Španělské trápení Martina Semeráda

Petr Eliáš, 3. října 2009, 10:39 Google+

Hned v úvodu Rally Catalunya se posádka Semerád – Ceplecha potýkala s velkými technickými problémy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Semerád, Martin

Semerád, Martin | foto: Hudák, Martin

Sdílejte článek

Úvod španělské Movistar RACC Rally Catalunya si určitě posádka žlutého Mitsubishi Lancer EVO X Pirelli Star Driver Teamu představovala jinak. Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou se těšili na celkem šest rychlostních zkoušek první etapy, ale bohužel se jim nepodařilo bez problémů dokončit ani tu první. "Už v závěru první rychlostní zkoušky jsem cítil menší účinnost brzd, ale s tím jsem počítal, protože téměř celá druhá polovina zkoušky byla z kopce a brzdy musely vadnout každému. V cíli prvního testu jsme ale zjistili, že nám z brzdiče silně uniká kapalina, a tak jsme se pokusili jeden brzdič zaslepit a pokračovat dál jen na tři brzděná kola. Bohoušovi se oprava povedla a my odstartovali do druhé rychlostní zkoušky, kterou jsme projeli mnohem volněji a v závěru už opět auto vůbec nebrzdilo. Nebyli jsme ani schopní zastavit v časovce," popisuje problémy Martin Semerád.

Mladý jezdec Martin Semerád chce ale tento rok především sbírat zkušenosti na podnicích Mistrovství světa, a proto i přes přetrvávající technické problémy odstartoval i do třetí rychlostní zkoušky, po které měl následovat servis, kde by mechanici mohli problém s brzdami odstranit. "Asi v polovině třetí rychlostní zkoušky, kterou jsme se špatně fungujícími brzdami jeli docela pomalu, se nám začal zasekávat plyn a motor šel do maximálních otáček. Musel jsem vždy za jízdy odpojit elektriku a motor vypnout, jinak se nedalo jet. Závěrem všeho se při podřazení roztrhla převodovka a byl definitivní konec," uzavírá Martin Semerád.

Do servisní zóny ve španělském Salou tak Mitsubishi Lancer EVO X přijelo opět na vleku odtahové služby. Mechanici týmu se během večera pokusí vyměnit zničenou převodovku a připravit vůz pro posádku Semerád – Ceplecha, aby mohla odstartovat do druhé etapy španělské Rally Catalunya. Stejné štěstí bohužel neměli další dva kolegové z Pirelli Stars Teamu. Novozélanďan Taper a Kypřan Nicos odstavili oba svoje Mitsubishi se zničenými motory a soutěž pro ně definitivně skončila. Technici týmu proto preventivně snížili výkon i u zbývajících třech týmových vozů, aby nedošlo k dalším destrukcím nových motorů, se kterými odstartovalo do španělské soutěže všech pět týmových vozů. Ve druhé etapě čeká na posádky Rally Catalunya opět šest rychlostních testů.

Vytisknout

Diskuze: Španělské trápení Martina Semeráda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Šumava (CZE)

Rally Šumava v galerii

Rally Hustopeče (CZE)

Hustopeče nadále v tradičním formátu

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Kohn, Filip

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valašská Rally (CZE)

Valaška láká do ValMezu už na sobotu

reklama

Doporučujeme

Štěpánek, Jan

Rally Jeseníky: Drama až do cíle

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hustopeče nadále v tradičním formátu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud