Na startu již 42. Mogul Šumava rally se sešlo 66 posádek a vozů. Na ty čekalo celkem 641,86 kilometrů tratě, z nichž celých 203,56 kilometrů bylo rozděleno do devatenácti rychlostních zkoušek. Start byl naplánován na páteční patnáctou hodinu a odehrával se na klatovském náměstí Míru.
Jako vůbec první posádka se do boje s náročnou tratí vydal Němec Harmann Gassner se spolujezdkyní Karin Thannhäuserovou. Jejich vůz Mitsubiski Lancer EVO IX upravený pro třídu N4, měl na dveřích startovní číslo jedna. Gassner patřil společně s Čechy Romanem Krestou a Václavem Pechem k hlavním favoritům na čelní příčky. Oba jezdci startovali rovněž s vozy Mitsubishi stejné evoluce jako Gassner. Do boje o příčky nejvyšší chtěla ovšem zasáhnout i široká česká špička s vozy třídy N4. Na startu se objevili téměř všichni závodníci, kteří startovali začátkem roku v rakouské Jänner rally. Na startu tak nechyběla jména jako Valoušek, Štajf, Arazim, nebo Triner. Už podle startovní listiny se tedy dal očekávat vyrovnaný boj o místa v první desítce absolutního pořadí.
První rychlostní zkouškou do které posádky odstartovaly, byl již pro tuto soutěž tradiční Čínovský okruh. Tuto diváckou zkoušku vyhráli Roman Kresta s Petrem Grossem, když byli o 8,7 sekundy rychlejší než druzí Václav Arazim s Jůliusem Gálem. Třetí dojel Václav Pech, který se ovšem nevyhnul malé minele a nedobrzdil jednu zatáčku. Na start první RZ se již nepostavil Vojtěch Štajf, který neodstartoval pro technickou závadu na jeho Subaru Impreza STi. Nejrychlejším vozem s jednou poháněnou nápravou byl Suzuki Ignis S1600, který pilotoval Jaromír Tarabus. Ten pro mnohé překvapivě porazil na první RZ i matadora české rally Josefa Petáka, který startoval s Renaultem Clio S1600. Mezi tyto dva jezdce se ještě vklínil Antonín Tlusťák s Citroënem Saxo Kit Car.
Další rychlostní zkoušky pátečního večera se již jely za šera a aby to posádky neměly tak jednoduché, přidala se ke stále větší tmě i mlha. Po RZ 2 odstoupil pro technické problémy svého Mitsubishi Milan Liška a na téže rychlostní zkoušce havaroval Jaromír Tomaštík. V rychlostní zkoušce číslo tři havarovala do té doby vedoucí posádka třídy A6 Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát. RZ byla následně zastavena a zbývající posádky absolvovaly zkoušku volným průjezdem. Ještě předtím měl na třetí zkoušce menší problém i do té doby druhý muž celkové klasifikace Pech. Ten nakrátko opustil trať a propadl se na šesté místo. Vedení si stále držel suverénně jedoucí Roman Kresta. Následující dvě zkoušky vyhrál Václav Pech a probojoval se tak na čtvrté místo. Mezi posádkami, které jely s vozy s jednou poháněno nápravou vedl Josef Peták před Antonínem Tlusťákem.
Na v pořadí šesté rychlostní zkoušce mělo problém hned několik jezdců. Roman Kresta byl s vozem mimo trať a poškodil kolo, ale v soutěži s více jak minutovou ztrátou pokračoval. Problémům v podobě výletu mimo trať se nevyhnul ani Pavel Valoušek a ztratil tak na vítěze této RZ více než 15 minut. Mimo trať byl i Antonín Tlusťák. Páteční poslední zkouškou byla RZ číslo sedm. Na startu této zkoušky odstoupil Janni Paasonen pro poruchu motoru u svého vozu.
Do cíle první etapy dojelo 56 posádek. Jako průběžný vedoucí muž celkového pořadí šel spát Václav Pech, který měl náskok jednadvaceti sekund na druhého Romana Krestu. Tato ztráta slibovala zajímavý souboj mezi Pechem a Krestou ve druhé etapě.
V sobotu ráno se posádky vydaly na tratě rychlostních zkoušek do okolí Vimperka. Na posádky zde čekalo 12 zkoušek. Hned v první sobotní zkoušce havaroval Roman Kresta a pro velké poškození svého vozu musel odstoupit ze soutěže. Tím se zdál být vyřešen souboj o první místo. To si již s přehledem držel Pech, který mohl po Krestově odstoupení mírně ubrat ze svého nasazení, protože druhý Gassner na něj ztrácel již necelou minutu. Třetí příčku kontroloval Arazim, na něhož ovšem dotíral Karel Trojan.
V deváté zkoušce havaroval Valoušek a s poškozeným vozem již nemohl pokračovat v rally. Josef Peták měl na této RZ defekt, nicméně ani ten jej nepřipravil o průběžné první místo mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Na následujících zkouškách soutěže se především odehrával souboj o třetí příčku mezi Arazimem a Trojanem. Arazim dlouho odolával tlaku a už se zdálo že třetí příčku udrží, nicméně Trojan neustále zvyšoval tempo a nakonec se před Arazima ve třinácté zkoušce dostal.
Následující patnáctá zkouška byla ve znamení defektů, které postihly mnoho posádek. Problémům s prasklou pneumatikou se nevyhnul ani Arazim a to pro něj znamenalo pád na šesté místo. Vedení si stále s přehledem hlídal Pech, následovaný Gassnerem. Třetí byl Trojan a na čtvrté místo se posunul Triner. Vedení mezi dvoukolkami si stále držel Peták, který neustále zvyšoval svůj náskok před ostatními.
Závěr soutěže se již nesl v duchu hlídání získaných pozic a snad jen problémy Karla Trojana s turbem, které ho zastihly na posledním, devatenáctém testu, mohly znamenat změnu pořadí na předních příčkách. To se ovšem nestalo a Trojan udržel třetí místo před mocně finišujícím Emilem Trinerem.
Pro celkové vítězství si tedy dojela posádka Václav Pech - Petr Uhel s náskokem jedné minuty a dvanácti vteřin před druhými Hermannem Gassnerem a Karin Thannhäuserovou. Třetí dojel Karel Trojan, čtvrtým místem nalomil nadvládu vozů Mitsubishi Lancer Emil Triner, který jel s vozem Subaru Impreza. Pátý dojel Jan Votava s Františkem Synáčem a šestý skončil po smůle v posledních zkouškách Václav Arazim.
Ani pořadí jezdců s auty s jednou poháněnou nápravou nedošlo k větším změnám. První zde dojel Josef Peták, před Lubomírem Minaříkem a třetím Petrem Zedníkem. Všichni tito jezdci jeli s vozy kategorie S1600.
Do cíle rally dojelo 44 posádek, což vypovídá o celkové velké náročnosti této soutěže.
Příštím podnikem MMČR bude v termínu 4. - 5. května Rally Český Krumlov.
Výsledky Mogul Rally Šumava
Foto: Miloš Rybář - www.milosrybar.com
Komerční sdělení