Petr Semerád – mladá štika v rallyovém rybníce

Miroslav Vebr, 6. června 2017, 16:43 Google+

O tom, že jablko nepadá daleko od stromu, se již napovídalo a napsalo hodně. Svůj díl by klidně mohl přidat i šestnáctiletý Petr Semerád. Jeho táta i starší bracha si v české rally své jméno udělali a teď je řada na Petrovi. A pokud mu to půjde tak, jako v Mostě, máme se na co těšit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rallye Most (CZE)

Rallye Most (CZE) | foto: Dušek, František

Sdílejte článek

Na úvod rozhovoru tě poprosím o tvou vizitku…

„Ahoj, jmenuji se Petr Semerád a je mi 16 let. Momentálně ještě chodím do 9. třídy základní školy v Praze. Po prázdninách přestoupím na Československou obchodní akademie Dr. Edvarda Beneše a zde budu studovat ekonomické lyceum. Mezi mé zájmy patří motosport, prakticky všechny týmové sporty a počítače.“

Petře při vyslovení tvého příjmení ti musí motorismus kolovat v těle místo krve. Táta i brácha jsou známými soutěžáky, jak jsi vnímal jejich závody co by malý kluk?

„Bylo úžasné v motorsportu vyrůstat odmalička. Nejradši jsem měl cestování a závody v zahraničí, když Martin jezdil mistrovství světa. Vždycky jsem si říkal, že chci taky jezdit jako brácha i táta a dnes se sen stává realitou.“

Jak to u vás vypadalo, když ses rozhodoval pro nějaký sport? Byly závodní motory na prvním místě nebo jsi zkusil i něco jiného?

„Jako malý kluk jsem motorsportu vyloženě nevěnoval. Hrál jsem tenis, florbal a různé další sporty. Odmalička jsem měl čtyřkolku, později mi táta koupil buginu, ale to bylo vše. Teprve až když mi bylo asi deset let, tak jsem usedl do motokáry a pak už to šlo se mnou z kopce. O rok později jsem šlapal na plynový pedál v tréninkovém Mitsubishi, které jsem po roce vyměnil za enkovou závodničku. Takže jsem začal relativně pozdě, v porovnání s některými ostatními jezdci, ale v autě jsem byl na 99% dřív než oni :-).“

Doposud jsi sklízel vavříny na okruzích, čím vším jsi prošel a jaké výsledky patří k tvým nejlepším?

„Mám za sebou motokáry a pět let amatérských závodů na Sosnové v závodním Mitsubishi. Vloni jsem vyhrál talentovou soutěž Junior Star, kam mě přihlásil brácha Martin. Díky tomu jsem se dostal k okruhům a hlavně k formulím. Vloni jsem startoval s Formulí Gloria a letošní sezonu jedu v prestižní Formuli 4. Největší úspěchy mám z okruhů a to z letošního roku. Momentálně totiž vedu v šampionátu zóny střední Evropy ve třídě F4.“

Kde se zrodila myšlenka usednout do rallyového auta?

„Je to můj dlouhodobý sen. Vždycky jsem snil o tom, že jednou taky budu řídit závoďák, stejně jako brácha a táta. A konečně se to podařilo. Samotná reálná myšlenka o tomto projektu vznikla někdy na podzim minulého roku v slovenském týmu Cassovia Pro Race. Následně došlo k dohodě s otrokovickým týmem K.I.T. racing o pronájmu auta. Peugeot fungoval v Mostě na jedničku a já nyní děkuji oběma týmům za zrealizování mého snu.“

Jaké to byly pro tebe pocity, když najednou ti někdo „kecá“ do řízení?

„Bylo to v pohodě. Není až tak těžké si zvyknout na poslouchání rozpisu a rozhodně mě to nevyrušuje. Bylo to dobré. Rozpis mi seděl a jelo se mi s ním i s Petrem Těšínským dobře.“

Rally Most byla tvou první soutěží a na úvod zkouška na polygonu, byla to pro tebe výhoda? Poslouchal jsi Petra?

„Myslím, že výhoda zde nebyla žádná. Všichni jsme jeli stejnou erzetu, která jen z části vedla po hlavní trati polygonu. Já jsem využil tuto zkoušku hlavně k sehrání se s autem.“

Jak sis užíval rychlostní zkoušky?

„Užíval jsem si je moc. Když jsme dojeli první Perštejn, tak jsem byl radostí bez sebe, jaký je to obrovský adrenalin. Byl to skvělý zážitek a už teď se těším do Pačejova na další závod.“

Jak moc náročná byla první rally v porovnání s okruhovým závodem?

„Okruhy jsou vcelku jednoduché. Člověk jede půl hodiny v kuse, snaží se být co nejvíc přesný a skoro nikdy ho nic nepřekvapí. Rally je úplně jiná. V autě jste zavřeni celý den a podmínky na rychlostních zkouškách se stále mění. Je to mnohem náročnější, co se týče psychiky.“

Kam bys to chtěl v rally dotáhnout, respektive už padlo rozhodnutí, zda upřednostníš rally před okruhy?

„Na tuto otázku by měli nejspíše odpovídat jiní lidé. V tuto chvíli mohu prozradit pouze to, že letošní sezoně budu pokračovat jak na okruzích, tak i v rally. Až na konci roku budeme moct dělat nějaké závěry. Nechme se všichni překvapit.“

Kde všude tě letos ještě uvidíme?

„Letos bych se měl objevit ve všech zbývajících závodech rallysprint série a již nyní se na tyto starty moc těším.“

Premiéra Petra Semeráda proběhla na výbornou a v cíli se mohl společně s Petrem Těšínským jak jinak než těšit z 13. místa v absolutní klasifikaci, 6. místa v RSS, 4. místa ve třídě 6 a vítězství v poháru mládeže.

Vytisknout

Diskuze: Petr Semerád – mladá štika v rallyovém rybníce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Fulnek - Odry (CZE)

Rally Fulnek - foto Jana Duška

Rally Vsetín (CZE)

Tomáš Dudák: „Stále mám prostor ke zlepšování.“

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Rallye Most (CZE)

Mostecké rally vévodily vozy Ford Fiesta R5

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tomáš Dudák: „Stále mám prostor ke zlepšování.“

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud