás dává smysl mít dva testovací jezdce a další, kteří budou pracovat na vývoji auta. Navíc když nás čeká stavba vozu pro sezonu 2015 (založen na nové generaci i20, pozn. redaktora). S jeho přípravou začneme zhruba v polovině roku. Měl bych podotknout, že příští rok je pro nás jedním velkým testem. Budeme se učit pro budoucnost.
O: Jakým největším výzvám jste během letošního roku čelili?
MN: Během testu už jsme dělali jen malé změny, máme totiž štěstí, že naše oddělení vývoje výzkumu začalo s projektem WRC již před více než dvěma roky. To znamená, že i20 byla už zkraje docela dost dobrá.
O: Používáte produkční blok motoru?
MN: Ze začátku jsme zkoušeli různé derivace standartního bloku motoru. Teď je blok válců specifický pro WRC.
O: Naskytly se nějaké věci, které jste chtěl udělat, ale nemohl jste?
MN: Ke konci tohoto roku bychom měli mít hotové vývojové centrum pro motor v naší továrně. To by nám mělo umožnit provádět vývoj v naší režii namísto zadávání ho vnějším firmám.